Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un raport realizat de Ti, Upply și IRU arată că între Anvers sau Rotterdam și Duisburg tarifele de transport au fost relativ constante în ultimul trimestru din 2021, fiind cu 1,5% mai mari atunci când restricțiile legate de Covid-19 și perturbările din lanțul logistic au afectat creșterea economică. Dintr-unul din cele două porturi spre Duisburg s-a ajung la final de 2021 la 479 de euro, iar pe celălalt sens la 435 de euro.

Economia Germaniei a fost în 2021 cu 2% sub nivelul de dinainte de pandemie, conform Destatis, iar PIB a scăzut în ultimul trimestru din 2021 față de perioada similară din 2020 cu 1%, din cauza restricțiilor Covid-19 și a crizei de componente. Exporturile și-au păstrat creșterea în ultimul trimestru din 2021, în ciuda perturbărilor din lanțul logistic, fiind cu 1,7% mai mari în noiembrie față de aceeași lună din 2020, deși aprovizionarea cu materie primă a fost cu 0,2% mai slabă. Tarifele dinspre Duisburg spre porturile Anvers și Rotterdam au crescut cu 1,6% din al treilea în al patrulea trimestru al lui 2021. Germania depinde mult de comerțul mondial, deoarece este unul dintre principalii exportatori ai lumii, mai ales în sectoarele high-tech, farmaceutic și automotive.

Cea mai importantă direcție de transport din UE este între Germania și Olanda, urmată de Germania-Polonia.

AHK România anunță cele mai recente cifre privind schimburile comerciale dintre România și Germania pentru anul 2021

Importurile și exporturile Germaniei cu România s-au ridicat anul trecut la 33 mld. de euro. Cu o creștere de 12,3% față de 2020, volumul schimburilor comerciale a depășit chiar și nivelul de dinaintea crizei. Astfel, importurile au ajuns la 14,8 mld. de euro (+8,7%), în timp ce exporturile către România au crescut la 18,3 mld. de euro (+15,4%). Germania rămâne pe locul 1 în clasamentul partenerilor comerciali ai României, iar România pe locul 19 în topul partenerilor comerciali ai Germaniei, potrivit rezultatelor preliminare publicate de Destatis.

Din 2006, Germania este cel mai important partener comercial al României. „Să fii nr. 1 atât de mult timp înseamnă ceva. În ultimii 20 de ani s-au întâmplat multe în România – țara s-a transformat dintr-un simplu amplasament investițional de producție într-o locație pentru inovare. Astfel, valoarea adăugată a companiilor germane din România a crescut semnificativ.

Acest lucru reiese clar și din dezvoltarea structurii comerțului. În timp ce îmbrăcămintea și textilele încă mai jucau un rol important în exporturile României către Germania în 2007, această grupă de produse devine din ce în ce mai puțin importantă începând cu 2017, în schimb sunt exportate mai multe bunuri din grupele de produse optică și tehnologie medicală.

Dar acest lucru se poate vedea cel mai clar atunci când ne uităm la structura companiilor germane și la activitățile lor comerciale. Din ce în ce mai multe companii germane înființează centre de cercetare-dezvoltare în România. De asemenea România ca piață de desfacere a înregistrat o evoluție foarte pozitivă.

Veniturile disponibile în creștere, investițiile în extinderea infrastructurii publice, inclusiv cu ajutorul fondurilor europene considerabile de care dispune țara, precum și investițiile în creștere în parcurile de echipamente și tehnologie ale companiilor naționale fac din România o piață de desfacere atractivă pentru companiile germane”, spune Sebastian Metz, Director general și membru în Consiliul Director al AHK România.