DP World a anunțat recent lansarea unui serviciu logistic pan-european și deschiderea centrului său operațional, Turnul de Control European, în București. Compania este prezentă în România din 2004, prin Unitatea de Afaceri pentru Containere, în 2019 fiind înființată DP World Logistics România, care a însemnat alinierea la strategia Grupului DP World. Compania oferă oportunități strategice unice în întreaga lume, grație portofoliului global de active și soluțiilor inovatoare pentru comerț, bazate pe îmbunătățirea circulației resurselor, cu beneficii economice și sociale. Noul hub RO-RO & Project Cargo acoperă o suprafață de 130.000 m2, cu o linie de chei operațională dedicată terminalului de 1.500 m.
Volumele de import-export au fost în creștere în 2023, ajungând la 179.660 de containere importate (+12% comparativ cu 2019) și respectiv 187.735 de containere exportate (+24% față de 2019). Compania a investit 250 de milioane de dolari între 2004 și 2024, numărul total de angajați ridicându-se în 2024 la aproape 600.
DP World se axează pe trei domenii de impact: energie regenerabilă, protecția oceanelor și educație. Compania a dezvoltat o strategie pentru crearea unei rețele de terminale inter-modale pentru a crește expunerea la fluxurile comerciale din Europa Centrală și de Est, atât în interiorul UE, cât și pe rutele maritime.
Terminalul intermodal de la Aiud, amplasat în regiunea centrală a Transilvaniei, va fi dezvoltat pentru utilizare multimodală, cu servicii precum logistică de depozitare și încărcare/descărcare feroviară și rutieră, încărcare/descărcare containere, depozitare la temperatură ambientală și controlată, spații de birouri și parcare pentru camioane.
În ceea ce privește serviciile de containere, DP World asigură operațiuni portuare și logistice 24/7, cu timp de așteptare la ancoraj de 0 ore. Productivitatea la acostare este de 58 MPH, cu un timp de rotație al camioanelor de 50 de minute pentru tranzacții multiple și de 30 de minute pentru tranzacții individuale. În aceste condiții, numărul mediu zilnic de camioane este de 1.100, fiind atinse însă și vârfuri de 1.600 de camioane pe zi.
Printre serviciile de logistică se numără depozitarea, proiecte speciale, inclusiv cu marfă necontainerizată/la vrac, servicii la primul/ultimul kilometru, transport internațional cu camioane, tren și barjă, ICD (Depozit Intern de Containere) și CFS (Încărcare și Descărcare Containere).
Despre oportunităţile şi soluţiile pe care le oferă, mai nou, transportul intermodal pentru cărăuşii români vom discuta la Oradea, pe 10 aprilie, împreună cu Eugen Sucea, reprezentantul Helrom, cel mai nou şi mai inovativ organizator de transport intermodal din Europa, Istvan Wagner, managerul celui mai mare terminal intermodal din România – Railport Arad, Maarten Moller, responsabilul diviziei de transport intermodal a H.Essers, compania care a oferit primele soluţii de transport intermodal din România, şi Nicuşor Pisică, reprezentantul Grupului Renault, Dacia fiind şi unul dintre primii clienţi ai serviciilor de transport intermodal.
Care sunt noutăţile în transportul intermodal şi cum se transformă acesta pentru a atrage volume mari de marfă şi a face serviciul cât mai eficient şi profitabil.
Programul întregului eveniment poate fi consultat pe pagina evenimentului:
DP World pune astfel România pe harta hub-uri logistice din Europa, contribuind la creșterea economică și sprijinind companiile românești prin oferirea unui acces mai ușor la piețele internaționale. Pe lângă România, DP World se va concentra inițial pe Moldova, Serbia, Turcia și Bulgaria – unde cererea clienților pentru servicii integrate a fost deosebit de puternică – înainte de a extinde serviciul către Europa Centrală și de Vest.
DP World anunță lansarea unui serviciu de transport pan-european de tip grupaj și deschiderea centrului său operațional, Turnul de Control European, în București.
Transportul de tip grupaj este un serviciu de top, care integrează toate etapele lanțului de aprovizionare, prin combinarea serviciilor de transport rutier, maritim, aerian, feroviar și multi-modal, devenind o soluție completă de tip end-to-end.
Prin gestionarea eficientă a lanțului de aprovizionare și îmbunătățirea performanței operaționale, DP World se concentrează pe nevoia clienţilor de a reduce costurile și de a accelera timpii de livrare, asigurând totodată trasabilitate pe tot parcursul mărfurilor. Serviciul de tip grupaj este conceput pentru a sprijini sustenabilitatea lanțurilor de aprovizionare ale companiilor, DP World concentrându-se pe o încărcare eficientă, astfel încât spațiul gol din camioane, nave, trenuri și avioane să fie redus la minimum, diminuând amprenta de mediu a fiecărei expedieri.

Turnul de Control Operațional pentru rețeaua europeană a DP World va fi situat la București. Rolul său va fi acela de a coordona toate elementele care alcătuiesc acest serviciu end-to-end, inclusiv serviciile de grupaj, de livrare la primul/ultimul kilometru, de depozitare, de brokeraj vamal și de transport multi-modal. De asemenea, va dezvolta platforme digitale avansate care să permită gestionarea în timp real, analiza predictivă și comunicarea fără întreruperi. Alegerea Bucureștiului reflectă rolul strategic al României din punct de vedere geografic și poziția puternică a DP World în țară. Compania operează deja în Portul Constanța, care servește drept poartă pentru expedițiile din Asia și oferă acces la Dunăre, precum și în terminalul multi-modal din Aiud, prin care bunurile continuă să circule către restul Europei pe cale rutieră și feroviară.
Kris Adams, Vicepreședinte Executiv pentru Europa de Est, DP World, a declarat: „Acest serviciu va aduce schimbări semnificative atât pentru DP World, cât și pentru clienții noștri din această regiune. Prin valorificarea expertizei și capacităților noastre extinse în materie de transport rutier, maritim, aerian, feroviar și multimodal, putem acum să transportăm mărfuri de la productor până la ușa clientului – și să o facem mai rapid, mai ieftin și mai sustenabil. Acest lucru transformă DP World într-o forță autentică în logistica integrată europeană.”
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit