Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Deutsche Bahn și Siemens Mobility au dezvăluit, în premieră, proiectul comun „H2goesRail” lansat la uzina Siemens din Krefeld, Germania. Noul sistem inovator Mireo Plus H, un tren de ultimă generație, este conceput cu o sursă de alimentare pe hidrogen și deţine o remorcă cu rezervor de stocare a hidrogenului. Acestea sunt destinate să înlocuiască trenurile diesel cu unități multiple în transportul de navetă și regional, precum și să reducă emisiile feroviare CO2 la zero.

„Vom putea contribui semnificativ în lupta, împotriva schimbărilor climatice, doar cu un sistem feroviar puternic şi cu tipuri alternative de propulsie.”

Michael Peter, CEO Siemens Mobility

Proiectul „H2goesRail” este finanțat de către Ministerul Federal German pentru Comunicații și Transporturi (BMDV) în cadrul programului național de inovare pentru tehnologia hidrogenului și a pilelor de combustie (NOW GmbH) cu o valoare de 13,74 milioane de euro, coordonat de NOW GmbH și implementat de Jülich, liderul proiectului.

„Prin dezvoltarea stației mobile de alimentare cu hidrogen și a infrastructurii de întreținere aferente, arătăm că putem realiza, atât mobilitate, cât și tehnologie.”

Daniela Gerd tom Markotten, membru al Consiliului de Administrație pentru digitalizare și tehnologie Deutsche Bahn

Trenul Mireo Plus proiectat cu două vagoane are o autonomie de până la 800 de kilometri, este la fel de puternic, ca și omologul său electric cu unități multiple, are o putere de tracțiune de 1,7 MW, oferă o accelerație de până la 1,1 m/s2 și o viteză maximă de 160 de km/oră. Versiunea cu trei vagoane are o autonomie de până la 1.000 de kilometri.

Deutsche Bahn a găsit noi metode pentru a realimenta un tren pe bază de hidrogen, la fel de rapid, ca şi trenul pe diesel. Trenurile alimentate cu hidrogen au o tehnologie de propulsie ecologică, deoarece funcţionează cu hidrogen verde, fără emisii şi emit, doar vapori de apă. Trenul Mireo Plus H este conceput să economisească 520 de tone/an, calculat la un kilometraj de 200.000 de kilometri.

Mireo Plus H va fi testat în Baden-Württemberg, anul viitor, urmând să fie pus pe traseu în 2024. Noul proiect va înlocui un tren diesel și va asigura servicii regulate de călătorii între Tübingen, Horb și Pforzheim.

De asemenea, Siemens Mobility și Deutsche Bahn vor expune proiectul „H2goesRail” și Mireo Plus H la cel mai mare târg de tehnologie feroviară din lume, InnoTrans 2022, care va avea loc la Berlin.

Deutsche Bahn a atribuit MAN Truck & Bus un contract-cadru pentru aproximativ 940 de autobuze urbane şi interurbane, în contextul în care a anunţat demararea unui program de modernizare a parcului său auto pentru următorii 4 ani. Primele vehicule sunt așteptate să fie livrate în 2023 şi, dacă toate toate extensiile din contract vor fi onorate, MAN va livra până în 2026 una dintre cele mai mari flote de autobuze Lion’s City şi Lion’s Intercity LE comandată. Unul dintre criteriile principale avute în vedere la evaluarea ofertei a fost consumul de combustibil, care influenţează direct costul de operare pe întreaga durată de viaţă a vehiculelor.

Mare parte dintre autobuzele prinse în acordul-cadru sunt echipate și cu sistemul MAN EfficientHybrid şi cu sistemul de oprire-pornire automată.

Această tehnologie reduce impactul asupra mediului în trei moduri:

consumul de combustibil este redus prin stocarea energiei de frânare, emisiile sunt reduse prin oprirea completă a motorului cu ardere internă și, în consecinţă, zgomotul este considerabil mai mic. Componenta principală a tehnologiei MAN EfficientHybrid este un motor electric robust, fără uzură și fără întreținere, care este instalat pe linia de transmisie între motor și cutia de viteză. La depășire sau frânare, demaror-generatorul arborelui cotit funcționează ca generator (alternator) și invers și ca demaror (motor de pornire).

Cu autobuzele MAN CNG din seria Lion’s City, emisiile poluante sunt de asemenea reduse semnificativ, vehiculele funcţionând şi cu biometan, o variantă de combustibil care reduce semnificativ emisiile de CO2.

Funcționarea mai lină înseamnă, de asemenea, mai puțin zgomot comparativ cu un propulsor diesel.

Nu în ultimul rând, MAN Lion’s Intercity LE, lansat în 2021, stabilește standarde în clasa low-entry, precum și cu un „cost total de proprietate” minim.

„Atribuirea acordului-cadru de către Deutsche Bahn pentru un număr atât de exorbitant de autobuze MAN confirmă faptul că autobuzele noastre urbane și interurbane, precum și serviciile noastre sunt convingătoare în practică”, spune Christoph Huber, președintele Comitetului executiv al MAN Truck & Bus. Deutschland GmbH.

Cu aproximativ 420 de milioane de pasageri în 2021, Deutsche Bahn este cel mai mare operator de transport rutier din Germania. DB Regio operează peste 10.000 de autobuze în aproape 300 de districte și orașe.