Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Bosch propune un sistem electric de propulsie mai putin costisitor si mai eficient pentru autovehiculele de distributie. Deutsche Post a initiat deja schimbarea in ceea ce priveste livrarile urbane cu StreetScooter, care utilizeaza un sistem de conducere Bosch. Acum, Bosch face un pas inainte prin lansarea unui sistem de propulsie electric adecvat pentru majoritatea autovehiculelor utilizate pentru livrarea de marfuri. Ideea din spatele acestei campanii pentru electromobilitate este ca vehiculele comerciale usoare electrice sa acopere livrarile pe ultima suta de metri de la centrele de distributie la destinatari. Traseul cu opriri si porniri repetate pe care il implica livrarile reprezinta un domeniu in care autovehiculele electrice sunt deosebit de eficiente, deoarece pot recupera energia din franarile frecvente, fapt care le sporeste autonomia. Majoritatea rutelor de livrare presupun o distanta de sub 80 de kilometri pe zi, ce poate fi acoperita usor cu o singura incarcare a bateriei.
 

Bateriile autovehiculelor pot fi incarcate apoi in cursul noptii la garaj. Orice interdictie de circulatie care ar putea fi implementata in centrul  oraselor nu va afecta flotele de autovehicule electrice, deoarece nivelul de emisii generate de sistemele lor de propulsie este zero. Si nu doar in orase sunt dorite servicii de curierat si coletarie care asigura livrari economisind resurse. Pentru 61% dintre germani, un criteriu cheie in alegerea unui comerciant online este ca acesta sa livreze cu autovehicule electrice (sursa PwC). Un alt avantaj este faptul ca autovehiculele electrice fac mai putin zgomot, ceea ce ar trebui sa sporeasca si disponibilitatea oamenilor de a accepta livrarile mai tarziu seara. Acest lucru ar putea diminua traficul la orele de varf si oferi intervale de livrare mai flexibile.
Cu noul sau concept eCityTruck pentru sistemul de propulsie, Bosch a combinat intr-o singura unitate componente multiple, cum ar fi motorul electric si electronica de putere. Acest lucru asigura o economie la nivelul pieselor, facand sistemul de propulsie nu doar mult mai eficient, ci si mult mai accesibil. Un alt avantaj oferit de solutia Bosch pentru producatorii auto, fie ca sunt nume consacrate sau noi jucatori pe piata, este faptul ca pot lansa autovehiculele repede pe piata.
Primele autovehicule echipate cu sistem de propulsie electrica Bosch vor fi lansate in 2019.

Desi oficial continua lupta impotriva "dumpingului est-european", companiile germane, ca Deutsche Post, isi externalizeaza livrarile transportatorilor din est, chiar daca soferii lor nu primesc compensatii statutare. La sfarsitul anului trecut, trans.info publica povestea soferului ceh, Ji?í Gabrhel, angajat al unei companii de transport de marfa din Praga care efectueaza livrari pentru Deutsche Post. El si-a desfasurat activitatea in principal in Germania, fiind platit doar 550 de euro pe luna, fara respectarea MiLog. Acesta a solicitat ajutor din partea ver.di (Sindicatul Unic al Serviciilor), care l-a si reprezentat la Tribunalul de Munca din Bonn, solicitand ca Deutsche Post sa alinieze salariul la minimul legal pentru perioada pe care soferul a efectuat-o in numele companiei, acesta fiind lipsit de 8.302,50 de euro in perioada octombrie 2015 – august 2016.
 

Prevederile privind salariul minim (MiLoG) se aplica atat angajatorului, cat si contractantului general (Deutsche Post), insa soferului ii fusese deja respinsa cererea de catre angajatorul ceh. Avocatii din Cehia au invocat totusi responsabilitatea contractorului, iar la sfarsitul lui ianuarie soferul a castigat procesul, instanta hotarand ca trebuie sa primeasca de la Deutsche Post 10.000 de euro.
Dupa aceasta victorie, atat germanii, cat si cehii se tem ca vor aparea mii de procese, in situatia in care Deutsche Post are aproximativ 3.000 de parteneri din est care lucreaza in conditii similare. Reprezentantii cehi ai industriei de transport se tem, de asemenea, de consecintele deciziei instantei germane, soferii putand distruge companiile prin cest tip de procese.