Cele 3.724 de firme din România care au codurile CAEN 5210 (depozitări), 5221 (activități de servicii anexe transporturilor terestre) și 5229 (alte activități anexe transporturilor) au realizat în 2021 o cifră totală de afaceri de 4,523 de miliarde de euro (cu peste un miliard mai mult decât în 2020). În topul celor mai mari cifre de afaceri realizate de firme de transport/expediții, operatori de logistică, agenți de shipping, platforme intermodale ș.a. sunt în 2021, ca și în 2020 și 2019, și la foarte mare distanță de restul județelor, Bucureștiul și Ilfovul, care au în total 2.284,70 de milioane de euro, față de 1.770,7 în 2020. Bihor continuă să se mențină pe locul al doilea, cu 295,40 de milioane de euro, față de 233,40 în 2020, iar Constanța urcă pe podium, cu 275,20 de milioane de euro, față de 184,90, devansând Giurgiu (207,40 de milioane de euro în 2021, când a fost al cincilea, și 146,90 de euro în 2020, când a fost al treilea). Timiș devansează și el Giurgiu și este al patrulea, cu 227,50 de euro, față de 184,10 în 2020, iar Arad și Cluj, cu 115,50, respectiv 95,20 de milioane de euro, își păstrează locurile al șaselea, respectiv al șaptelea, din 2020. Top 10 județe după cifra de afaceri se încheie cu trei județe din Moldova, dintre care unul singur a fost în acest clasament fruntaș și în 2020: Iași, cu 87 de milioane de euro cifră de afaceri în 2021 și 52,70 în 2020, urmat de Neamț, cu 82,7, și Botoșani, cu 69,11.
Total Technologies, în colaborare cu partenerul tehnologic Honeywell, a organizat recent, cu sprijinul ePantofi.ro, Quehenberger Logistics și Arilog, un eveniment care și-a propus ca, prin demonstrații practice și sesiuni teoretice, să răspundă la întrebarea: Cum reduci timpul de execuție și erorile umane în depozitul tău?
La acesta au participat circa 50 de specialiști din retail, bricolaj, e-commerce, producție, distribuție, farma, curierat sau FMCG, care se confruntă, în operațiunile logistice, cu provocări precum fluctuația mare de personal, erori de picking, integrarea lucrătorilor de naționalități diferite, durata mare a trainingurilor pentru angajații noi și productivitate scăzută a operatorilor din depozite.
Evenimentul a inclus două demonstrații practice cu soluțiile Honeywell Voice și Universal Robots și o sesiune interactivă de discuții.
Honeywell Voice este o tehnologie inovativă care eficientizează din ce în ce mai multe depozite din întreaga lume, îmbunătățind procesul de pregătire a comenzii și reducând mult marja de eroare. Soluția este tot mai mult implementată și în depozitele din România și „ne dorim să o facem tot mai cunoscută“, așa cum subliniază Cătălin Ivana, BDM & Coach Total Technologies.
Acesta explică faptul că în procesul tradițional de gestionare a comenzilor cele mai multe erori – foarte costisitoare pentru companii – apar din cauza defocusării din timpul manipulării sau scanării și că soluția Honeywell Voice reduce erorile chiar și cu 80%, crește productivitatea cu până la 30% și asigură și un confort mai mare pentru lucrători.
Demonstrația a constant dintr-un proces standard de picking de câteva linii și produse, iar participanții s-au convins de rapiditatea și ușurința executării operațiunilor: utilizatorul primește comanda prin cască, o execută și confirmă verbal execuția. În flux s-au inclus și câteva excepții – lipsă stoc sau picking greșit – pentru a se vedea versatilitatea și flexibilitatea tehnologiei de voce și modul cum intervine sistemul în reducerea acestor erori.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit