Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Disputa dintre sindicatul german al mecanicilor de tren, GDL, și compania feroviară DB Cargo se intensifică, ceea ce a dus deja la două zile de grevă pe 12 și 13 august 2021. O acțiune care a oprit aproximativ 300 de trenuri de marfă și care, potrivit aceleiași companii a cauzat daune grave transportului de mărfuri. Consecințele au fost resimțite și la transporturile internaționale, deoarece unele trenuri au rămas staționate la granița cu Germania, lipsind personalul care să le direcționeze.

Disputa poate transfera mărfurile de la calea ferată la șosea, deoarece situația este încă blocată și alte greve ar putea avea loc în următoarele săptămâni. Ministrul transporturilor, Enak Ferlemann, este sceptic cu privire la o soluție pe termen scurt.

Grupul de lucru cere DB Cargo un bonus de 600 de euro pentru mecanicii de tren, care au menținut serviciul pe parcursul întregii pandemii, și o creștere a salariilor de 3,2%. Dar asta nu este tot. Sindicatul contestă, de asemenea, reducerea pensiilor personalului, în timp ce cele ale managerilor ar fi crescut. În cele din urmă, grupul de lucru se opune creșterii volumului de muncă și flexibilității mecanicilor de tren.

Deutsche Bahn a cerut sindicatului să reia negocierile, argumentând că este dispusă să crească salariile cu 3,2%, dar în momente diferite de cele solicitate de sindicat. Un acord, după cum spune compania, este necesar pentru „a face față celei mai grave crize economice a companiei noastre”. DB specifică faptul că Grupul a fost grav afectat atât de pandemie, cât și de inundațiile din iulie.

În ceea ce privește salariile executivilor, compania spune că au fost înghețate după ce au fost tăiate în 2020. Dar disputa este complicată de faptul că grupul de lucru nu este singurul sindicat feroviar german sau chiar cel mai mare, care este EVG. Acesta din urmă a semnat un acord cu DB Cargo în 2020 și, prin urmare, nu participă la mobilizare.

Pe 16 august, compania daneză de logistică DSV Panalpina a anunțat finalizarea achiziției Global Integrated Logistics de la Agility, la un preț de 30,2 miliarde de coroane daneze (312.684.896 euro). DSV Panalpina explică faptul că „odată cu achiziționarea GIL, DSV devine unul dintre primii trei operatori mondiali din sectorul transporturilor și logisticii și scopul este de a continua să dezvolte afacerea din această poziție puternică”.

Vorbind despre o creștere ulterioară, chiar în ziua acestui anunț revine în discuție interesul multinaționalei daneze față de DB Schenker. De data aceasta există ceva mai mult decât ipotezele care au apărut anterior, deoarece directorul financiar al DSV, Jens Lund, vorbește despre acest lucru într-un interviu acordat ziarului ShippingWatch din 16 august. El a declarat faptul că propria sa companie ar fi interesată să achiziționeze acțiunile dacă ar fi scoase la vânzare.

Vânzarea parțială sau totală a DB Schenker de către Grupul Deutsche Bahn este o problemă care revine periodic în prim plan pentru a furniza lichidități companiei feroviare germane. Declarația lui Lund nu este improvizată, deși analiștii cred că este puțin probabil ca DB să își comercializeze importanta divizie logistică înainte de alegerile din Germania, care vor avea loc în septembrie.

În acest sens,  purtătorul de cuvânt al DB Schenker a făcut un apel la prudență către ShippingWatch, după interviul cu Lund: „Foamea de achiziții a DSV este bine cunoscută în sector”, a afirmat el. “Cu toate acestea, întrucât proprietarul nostru nu are în prezent planuri de a vinde DB Schenker, orice considerație este pur ipotetică”.

DSV Panalpina a finalizat în ultimii ani trei achiziții importante – Uti Worldwide în 2016, Panalpina în 2019 și Global Integrated Logistics în 2021 – și pare că își dorește mult mai mult.