Călătoriile transfrontaliere au scăzut, de asemenea, față de luna precedentă la toate frontierele, cu cea mai mare scădere la frontiera cu Polonia.
Numărul de kilometri parcurși de camioane cu cel puțin patru axe pe autostrăzile germane care sunt supuse plății taxei de drum a scăzut cu 1,4% în iulie 2022 față de iunie 2022, ajustat pentru efectele calendaristice și sezoniere. În comparație cu aceeași lună a anului trecut, iulie 2021, indicele kilometrajului de taxare pentru vehiculele grele de marfă, ajustat în funcție de calendar, a fost cu 1,6% mai mic, potrivit Biroului Federal pentru Transportul de Mărfuri (BAG) și Biroului Federal de Statistică (Destatis).
Cea mai mare scădere a volumelor transportate – în Saxonia
Cele două birouri evaluează, de asemenea, cifrele pentru fiecare stat federal în parte. Cea mai mare scădere a numărului de kilometri parcurși cu taxă pentru vehiculele grele de mare tonaj față de luna precedentă, de 2,6% (ajustată pentru efectele calendaristice și sezoniere), a fost înregistrată în Saxonia în luna iulie a acestui an.
Kilometrajul camioanelor pe autostrăzile germane oferă indicații timpurii asupra dezvoltării economice actuale a industriei, după cum explică Oficiul Federal de Statistică. Indicele poate fi utilizat și ca un indicator timpuriu de estimare a dezvoltării economice în unele state federale. Potrivit raportului, există o corelație clară între kilometrajul regional al vehiculelor grele de mare tonaj și cifra de afaceri regională în sectorul manufacturier, în special în statele industrializate.
Dezvoltarea traficului transfrontalier
Indicii de taxare a camioanelor pentru călătoriile transfrontaliere sunt disponibili începând cu luna de raportare aprilie a anului în curs. Acestea măsoară numărul de intrări și ieșiri de la frontiera germană.
Conform acestor indici, traficul transfrontalier la toate frontierele a scăzut în iulie față de luna precedentă. Cea mai mare scădere, de 4,2%, ajustată în funcție de efectele calendaristice și sezoniere, comparativ cu luna iunie, a fost înregistrată la granița cu Polonia.
„Trimestrul al doilea slab este în esență în conformitate cu previziunile economice din primăvară”, susține Institutul german de statistică IfW Kiel, referindu-se la ultimele cifre comunicate de Oficiul Federal de Statistică (Destatis). În timp ce inflația ridicată și blocajele masive în aprovizionare au încetinit dezvoltarea economică generală, o „redresare puternică” a început în sectorul serviciilor, care a fost afectat în mod special de pandemie. Cu toate acestea, cel mai recent, așteptările gospodăriilor private și ale companiilor s-au întunecat considerabil.
„În special, așteptările de afaceri ale companiilor s-au prăbușit cu adevărat de la începutul războiului și indică o recesiune. Dar nu este clar în ce măsură așteptările pesimiste reflectă scăderile previzibile ale producției sau dacă acestea se datorează în principal îngrijorărilor legate de creșteri suplimentare ale prețurilor și de penuria de materii prime care, în cele din urmă, nu se vor materializa”, a precizat IfW Kiel.
În sprijinul respingerii ideii de recesiune vine constatarea că consumul privat poate fi încă alimentat de economiile suplimentare ridicate de la începutul pandemiei. Populația încă manifestă o cerere reținută după restricționarea posibilităților de consum legate de pandemie. Iar companiile au un volum mare de comenzi care le-ar permite să își extindă producția chiar și în cazul unei scăderi temporare a comenzilor sau al anulării comenzilor, atunci când blocajele din aprovizionare se vor atenua. Politica economică poate contribui la susținerea economiei prin reducerea cât mai rapidă a incertitudinilor legate de aprovizionarea cu energie și, astfel, prin creșterea certitudinii în materie de planificare.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit