Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Din cauza lipsei de curse la intern, Daralex Trans a fost nevoita sa trimita patru camioane pe gol 450 km spre Timisoara pentru a incarca apoi pentru export, dislocare pe care clientii nu au fost de acord sa o acopere. „Adica am facut 1.800 km in total pe gol ca sa ajungem la marfa. Au fost curse inainte de Paste, cand se mai misca marfa pe intern pentru magazine, dar apoi au disparut.?
Compania mureseana fondata in 2008 este specializata in transportul de marfuri vrac si are in dotare patru camioane si semiremorci Walkingfloor pe care le foloseste pe relatia Romania-Austria-Germania-Italia si Olanda. 
Costin Alexandru si Costin Dariu, managerii Daralex Trans, au afirmat ca la inceputul anului cererile de transport au fost mai mari decat in anii trecuti, dar volumele de marfa au inceput sa dispara la jumatatea lui martie si tot de atunci a inceput sa scada si tariful de transport. „Putem spune ca avem noroc cu clientii vechi, care nu au redus din tarife, dar, in schimb, daca am luat legatura cu clienti noi, ne-au dat niste tarife foarte mici.?
Acestia sunt de parere ca cei care au scazut preturile au fost in special casele de expeditii. „Noi intelegem ca si casele de expeditii trebuie sa aiba un comision, dar deja au ajuns sa retina foarte mult din pret, majoritatea producatorilor nemodificand pretul. La un moment dat era postata pe bursa o cursa de la Targu-Mures la Gyula, de 350 km, cu 160 de euro. Evident ca noi nu am luat-o si nu a luat-o nimeni, asa ca a doua zi a fost postata din nou si expeditorul ne-a spus ca a dat deja trei astfel de curse si mai are doar una. Dar era aceeasi cursa! In aceste conditii am ales sa mergem pe gol."
La preturile mici se adauga si costurile crescute din cauza asteptarilor lungi de la frontiera cu Ungaria, unde camioanele stau ore in sir. „Controlorii maghiari de la frontiera stau pur si simplu cu CMR-ul in mana. Iar cand un sofer a intrebat de ce dureaza atat de mult i s-a raspuns ca ei au 15 minute pentru fiecare camion. Si in spate coada era de 30 km. A dat peste cap programul de lucru al soferilor si toate incarcarile si descarcarile au fost amanate cu 1-2 zile. Daca prinzi coada vineri si nu ajungi la incarcare, trebuie sa stai acolo pana luni. Asa ca o cursa care inainte dura 1-2 zile acum dureaza 3-4 zile.?
Scaderea pretului la combustibil a adus din principiu si reducerea tarifului de transport pentru cursele de dislocarea. Numai ca, „de exemplu, daca la 1.000 km tariful la combustibil a scazut cu 100 de euro, clientii cer reduceri de 150-250 de euro?.
In Comunitate preturile au scazut, dar directorii companiei au spus ca inca le acopera costurile.
Costin Alexandru a mai aratat ca, pentru a-i ajuta, statul roman ar putea sa sustina transportatorii prin subventionarea combustibilului si o scadere a accizelor la carburant. „Deja pretul combustibilului a inceput usor sa creasca de la 15 mai. Dar eu nu pot sa-mi explic de ce creste pretul la raft in conditiile in care cel de transport scade.?
Transportatorii nu au fost intelesi nici de service-uri, astfel ca unele, desi le sunt parteneri de ani de zile, le-au spus ca pentru orice interventie trebuie sa plateasca, mai nou, pe loc. 
Cu toate acestea, Daralex Trans a decis sa isi pastreze soferii si sa nu reduca nivelul diurnei.