Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DKV Mobility, furnizorul european de top de servicii și soluții de plată B2B pentru transportul rutier, continuă să îşi extindă oferta sa de aprovizionare cu carburanți alternativi, concentrându-se pe motorina HVO cu emisii reduse de CO2 (în diferite amestecuri, până la HVO100).

Combustibilul inovator poate fi achiziționat de către clienții DKV Mobility de la aproximativ 650 de benzinării din Europa, din care aproximativ 50 sunt în Germania, prin intermediul DKV CARD. De asemenea, poate fi utilizat pentru toate vehiculele diesel care au aprobările producătorului în acest sens.

Uleiurile vegetale hidrogenate (Hydrogenated Vegetable Oils) sunt uleiuri vegetale transformate în hidrocarburi prin reacția catalitică cu hidrogenul. Materiile prime pentru HVO sunt produse din uleiuri vegetale, precum ulei de rapiță sau de palmier, precum și din derivați și deșeuri ale acestora, inclusiv uleiuri de gătit uzate (vegetale și animale). Deoarece materiile prime sunt ușor de obținut, motorina HVO intră în categoria carburanților regenerabili și poate contribui la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.

Arderea motorinei HVO produce emisii mai reduse de gaze cu efect de seră, cum ar fi dioxidul de carbon (CO2), oxizii și particulele de azot (NOx), în comparație cu motorina tradițională. Reducerea exactă a emisiilor depinde de sursa materiei prime, de metoda de producție și de amestecul specific de HVO. Acest combustibil poate fi utilizat în carburanții diesel ca adaos la motorină (de exemplu, HVO20 sau HVO30) sau drept carburant pur (HVO100).

Motorina HVO este o soluție potrivită pentru flotele existente, deoarece este în conformitate cu DIN 590 pentru carburanții diesel (cu excepția densității) și nu necesită modificări semnificative ale motoarelor sau ale sistemelor de distribuție. În majoritatea cazurilor, HVO100 și alți carburanți parafinici puri, în conformitate cu standardul DIN EN 15940, pot fi utilizați, în cea mai mare parte, în vehiculele diesel mai noi. În principiu, HVO poate fi utilizat atât pentru camioane, cât și pentru furgonete și autoturisme. Însă, este important să obțineți aprobarea producătorului vehiculului înainte de a utiliza motorina HVO.

„Motorina HVO le oferă clienților noștri posibilitatea de a-și reduce emisiile de CO2 aferente propriei flotei cu până la 90% și fără a fi nevoie să aducă ajustări vehiculelor sau să le înlocuiască. Astfel, acest combustibil cu emisii reduse de CO2 este un instrument eficient pentru clienții noștri, în vederea îmbunătățirii amprentei de carbon.”,

a declarat Sven Mehringer, Managing Director Energy & Vehicle Services la DKV Mobility.

Comitetul Național Rutier din Franța (CNR) a publicat recent un studiu referitor la perspectivele economice și costurile de transport rutier, de unde rezultă că transportul rutier de mărfuri din Franța a început să încetinească în primul trimestru din 2022, fiind cu 5% mai slab ca tone-kilometru decât trimestrul precedent și urmând tendința economiei generale. Însă managerii de transport intervievați în perioada aprilie-august 2022 consideră că activitatea lor merge bine, peste media pe termen lung.

Companiile de transport se confruntă cu dificultăți majore, mai puțin în relația cu clienții lor, cât cu furnizorii, câtă vreme toate cheltuielile cresc, mai ales cele pentru carburant – motorina folosită de firmele de transport din Franța costă acum cu 38,8% mai mult decât în decembrie 2021.

Problemele de aprovizionare din industria auto afectează și vehiculele grele și de aceea investițiile firmelor de transport sunt sporadice nu pentru că ele au dificultăți în a investi, ci din cauza incapacității producătorilor de a livra camioane într-un termen rezonabil, la prețul anunțat.

În analiza costurilor de transport realizată de CNR trebuie ținut cont de faptul că criteriile de referință pentru combustibilii folosiți în transportul rutier de mărfuri publicate de Comitet nu includ ajutoarele excepționale pentru achiziționarea de combustibili, în vigoare de la 27 martie 2022.

Pentru ultimul an, costurile din transportul rutier de mărfuri din Franța au înregistrat, conform calculelor CNR, o creștere semnificativă, de 17,6% în august 2022 față de august 2021 în cazul camioanelor pe motorină care fac transport regional și de 18,1% al celor pentru transport pe distanțe lungi și cu 31,5% în iulie 2022 față de iulie 2021 pentru cele cu LNG și CNG care merg pe distanțe lungi și cu 30,8% ale celor care fac transport regional. Iar celelalte costuri au crescut față de vara lui 2021 cu o medie cuprinsă între 5,6% (pentru transport pe distanțe lungi cu vehicule pe motorină și LNG) și 6% (transport regional cu vehicule pe CNG).

Prețul mediu al motorinei fără TVA a înregistrat o creștere record pentru 12 luni, de 44,6% între august 2021 și august 2022, iar CNG costă cu 107,6% mai mult decât în iulie 2021 și cu 19,5% mai mult decât în decembrie 2021, vârful fiind atins în aprilie 2022.

Întreținerea vehiculelor diesel s-a scumpit cu 7% într-un an și include trei componente: întreținere-reparații (care costă acum cu 6,2% mai mult), anvelope (+3,2%) și AdBlue (+60%). Iar întreținerea vehiculelor pe CNG, care nu au nevoie de AdBlue, s-a scumpit cu 5,4% în ultimul an.

Taxele de drum ale firmelor franceze de transport rutier de marfă au fost în medie cu 2% mai mari față de august 2021, iar costurile cu șoferii, cu 7,5% mai mari pentru transport pe distanțe lungi și cu 7,4% mai mari pentru regional, indemnizațiile pentru cheltuielile de deplasare fiind majorate cu 3% în martie 2022.

Prețurile camioanelor au crescut în medie cu 11% în ultimul an, dar contribuția lor la creșterea costurilor de transport este mai mică, deoarece și rata de înnoire a parcurilor a fost mai mică decât de obicei (16%). Iar asigurările s-au scumpit cu 2,2% de la 1 ianuarie 2022. Costurile administrative au crescut cu +6,8% în ultimul an, din cauza creșterii costurilor cu personalul administrativ (+7,5%), a costurilor spațiilor și a costurilor cu serviciile (+5%) În ceea ce privește transportul de pasageri, acesta a beneficiat în 2022 de redresarea treptată a turismului, dar indicele de activitate se afla încă, la sfârșitul primului trimestru, cu 10 puncte sub nivelul său de dinainte de criza covid. Și aici costurile au crescut mult: motorina cu 26,8% între decembrie 2021 și august 2022 și celelalte costuri cu 6%.