Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Sindicatul mecanicilor de tren GDL a cerut angajaților Deutsche Bahn să intre din nou în grevă. Aceasta va începe în transportul de călători miercuri dimineața, 24 ianuarie, începând cu ora 02:00 și va dura până săptămâna viitoare, luni, la ora 18:00, a anunțat sindicatul. Sindicaliștii de la DB Cargo, care se ocupă de transportul de marfă, au fost deja chemați la grevă începând de marți, 23 ianuarie, de la ora 18:00. Acest lucru va duce la perturbări masive ale traficului pe distanțe lungi, regional și S-Bahn al Deutsche Bahn în această perioadă.

Deutsche Bahn a prezentat vineri, 19 ianuarie, o nouă ofertă salarială pentru a readuce GDL la masa negocierilor. Printre altele, aceasta include o opțiune de reducere cu o oră a timpului de lucru pentru mecanicii de locomotivă și însoțitorii de tren (de la 38 la 37 de ore) începând cu 1 ianuarie 2026. Cei care decid să nu accepte reducerea vor primi în schimb un salariu mai mare cu 2,7%, potrivit ofertei. În total, angajații care rămân la actualul program de lucru vor primi un salariu brut cu 13% mai mare decât în prezent. GDL cere 555 de euro în plus pe lună, precum și un bonus de compensare a inflației timp de 12 luni.

De asemenea, este prevăzută o creștere salarială de 4,8% pentru angajați începând cu luna august și o nouă creștere de 5% începând cu aprilie 2025. În plus, plata primei de compensare a inflației este prevăzută imediat după un eventual contract colectiv de muncă. Potrivit ofertei DB, acordul va avea o durată de 32 de luni.

Cu toate acestea, se pare că acest lucru nu a fost suficient pentru noi negocieri. Cu cea de-a treia ofertă, care se pretinde a fi îmbunătățită, Deutsche Bahn AG a demonstrat încă o dată că își continuă nestingherită cursul anterior de refuz și confruntare. Acțiunea sindicală care a fost anunțată pe 22 ianuarie ar fi a patra în cadrul actualei dispute salariale. Înainte de începutul anului, GDL a paralizat mari părți din transportul de pasageri în două greve de avertisment, urmate de o grevă de trei zile în ianuarie, cu un efect similar. Membrii ai consiliului de administrație al DB pentru resurse umane, au criticat faptul că GDL nu folosește grevele ca ultimă soluție, ci ca mijloc de autopromovare.

După o săptămână de grevă a transportatorilor și fermierilor din Germania, Transport Intelligence (Ti) crede că încă nu e clar ce impact a avut aceasta asupra pieței de logistică. Mai ales că amenințarea continuării acțiunilor de protest rămâne și ar putea fi afectate atât operațiunile pe plan intern, cât și cele din porturile și economiile țărilor vecine.

Sindicatul mecanicilor de locomotivă din Germania, cunoscut sub numele de Gewerkschaft Deutscher Lokomotivführer sau GDL, a organizat o grevă care aproape a oprit serviciile de călători. Cu toate acestea, Deutsche Bahn a afirmat că transportul de marfă nu a fost grav afectat și că toate trenurile necesare pentru aprovizionarea economiei țării au putut circula, deci nu au apărut întreruperi în lanțurile de aprovizionare. Iar analiștii Ti cred că, dacă acest lucru este adevărat, este remarcabil, deoarece restul rețelei feroviare a fost grav afectată.

Însă amenințarea din partea sindicatelor feroviare germane pare să persiste. Până în prezent, Deutsche Bahn a respins cererile lor de reducere a orelor de lucru și de creștere a salariilor, ceea ce a determinat sindicatul GDL să afirme că, dacă nu se dorește începerea unor negocieri, sunt așteptate alte greve, care ar putea merge dincolo de greva încheiată pe 15 ianuarie.

Această acțiune reprezintă o amenințare semnificativă pentru economia germană și lovește în special DB Cargo, care, spre deosebire de mulți concurenți, este o rețea de cale ferată și nu oferă doar simple servicii de transfer. DB Cargo se ocupă în special cu transportul pentru ciclul de producție al companiilor industriale, fabricilor, furnalelor din oțel sau centralelor electrice, în operațiuni intermodale utilizate pe scară largă în Germania și în care timpul este un factor esențial.

În plus, drumurile germane din marile orașe sunt blocate de protestele fermierilor și au existat și incidente de blocare a autostrăzilor. O mare parte din proteste este concentrată în jurul Berlinului, dar sunt afectate și unele zone din vestul Germaniei.

Sursă foto: Deutsche Bahn (https://www.deutschebahn.com/en/presse/press_releases/Adjusting-DB-E-C-O-Group-s-management-structure-for-future-growth-12576984#)