Ministrul federal al transporturilor, Andreas Scheuer, vrea să înființeze un „grup operativ” care să permită reconstrucția rapidă a infrastructurii în zonele de inundații devastate, din care să facă parte Deutsche Bahn, Autobahn și operatorii de rețele mobile Telekom, Vodafone și O2.
Potrivit publicației germane BILD, situația de pe râul Ahr este în prezent devastatoare: 20 din 35 de poduri au fost distruse, fiind necesare urgent cel puțin montarea unor poduri provizorii. „Podurile, șinele, drumurile și antenele pentru telefoanele mobile trebuie reconstruite cât mai repede posibil”, a spus ministrul. Nu ar trebui să dea greș din cauza fondurilor. „Am cerut echipelor noastre de criză să creeze rapid o imagine a situației și să vadă unde trebuie să mergem mai întâi și unde există capacitate gratuită de construcție”, a spus Scheuer.
Traficul de trenuri din Renania de Nord-Westfalia și Renania-Palatinat este în prezent grav afectat. Numeroase rute sunt complet închise sau accesibile doar într-o măsură limitată. După un inventar inițial, Deutsche Bahn raportează 80 de stații de tren deteriorate în cele două state federale, precum și daune la șine pe peste 600 km. Evaluarea daunelor este încă în curs.
Toate restricțiile actuale sunt listate pe site-ul web al centrului de control al rețelei .
Și în țările BeNeLux, multe rute de transport feroviar de marfă sunt încă întrerupte. O prezentare generală a restricțiilor este disponibilă aici.
Asociația Federală Germană pentru Transport, Logistică și Evacuare a Mărfurilor (BGL) a anunțat vineri că dorește să ajute persoanele afectate în zonele de inundație, împreună cu asociațiile sale regionale și organizațiile membre. Pentru a face transporturi umanitare și a-i ajuta pe transportatorii din zonă afectați, precum și pe șoferii și familiile lor, BGL a deschis un cont bancar la care primește donații de la cei dornici să ajute.
Calea ferată germană vrea să fie neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2040, cu 10 ani mai devreme decât era planificat anterior. Șeful DB Richard Lutz a informat Consiliul de Administrație în cadrul ședinței sale despre acest nou obiectiv, care vizează toate zonele feroviare din Germania, precum și filiala globală de logistică DB Schenker .
„Sustenabilitatea este esența mărcii noastre, motiv pentru care ne stabilim obiective și mai ambițioase pentru protecția climei”, a declarat Richard Lutz, CEO al DB, subliniind că DB a reușit să-și reducă emisiile de CO2 cu aproximativ 70% în ultimii 30 de ani.
Pentru un nivel echilibrat de CO2 până în 2040, grupul dorește să-și aprovizioneze pe deplin depozitele, clădirile de birouri și gările din Germania cu energie electrică verde din 2025. În plus, alimentarea cu căldură va fi „ecologizată”, iar combustibilii fosili, cum ar fi combustibilul termic și gazul natural, vor fi înlocuiți treptat. O eficiență energetică mai mare ar trebui să asigure, de asemenea, un consum mai mic în următorii ani.
DB va emite, de asemenea, mai puțin CO2 în următorii ani datorită parcurilor de trenuri mai noi, inclusiv în transportul de marfă și investițiilor în operațiuni. De asemenea, Deutsche Bahn dorește să atingă neutralitatea până în 2040, promovând combustibili și acționări alternative.
Planurile includ construirea de noi infrastructuri pentru trenurile cu baterii, furnizarea de trenuri cu pile de combustie și utilizarea combustibililor sintetici pe șosea și pe calea ferată. Digitalizarea căilor ferate va avea, de asemenea, un efect pozitiv asupra amprentei de carbon a Grupului DB în următorii ani, potrivit companiei.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit