Pandemia de Covid-19, care in martie si aprilie 2020 a redus numarul de pasageri ai Deutsche Bahn cu 10-15%, a facut Consiliul de administratie al companiei sa considere ca nivelurile anterioare crizei nu pot fi atinse inainte de 2022. Mai mult, dupa ani de castiguri, potrivit previziunilor companiei feroviare germane, pierderile acumulate pana in 2024 ar putea fi cuprinse intre 11 si 13 miliarde de euro.
Sefii Deutsche Bahn au discutat despre aceasta criza cu ministerele Transporturilor si Finantelor, care au stabilit ca statul va acoperi jumatate din pierderile preconizate, cu o alocare cuprinsa intre 5,5 si 6,7 miliarde de euro, care, totusi, trebuie aprobata si de Comisia Europeana. Aceasta cifra se adauga celor 11 miliarde de euro pe care statul german va trebui sa le ofere companiei aeriene Lufthansa. Restul pierderilor vor fi acoperite de companii, printr-o crestere a gradului de indatorare si o reducere a costurilor.
Nu este nicio surpriza ca asociatia germana BGL promoveaza tot felul de actiuni si militeaza impotriva cabotajului, in incercarea de a stopa dumpingul social. Acum, BGL incearca sa coopeteze si alte asociatii, expeditori, dar si bursele de marfa sau Deutsche Bahn, cea mai mare societate feroviara de transport si logistica din Germania.
„Incercam sa purtam un dialog cu toti participantii la piata si sa ii convingem ca solidaritatea, care a fost citata foarte mult in aceste zile, trebuie, de asemenea, traita”, a explicat pentru eurotransport.de, purtatorul de cuvant al BGL, prof. dr. Dirk Engelhardt. Oficialul a mai spus ca BGL doreste o echitate la nivelul industriei, in acest sens exemplificand cu pactul de transport incheiat recent de mai multe asociatii germane de profil si Ministerul Federal al Transporturilor. BGL este preocupata de acest nivel echitabil, avand in vedere scaderea tarifelor de transport din Germania in contextul supracapacitatii flotelor pe piata la momentul actual. Oficialii BGL, BAG si Deutsche Bahn, alaturi de reprezentanti ai burselor de marfuri s-au intalnit recent pentru a putea „ce am putea face cu privire la scaderea pretului”. Engelhardt a spus ca exista foarte multe companii de transport care iau curse prin intermediul burselor de marfuri si ofera un pret sub cel al pietei. Potrivit BGL, corectitudinea nu trebuie sa fie data numai in ceea ce priveste preturile, ci si atunci cand vine vorba de transport. Daca se suspecteaza operatiuni de cabotaj ilegal sau alte practici interzise, purtatorul de cuvant al BGL face apel la antreprenori sa raporteze aceste incidente. Pe de o parte, aceasta ar putea lua forma unei capturi de ecran a unei licitatii dintr-o bursa de marfuri. Acesta a mai spus ca exista cazuri concrete de transportatori cu ansambluri cu numere de Bulgaria care opereaza permanent la un centru logistic, iar aceste informatii vor fi transmise mai departe catre organele de control.