Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Potrivit Deutsche Bahn, greva șoferilor de tren care s-a încheiat vineri, 13 august, a afectat câteva milioane de persoane și, de asemenea, a afectat grav și traficul de mărfuri. În jur de 300 de trenuri s-au oprit, acum fiind căutate soluții pentru a reduce treptat blocajul de trafic.

Stauß nu a furnizat nicio informație cu privire la valoarea daunelor sau la o posibilă nouă ofertă tarifară către GDL. El a cerut sindicatului să negocieze din nou. Se suspectează că GDL urmărește cu totul alte obiective, și anume extinderea sferei sale de influență.

Odată cu programul de înlocuire, în cele două zile de grevă s-a făcut o ofertă mult redusă, dar stabilă și fiabilă. În rețelele regionale, aproximativ 40% din trenuri au fost în cele două zile de grevă miercuri și joi.

În evaluarea preliminară a valului de greve care s-a încheiat vineri, șeful GDL, Claus Weselsky, a anunțat pentru marți, 17 august, un miting de protest împreună cu Asociația Germană a Funcționarilor în fața Turnului Bahn de pe Potsdamer Platz din Berlin. 

“Primul val de greve a decurs foarte bine”, a spus Weselsky. Nu a fost ușor să-i convingi pe colegii hotărâți să se oprească după 48 de ore de grevă. El a precizat că consecințele Legii privind negocierile colective unificate ar fi clarificate în fața instanțelor muncii. 

Guvernul federal dorește să prevină alte greve ale mecanicilor de tren în detrimentul pasagerilor și al economiei. Prin urmare, ministrul federal al transporturilor, Andreas Scheuer ( CSU ) ar dori să vadă un mediator în negocierile colective dificile dintre sindicatul mecanicilor de tren GDL și Deutsche Bahn, a raportat „Bild am Sonntag”. Cu toate acestea, ambele părți ar trebui să o accepte.

O purtătoare de cuvânt a GDL a declarat că anul trecut a existat un arbitraj pentru actuala rundă de negocieri colective. Acest lucru a eșuat, șansa arbitrajului a fost irosită.

În toamna anului 2020, calea ferată a inițiat un arbitraj în vederea efectelor masive ale coronavirusului înainte de expirarea acordului colectiv cu GDL. GDL a respins apoi sugestia făcută de mediatorul Matthias Platzeck ( SPD ). Contractul colectiv a expirat în mod normal în luna februarie a acestui an și au început negocierile dintre căile ferate și GDL.

Mecanicii de locomotivă ceruseră o nouă ofertă ca o condiție prealabilă pentru discuții, respectiv o renunțare la opriri de muncă suplimentare. 

Calea ferată dorește să depună o ofertă GDL doar la masa de negociere. Vineri, ea s-a oferit să reia discuțiile imediat: „DB este convinsă că putem găsi soluții la masa negocierilor cu scurt timp. Suntem pregătiți pentru asta ”, a declarat Martin Seiler, directorul resurselor umane.

Greva feroviară de două zile a dus la întreruperi masive în întreaga rețea feroviară. Din Germania. Traficul de pasageri și de mărfuri a fost afectat, cu pierderi importante pentru calea ferată și economia germană.

Mecanicii de locomotivă amenință deja cu noi greve

Președintele GDL, Claus Weselsky, a indicat, că următoarea grevă ar putea dura mai mult și ar putea include și un weekend.

Reamintim că Deutsche Bahn și GDL luptă pentru o creștere a salariilor de 3,2% în runda de negocieri colective. Cu toate acestea, se contestă momentul în care creșterea va intra în vigoare și cât timp ar trebui să se aplice noul contract colectiv. Nivelul pensiilor și un bonus pentru Covid-19 sunt, de asemenea, subiecte controversate. Între timp, GDL se apără de acuzațiile potrivit cărora cererile sale de salariu au fost avansate doar pentru a lovi în scopuri politice. Comisarul feroviar al guvernului federal, Enak Ferlemann, a criticat faptul că GDL dorea de fapt să răstoarne Legea unificată de negociere colectivă.