Consiliul Federal al Germaniei adoptă revizuirea tardivă a legii poștale (PostModG), stabilind astfel cadrul pentru furnizarea viitoare a serviciilor poștale.
Deutsche Post ia act de aprobarea mult-așteptată de către Bundesrat, Consiliul Federal al Germaniei, a Legii poștale revizuite. Această legislație stabilește cadrul pentru furnizarea viitoare a serviciilor poștale. În urma aprobării de către Bundestag luna trecută, legea ar trebui să intre în vigoare în iulie. Aceasta va înlocui atât fosta Lege poștală (Postgesetz), cât și Ordonanța privind serviciile poștale universale (Post-Universaldienstleistungsverordnung) din 1998, oferind un nou temei juridic pentru serviciile poștale și de coletărie la nivel național în Germania – cunoscute și sub denumirea de serviciu poștal universal. Această modernizare legislativă este așteptată de mult timp și răspunde nevoii de adaptare la schimbările structurale, inclusiv declinul corespondenței și creșterea corespunzătoare a expedierii coletelor, asigurând furnizarea continuă a serviciului poștal universal de către Deutsche Post.
Tobias Meyer, directorul general al DHL Group: “Aprobarea legii poștale revizuite oferă angajaților, clienților și investitorilor noștri claritatea atât de necesară cu privire la viitorul serviciilor poștale din Germania. Legea ne permite să continuăm să furnizăm servicii poștale universale în Germania. Cu toate acestea, legea are defecte clare. Calea unică pe care Germania o urmează pentru a promova concurența pe o piață poștală în scădere va face serviciul poștal universal mai scump și va pune în pericol calitatea, deoarece concurenților li se permite să introducă trimiteri în rețeaua noastră în punctul în care livrarea este, de obicei, dificilă și costisitoare.”
Deutsche Post critică, de asemenea, în mod special noile instrumente prevăzute în lege pentru stimularea artificială a concurenței pe o piață poștală în scădere, cum ar fi cerința de coerență pentru taxe, eliminarea veniturilor excedentare pentru încălcarea dispozițiilor privind reglementarea taxelor și accesul la rețea pentru expedierile de mărfuri și produsele de presă. Prin promovarea concurenței în sectorul corespondenței, legiuitorii au adoptat măsuri speciale care s-au dovedit a fi eșecuri lamentabile în alte țări ale UE. Măsuri comparabile luate în alte țări au dus la creșterea prețurilor și la scăderea calității. La fel de incomprehensibilă este și proliferarea birocrației în noua Lege poștală, cum ar fi noile cerințe de raportare
Schimbări în ceea ce privește corespondența
Începând de anul viitor, noua lege poștală va avea un impact și asupra termenelor de livrare a scrisorilor. Aproximativ 95% din scrisori vor ajunge acum la destinatari în termen de trei zile lucrătoare de la expediere, în loc de două zile în prezent. Privind spre viitor, clienții își pot alege termenul de livrare dorit, cu o dată de lansare preconizată pentru 2025.
Modificări privind coletele
Conform noii legi poștale, coletele care cântăresc mai mult de 10 kg sau mai mult de 20 kg trebuie să fie etichetate ca atare. Etichetarea trebuie să fie clar vizibilă, ușor de înțeles și să atragă atenția asupra greutății mai mari.
Impactul asupra rețelei de puncte de vânzare cu amănuntul
Noua lege impune, de asemenea, companiei să continue să opereze 12.000 de oficii poștale în întreaga Germanie. În această măsură, se asigură faptul că clienții națiunii vor continua să aibă acces la opțiuni locale de tip brick and mortar Compania nu se limitează la sucursalele de serviciu universal, ci poate opera și stații poștale automatizate. Acest curs de modernizare este o veste bună pentru clienții Deutsche Post, deoarece stațiile automate sunt de obicei universal accesibile și foarte populare. În unele zone devine din ce în ce mai dificil să se găsească magazine sau comercianți cu amănuntul potriviți pentru a opera puncte de vânzare cu amănuntul. Ca întotdeauna, Deutsche Post se va asigura că fiecare comunitate dispune de serviciile poștale prevăzute de lege de care are nevoie.
Operatorul german de logistică DHL, parte a Deutsche Post, este capabil să integreze achiziții mari, afirmă Tim Scharwath, într-un comentariu referitor la o potențială privatizare a rivalului DB Schenker. Comentariul vine în legătură cu planurile actuale ale Deutsche Bahn de a-și vinde afacerea de logistică DB Schenker.
Conducerea Deutsche Bahn a fost instruită să se pregătească pentru o viitoare vânzare a DB Schenker, pentru a ușura datoriile împovărătoare ale operatorului rețelelor feroviare germane. Mai mulți analiști evidențiază DHL ca fiind un cumpărător evident dacă se iau în considerare considerațiile politice în ceea ce privește menținerea DB Schenker și a locurilor de muncă ale acesteia sub control german.
Primul lucru pe care îl analizează DHL este dacă, din punct de vedere strategic, are sens pentru grup această achiziție, nu pentru DHL Global Forwarding, ci pentru grup, a afirmat compania, știind cele cinci domenii de activitate ale Deutsche Post. Analiștii de capital au indicat grupul danez de expediții DSV ca fiind cel mai evident cumpărător, în cazul în care considerentele comerciale vor prevala într-o potențială vânzare a DB Schenker.
Cel mai mare expeditor din lume, elvețianul Kuehne + Nagel, a fost, de asemenea, considerat o soluție bună, dar mai puțin probabilă, deoarece acționarul majoritar al grupului, Klaus-Michael Kühne, este considerat, în general, extrem de reticent în ceea ce privește efectuarea de achiziții mari.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit