Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

După cum a raportat Oficiul Federal pentru Transport de Mărfuri (BAG) și Oficiul Federal de Statistică (Destatis), kilometrajul autocamioanelor cu cel puțin patru axe pe autostrăzile germane a crescut cu 1,4% în decembrie 2021 față de noiembrie 2021, ajustat calendaristic și sezonier. Comparativ cu decembrie 2020, indicele de taxare a camioanelor a scăzut însă cu 0,2%. Indicele a fost astfel cu 4,6% peste nivelul de dinaintea crizei Corona, utilizând ca etalon media anuală dinainte de criză (martie 2019-februarie 2020).

Renania-Palatinat – cea mai mare creștere față de luna precedentă

Începând cu luna de raportare octombrie 2021, indicii de kilometraj de taxare pentru camioane au fost, de asemenea, disponibili pentru statele federale. Cea mai mare creștere – cu 5,8% față de luna precedentă – s-a înregistrat în Renania-Palatinat. La Berlin, în schimb, a fost observată cea mai mare scădere (-4,1%) față de luna precedentă.

Indicii pentru statele federale sunt publicați lunar, concomitent cu indicele de kilometraj de taxare a camioanelor pentru Germania, pe site-ul Oficiului Federal de Statistică. Publicația „Indice de kilometraj de taxare pentru camioane pentru statele federale: kilometraj regional și activitate industrială” oferă informații de bază inițiale cu privire la clasificarea rezultatelor statelor federale. 

Aceasta subliniază, de asemenea, relația dintre indicele kilometrajului de taxare a camioanelor și indicele cifrei de afaceri din sectorul de producție pe fondul structurilor economice din statele federale individuale. Analizele din țările mai industrializate au arătat o legătură clară între kilometrajul regional de taxare a camioanelor și vânzările regionale din sectorul de producție. În orașele-stat și statele federale mai puțin industrializate, însă, corelația este mai slabă.

În același timp, BAG utilizează indicele de kilometraj al taxei pentru camioane, care este diferențiat în funcție de stat federal, pentru a mapa și analiza efectele traficului.

Salariile încasate de nemți au crescut cu o medie de 1,9% în al doilea trimestru al acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea include remunerația de bază convenită și plățile suplimentare prevăzute în contractele de salarizare, cum ar fi salariile fixe, bonusurile suplimentare anuale sau măririle de salarii retroactive. Oficiul Federal de Statistică din Germania (Destatis) mai raportează că, excluzând bonusurile suplimentare, creșterea salariilor de bază a fost de 1,4%, în timp ce prețurile la produsele alimentare/servicii au crescut cu 2,4% în aceeași perioadă.

În 2020 angajatorii din industrie și din sectorul serviciilor din Germania au plătit în medie 36,70 euro pe oră lucrată în 2020, cu mult peste salariul minim și mediu acordat șoferilor de camion.

Din 652.557 de angajați în transporturi și logistică, 73,7% (481.180) sunt șoferi,8,4% (55.080) sunt lucrători în depozite, dispeceri, pickeri, 3% (19.252) sunt mecanici și personal tehnic și aproape 15% (97.045) lucrează în administrație (așa-numitul personal TESA).

Oficiul Federal de Statistică raportează că Germania s-a clasat pe locul 7 în Uniunea Europeană (UE 27 fără Regatul Unit) în ceea ce privește nivelul costurilor cu forța de muncă, la fel ca în anul precedent.

Danemarca a avut cele mai mari costuri cu forța de muncă pe oră lucrată (46,90 euro), iar Bulgaria cele mai mici (6,40 euro). Costurile cu forța de muncă pe oră lucrată în Germania au crescut cu 3% în 2020 comparativ cu 2019.