Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a anunţat că se deschide circulația pe Lotul 2 din Autostrada Sebeș-Turda, marți, 30 noiembrie 2021, conform Planului de Management de Trafic aprobat de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și Inspectoratul General al Poliţiei (IGPR). Traficul va rămâne însă restricționat pe o bandă pe sens, pe o distanță de 1,5 km, până în aprilie-mai 2022.

În zona Dealului Oiejdea, unde au apărut alunecări de teren, una dintre căi nu este încă finalizată. Ca atare, pe acest sector – de 1,5 km – se va circula în ambele sensuri, dar pe o singură cale, în regim de Drum Național. Situația a impus limitarea vitezei la 60 km/oră în zona respectivă, dar și limitarea la 100 de km/oră pe restul lotului 2.

Constructorul va trebui să monteze toate elementele de siguranță și să semnalizeze prin marcaje provizorii zonele unde acestea nu sunt definitivate.

MTI și CNAIR au luat decizia deschiderii circulației anul acesta, dar cu restricțiile impuse de situația din teren, din considerente de interes public. Deschiderea circulației nu va însemna însă că Antreprenorul va fi scutit de finalizarea tuturor lucrărilor, așa cum prevede contractul.

Deși se află în întârziere, antreprenorul și-a asumat că încheie toate lucrările, până în aprilie 2022.

Contractul pentru Lotul 2 al A10 (Sebeș-Turda) a fost semnat în noiembrie 2014, cu Asocierea Aktor SA- Euroconstruct Trading SRL și avea inițial ca termen de finalizare a lucrărilor octombrie 2016. „La momentul semnării, valoarea contractului era de aproximativ 550 de milioane de lei, fără TVA, o sumă deloc mică pentru acea perioadă. În atribuțiile Asocierii intra, conform contractului, inclusiv elaborarea Proiectului Tehnic, în baza căruia urma să se construiască acest sector de autostradă. Însă, chiar propriul proiect a început să creeze probleme Antreprenorului, care a intrat într-o cascadă de întârzieri. Astfel, o lucrare care ar fi trebuit să dureze 2 ani, a ajuns să dureze peste 7 ani. Aceasta în condițiile în care pe toate celelalte 3 Loturi ale A10, se circulă deja, pe primele două încă din vara anului 2018. Nici acum nu se poate vorbi despre recepția lucrării, ci doar despre deschiderea circulației, între Alba Iulia Nord și Aiud, unde se află cei aproximativ

24 de km ai Lotului 2, nefinalizat în totalitate, din cei 70 de km ai A10”, se precizează în comunicatul de presă transmis de MTI.