Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

VGP, furnizorul european de spații logistice și proprietăți imobiliare semi-industriale de înaltă calitate, avansează dezvoltarea VGP Park Timișoara prin construcția celei de-a opta clădiri. Noua clădire dispune de o suprafață închiriabilă de 32.768 m², din care 11.575 m² sunt încă disponibili. Aceasta oferă spații adaptabile și eficiente, flexibile diverselor nevoi ale clienților.

Noua clădire din VGP Park Timișoara este echipată cu facilități de ultimă generație, inclusiv un sistem de pompe de căldură aer-aer și va fi certificată BREEAM Excellent. Clădirea dispune de rampe de încărcare cu diferență de nivel și drive-in-uri pentru a facilita manipularea mărfurilor și transportul acestora. De asemenea, iluminatul este asigurat cu LED pentru economii de energie și contorizare inteligentă pentru monitorizarea consumului de energie. Pardoseala industrială robustă este rezistentă la solicitări intense, iar clădirea are opțiunea de a adăuga panouri fotovoltaice pentru generarea de energie verde direct la punctul de consum.

VGP livrează clădiri de înaltă calitate, eficiente energetic și prietenoase cu mediul, contribuind la crearea unui mediu de lucru sustenabil. Toate clădirile VGP sunt certificate conform standardelor BREEAM sau DGNB, demonstrând angajamentul companiei pentru dezvoltare durabilă. VGP urmărește un nivel de clasificare „Excellent” pentru toate clădirile sale noi, asigurând astfel un impact minim asupra mediului.

VGP Park Timișoara este un centru logistic și industrial de primă clasă, situat strategic în apropierea Aeroportului Internațional Timișoara. Parcul are șapte clădiri finalizate și găzduiește clienți din diverse sectoare, inclusiv transport, logistică, servicii de curierat, producție auto și electronice. Cu o suprafață totală de 349.098 m² și o suprafață de închiriat de 178.861 m², parcul are în prezent 15.383 m² disponibili pentru noi chiriași.

Localizarea excelentă, facilitățile moderne și inovatoare, opțiunile flexibile de extindere, serviciile de suport cuprinzătoare, costurile operaționale eficiente și accesul la forță de muncă calificată fac din VGP Park Timișoara o destinație ideală pentru afacerile care doresc să-și stabilească sau să-și extindă operațiunile. Parcul oferă unități începând de la 1.500 m² și soluții personalizate pentru operațiuni logistice de mare amploare.

Așa cum v-am informat deja, Comitetul Național Rutier din Franța (CNR) a realizat un studiu din care rezultă că aproape 70% dintre transportatorii francezi de mărfuri generale oferă și servicii logistice. Analiza se bazează pe un sondaj la care au participat operatori ce dețin ansambluri articulate pentru transport pe distanțe lungi și regional, mai ales de mărfuri generale, pentru terți.

68,3% dintre companiile chestionate spun că desfășoară cel puțin una dintre principalele activități logistice identificate – depozitare pe termen mediu sau lung, pregătirea comenzii și prelucrarea produselor. Pe categorii de firme în funcție de numărul de salariați, oferă cel puțin unul dintre aceste servicii 47,8% dintre cele cu 0-19 angajați, 56,0% dintre cele cu 20-49 de angajați, 80,0% dintre cele cu 50-99 de angajați și 89,6% dintre cele cu peste 100 de angajați.

Dintre firmele care oferă măcar un serviciu logistic, depozitare pe termen mediu și lung, de peste 24 de ore, oferă toate cele cu 0-19 și cu 20-49 de angajați, 95,6% dintre cele cu 50-99 de angajați și 98,3% dintre cele cu peste 100 de angajați. Iar media tuturor firmelor chestionate care oferă servicii logistice și care au depozitare este de 98,2%.

Pregătirea comenzilor este un serviciu oferit de 10,9% dintre firmele cu 0-19 salariați, 19,8% dintre cele cu 20-49, 35,3% dintre cele cu 50-99 și 61,2% dintre cele cu peste 100 de salariați. Iar dacă luăm în considerare numai firmele de transport care au declarat că oferă măcar un serviciu logistic, se ocupă de pregătea comenzilor 22,7% dintre cele cu 0-19 angajați, 35,3% dintre cele cu 20-49, 44,1% dintre cele cu 50-99 și 68,3% dintre cele cu peste 100 de angajați.

În ceea ce privește prelucrarea/procesarea produselor, ea este oferită doar de firme de la 20 de angajați în sus: 1,1% dintre cele cu 20-49, 3,9% dintre cele cu 50-99 și 7,5% dintre cele cu peste 100 de salariați. Adică 3,2% dintre toți transportatorii chestionați. Și raportat doar la firmele care oferă soluții logistice, nu la întregul eșantion, se ocupă de prelucrarea produselor 2,0% dintre cele cu 20-49 de angajați, 4,9% dintre cele cu 50-99 și 8,3% dintre cele cu peste 100 de angajați.

Deci depozitarea este, în general, prima activitate logistică implementată de un transportator care dorește să își diversifice serviciile, iar pregătirea comenzilor și mai ales prelucrarea produselor – aceasta din urmă necesită resurse specifice care sunt departe de meseriile tradiționale din transport – se întâlnesc mai mult la firme cu mai mulți angajați.

În ceea ce privește o altă activitate complementară, andocarea rapidă (stocare pentru mai puțin de 24 de ore), ea este în general inclusă în oferta de servicii de transport rutier de marfă, deoarece permite optimizarea acestuia, și nu intră, din punctul de vedere al CNR, în sfera activităților logistice, ci sprijină efectuarea de grupaje. Acest serviciu este oferit de firmele din cele patru categorii în funcție de numărul de angajați în procente de 30,4%, 63,7%, 78,4%, respectiv 82,1%, adică o medie de 62,5% dintre toți transportatorii chestionați. Sondajul mai arată că numai 20,1% dintre companiile chestionate în 2023 de CNR se concentrează strict asupra transportului de încărcături complete, fără a face andocare sau servicii logistice.