Wim Bosman si-a extins anul trecut spatiul de depozitare de la Ploiesti cu 5.000 m2 si a deschis o filiala in Cluj, iar urmatorul oras vizat este Constanta. Extinderea a fost de bun augur deoarece compania a castigat un client mare si cativa mai mici, dar, pe de alta parte, a si pierdut unul important, iar volumele celorlalti s-au redus din al doilea trimestru al anului. Situatia de pe piata a impus modificari ale strategiei acestora, iar firmele de logistica si-au modificat si ele strategia, pentru a se adapta noilor cerinte. Astfel, experienta lor devine tot mai bogata, iar diferentele in ceea ce priveste serviciile nu mai sunt mari, asa cum remarca -directorul general Wim Bosman, Emil Ion.
In 2011, conducerea Wim Bosman a luat decizia de a extinde spatiul de depozitare de la Ploiesti cu 5.000 m2, iar in februarie 2012 a fost finalizata constructia. Investitia a fost binevenita deoarece la sfarsitul lui 2011 clientii si-au marit volumele si Wim Bosman a trebuit sa inchirieze circa 4.500 m2. Pe de alta parte, in 2012 compania a pierdut un client, Selgros, dar a castigat in loc unul important, alaturi de altii cu volume mai mici, asa ca situatia s-a mai echilibrat. Insa in martie volumele au inceput sa scada, astfel ca „am reusit sa ga-sim clienti pentru tot spatiul, si nu am scazut decat cu 10% ca volum de paleti tranzitati, dar a fost destul de greu“, explica Emil Ion.
Din cauza situatiei economice dificile, nici asteptarile ca zona Ploiestiului – care a fost privilegiata in ultimul timp datorita investitiilor in parcurile industriale – sa se dezvolte in continuare nu s-au confirmat. Totusi, aceasta zona devine tot mai importanta din punct de vedere al „hot spot”-ului logistic, astfel ca dezvoltarea va veni, si deja tot mai multe firme, inclusiv olandeze, au interese aici, mai ales ca, pe o raza de 10 km in jurul depozitului Wim Bosman, sunt circa 40.000 m2 de depozite disponibile.
Noul centru Wim Bosman de 5.000 m2 este doar pentru un singur client, nu are certificari ADR, precum celelalte spatii ale sale, si dispune de un rand de rafturi, depozitarea fiind pe podea, asa cum solicita clientul. Lor li se adauga 700 m2 pe care acesta ii poate folosi pentru servicii cu valoare adaugata. Investitia totala s-a ridicat la doua milioane de euro, ceea ce pe timp de criza inseamna foarte mult, si a fost realizata pe baza unui credit bancar aprobat cu ajutorul Grupului din care face parte Wim Bosman, pentru ca altfel „in Romania e imposibil sa mai iei credit. Bancile au potential de finantare, dar conditiile in care acorda banii sunt foarte stricte, iar dobanzile sunt mari“, explica Emil Ion, care considera insa ca piata nu e blocata doar din lipsa banilor, ci si psihologic.
…
In cadrul conferintei organizate de revista Tranzit la Timisoara, in octombrie, Cristian Ofiteru, directorul general CEVA Romania, a prezentat modalitatea in care compania a trecut la integrarea serviciilor logistice pentru obtinerea performantei.
Compania are aproximativ 50.000 de angajati in peste 170 de tari unde este prezenta, si opereaza mai mult de 10 milioane de metri patrati de depozite. „CEVA are o structura organizatorica de tip LEAN cu coordonare executiva si o singura persoana de contact responsabila pentru toate nivelurile. Acest lucru ne permite sa intervenim rapid si sa actionam in asa fel incat sa asiguram clientilor calitatea si rapiditatea de care au nevoie“, a afirmat Cristian Ofiteru (foto).
Portofoliul CEVA la nivel global cuprinde peste 15.000 de clienti, distribuiti pe mai multe segmente de activitate, iar primii cinci dintre ei asigura mai mult de 15% din venitul total al companiei. Avand o prezenta globala, CEVA trebuie sa aiba si o abordare globala si integrata a tuturor activitatilor din cadrul lantului de aprovizionare, oferind solutii eficiente pentru companiile industriale mari si medii, nationale si multinationale, servicii de depozitare si distributie prin intermediul depozitelor de tip multi-user, servicii de transport multimodal, servicii after-market pentru producatori, custom brokerage si servicii cu valoare adaugata. CEVA mai asigura servicii logistice cum sunt freight management, reverse logistics, transport management, risk management compliance, regulatory services pentru toate operatiunile derulate la nivel global. Toate acestea sunt sustinute de un sistem informatic care in momentul de fata are o stabilitate de peste 99% in operatiunile derulate. In regiunea Europei de Est, compania este prezenta in Polonia, Ungaria, Slovacia, Cehia si Romania, in fiecare din aceste tari deruland programul CEVA pentru Excelenta in Afaceri si Operatiuni.
Nume mari deservite in Romania
In Romania, CEVA asigura transport rutier, aerian, naval si servicii de vamuire si cu valoare adaugata pentru depozitele operate. „Ceea ce ne diferentiaza de ceilalti operatori de servicii logistice este angajamentul nostru de a oferi excelenta in operatiunile efectuate pentru clienti. De aceea, CEVA a implementat metodologia LEAN, aplicand principii si instrumente specifice proceselor de imbunatatire continua, pentru eliminarea pierderilor din lantul de aprovizionare.“ Reteaua CEVA acopera toata tara, insa este concentrata mai mult pe zona de vest, care este si cea mai dezvoltata din punct de vedere industrial. Cele mai mari operatiuni ale companiei sunt in Cluj, in Timisoara pentru clientul Continental Tyres, in Slatina pentru Pirelli Tyres si in Bucuresti, unde CEVA furnizeaza servicii prin lanturi de aprovizionare catre Vodafone, una dintre cele mai mari companii de comunicatii mobile din lume.
In afara de depozitele dedicate unui singur client, in Romania CEVA opereaza doua depozite de tip multi-user, in Bucuresti si Pitesti, care sunt operate independent pentru clienti mai mici cu diverse produse din diferite sectoare, in special cosmetice, publishing si industrial, fiecare dintre ele asigurand servicii de depozitare, de custom brokerage si servicii cu valoare adaugata.
„CEVA are un sistem integrat care se bazeaza pe metode inteligente aplicate in operatiunile noastre si care presupune transpunerea bunelor practici pe care le avem in noile proiecte. De asemenea, la orice implementare, folosim o procedura de Zero Defect start-up, care presupune ca, dupa implementare, operatiunile se vor desfasura conform indicatorilor de performanta si criteriilor de implementare. Dupa implementare, programele LEAN si cel de „Sanatate si Siguranta” asigura o functionare continua fara incidente, crestere continua a performantei si o reducere permanenta a costurilor“, a conchis Cristian Ofiteru.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit