De la Ti (Transport Intelligence) Insight aflăm că Bloomberg susține că are cunoștințe despre ofertanții în cazul vânzării Schenker de către Deutsche Bahn și despre sumele propuse de aceștia.
Una dintre oferte ar veni de la o asociere de două companii financiare, CVC Capital Partners plc și Carlyle Group, care ar fi depus o ofertă comună de aproximativ 14 miliarde de euro. De asemenea, există zvonuri că cele două companii încearcă să atragă fonduri de la Autoritatea de Investiții din Abu Dhabi și de la fondul suveran din Singapore, GIC.
Bloomberg mai sugerează că și DSV, Maersk și MSC au plasat oferte pentru Schenker, dar că acestea sunt mai mici decât cele ale CVC și Carlyle.
Ti Insight este de părere că nu e clar de unde provin aceste informații, dar că ele trebuie citite cu precauție, ca orice alte rapoarte despre astfel de tranzacții, deoarece, în afară de câțiva participanți, este greu pentru oricine să aibă o imagine exactă asupra întregului proces. În plus, unii participanți pot încerca să influențeze procesul prin informarea jurnaliștilor. Însă prețul de 15 miliarde de euro pare rezonabil, în opinia Ti.
Mai trebuie spus că Deutsche Bahn se află sub presiune pentru a lua o decizie în ceea ce privește o altă filială a sa, DB Cargo, care nu numai că înregistrează pierderi, dar este acuzată de companiile private de transport feroviar de marfă de concurență neloială din cauza injecțiilor continue de capital ale Deutsche Bahn pentru a o menține viabilă. În aceste condiții, Deutsche Bahn a anunțat la începutul anului o restructurare extinsă a DB Cargo. Deutsche Bahn se află sub o presiune considerabilă pentru a-și îmbunătăți poziția financiară, caracterizată printr-un nivel considerabil al datoriei și al cheltuielilor mari în infrastructură. De aceea în câțiva ani compania ar putea arăta destul de diferit de cum arată azi, este de părere Ti, și expunerea sa la transportul de mărfuri ar putea fi destul de scăzută.
Deutsche Bahn AG a anunțat printr-un comunicat de presă că a lansat procesul de vânzare a filialei sale logistice DB Schenker. Grupul DB a emis un anunț oficial prin care a stabilit un proces deschis și nediscriminatoriu pentru vânzarea de acțiuni. Condiția pentru vânzare este ca aceasta să prezinte avantaje economice evidente pentru Deutsche Bahn din toate punctele de vedere.
“Piața internațională de logistică oferă perspective excelente de creștere pe termen lung. Fiind una dintre primele patru companii de logistică din lume, DB Schenker are o poziție solidă pe această piață. De-a lungul anilor, DB Schenker a contribuit pozitiv la creșterea economică a grupului DB. Cu toate acestea, filiala DB va avea nevoie de mai mult capital și flexibilitate pentru propria creștere. Grupul DB va reține toate veniturile obținute în urma unei vânzări, o mare parte din acestea urmând să fie utilizate pentru reducerea datoriilor. O vânzare ar accelera în mod semnificativ concentrarea Deutsche Bahn asupra activității sale de bază și asupra punerii în aplicare a strategiei Strong Rail. Deutsche Bahn a finalizat deja sau a convenit prin contract vânzarea mai multor unități de afaceri pe piețele externe și ar face încă un pas important dacă ar renunța la DB Schenker. Obiectivul este de a servi climatul, oamenii și economia prin creșterea substanțială a volumelor de mărfuri și de pasageri gestionate prin servicii feroviare ecologice”, se menționează în comunicatul de presă publicat pe site-ul companiei.
În decembrie 2022, Consiliul de supraveghere al Deutsche Bahn AG a încredințat Consiliului de administrație al DB sarcina de a examina cazul și de a se pregăti pentru o eventuală vânzare a tuturor acțiunilor sale la DB Schenker. Decizia finală privind vânzarea DB Schenker se va baza pe o rezoluție separată adoptată de Consiliul de supraveghere al Deutsche Bahn AG la sfârșitul procesului de vânzare. Procesul este, de asemenea, supus evoluției generale a pieței de capital.
În comparație cu concurenții săi, DB Schenker deține o poziție puternică în toate sectoarele industriale relevante – transporturi de mărfuri terestre, aeriene și maritime – și în soluții logistice complete și specializate. Cu aproximativ 76.600 de angajați în peste 1.850 de locații din peste 130 de țări, compania este unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii logistice din lume. În România, Schenker Logistics România, filiala DB Schenker care se ocupă de expediții și Constract Logistics, este de mai mulți ani în topul firmelor cu cea mai mare cifră de afaceri și cu cei mai mulți angajați din industrie.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit