Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În acest an, pentru prima dată, guvernul federal, statele federale, companiile și asociațiile proclamă împreună „Ziua Căii Ferate” pentru a inspira și mai mulți oameni să călătorească cu trenul. Evenimentul este coordonat de „Allianz pro Schiene”.

Astfel, peste 250 de evenimente vor avea loc în Germania pe 16 și 17 septembrie. Programul include mari festivaluri ale stațiilor, de exemplu în Würzburg (Bavaria) va fi inaugurată stația principală reproiectată fără bariere.

Richard Lutz, președintele consiliului de administrație Deutsche Bahn AG, mărturisește că obiectivele climatice pot fi realizate numai cu ajutorul căii ferate. În prima zi întreaga industrie va arăta modul de funcționare al sistemului feroviar și cu câtă pasiune se mobilizează la nivel național o cale ferată prietenoasă cu clima.

În această perioadă puteți vizita șantierul de construcție a podului de pe Valea Elster, lângă Plauen (Saxonia), stațiile istorice Wernerwerk și Siemensstadt ale căii ferate Siemens din Berlin, care urmează să fie reactivată, totodată și o explorare a lumii subterane a viitorului S-Bahn din Berlin (S 21/City S-Bahn).

În plus, fanii căilor ferate pot urca pe bolta noului acoperiș al halei de la Ostbahnhof din Berlin sau pot vizita fabricile ICE din Leipzig, Frankfurt-Griesheim și Dortmund-Spähenfelde.

Un calendar cu toate evenimentele puteți găsi pe www.tag-der-schiene.de.

Pe 1 iulie a fost lansat proiectul Inovatie Autonoma pentru Operatiunile din Terminal (ANITA), care isi propune transbordarea automata intre diferitele moduri de transport. In acest scop va fi dezvoltat si testat in terminalul DUSS din Ulm un camion complet automat, parteneri in acest proiect fiind MAN Truck & Bus SE, Deutsche Bahn AG, Götting KG si Universitatea Hochschule Fresenius pentru Stiinte Aplicate.
Proiectul este finantat cu circa 5,5 milioane de euro de Ministerul Federal al Economiei si Energiei din Germania, prin programul Tehnologii Noi de Vehicule si Sisteme, care se va desfasura pe parcursul a 39 de luni.
Camionul se va misca automat intre depoul de containere DB Intermodal Services si terminalul DUSS, iar un sofer de siguranta de la MAN va fi mereu la bord in perioada testelor. Dar inainte de asta vor fi puse la punct infrastructura digitala si toate interfetele necesare. Iar operatori experimentati de macarale vor manevra containerele pentru a garanta ca testele se fac in conditii reale.
Asa cum declara Sigrid Nikutta, Membru in Consiliul Director DB pentru Transport de Marfa, digitalizarea permite manevrarea mai rapida si mai sigura a containerelor, iar camioanele autonome sunt primul pas spre Terminal 4.0.
Pentru a garanta buna comunicare intre camion si terminal/depoul pentru containere, comportarea oamenilor si a masinilor din terminal va fi intai analizata, astfel incat sa fie traduse in procese si reguli digitale cu care sa poata lucra, sigur si eficient, masinile. Iar de asta se va ocupa Universitatea Fresenius.