Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Planul National de Investitii si Relansare Economica (PNIRE), publicat de Guvern, prevede ca in perioada 2021-2027 sa se reabiliteze si sa se modernizeze circa 20.000 km de drumuri locale, cu o valoare de aproximativ 20 de miliarde de lei, si 7.000 de km de drumuri judetene, pentru care se vor aloca 12 miliarde de lei.
De asemenea, Guvernul va aloca un buget de circa 8 miliarde de lei pentru extinderea retelelor de apa si canalizare pentru finantarea a 750 de proiecte (600 in mediul rural si 150 in mediul urban). Acesta include si investitii pentru 500 de microstatii de tratare, fose septice si sisteme alimentare cu apa, cu o valoare de 250 milioane de lei.
Totodata, strategia de renovare, termoficare si reabilitare energetica a cladirilor si de reabilitare a cladirilor cu risc seismic presupune reabilitarea termica a 45.000 de cladiri, cu o valoare estimata de 8 miliarde de lei, consolidarea a 300 de imobile cu risc seismic ridicat, cu o valoare estimata de un miliard de lei, si modernizarea infrastructurii de termoficare in 15 unitati administrativ teritoriale, cu o valoare totala de 650 milioane de lei.
PNIRE include si locuinte pentru specialisti in sanatate, invatamant si alte categorii socio-profesionale, respectiv 10.000 de unitati locative pentru specialisti (doua miliarde de lei) si 5.000 de unitati locative pentru tineri, destinate inchirierii (un miliard de lei).
Pentru reabilitarea monumentelor istorice, patrimoniu cultural si sedii administrative se vor aloca doua miliarde lei.

MOL construieste in Zalaegerszeg, oras aflat in regiunea de vest a Ungariei, o fabrica de bitum-cauciuc. Productia va incepe anul viitor, iar finantarea, in valoare de peste 10 milioane de dolari, este asigurata de compania ungara in proportie de 75%, in timp ce 25% reprezinta contributia guvernului maghiar prin Programul de Sustinere a Investitiilor in Intreprinderi.
Bitumul-cauciuc, realizat cu ajutorul unei tehnologii ecologice, va fi utilizat in principal pe piata interna, in domeniul constructiei de drumuri. Tehnologia brevetata este rezultatul unei colaborari dintre MOL si Universitatea Panonia. Noua fabrica, in valoare de 3 miliarde HUF (10,3 milioane USD), utilizeaza anual 3.000 de tone de cauciuc maruntit pentru a produce bitum-cauciuc, contribuind astfel la reciclarea unui numar de jumatate de milion de anvelope uzate. Acestea reprezinta 8% – 10% din deseurile de anvelope produse la nivel national in fiecare an. Productia anuala va fi de 20.000 de tone de bitum-cauciuc, ceea ce va permite construirea a 200 km de sosea cu 2X1 benzi sau renovarea stratului superior a 600 km de drum cu 2×1 benzi.

„Guvernul maghiar sprijina Grupul MOL cu suma de 750 milioane HUF, acordata in cadrul Programului de Sustinere a Investitiilor in Intreprinderi. Construirea noii fabrici a Grupului MOL contribuie la imbunatatirea calitatii drumurilor din Ungaria”, a declarat ministrul de finante Mihály Varga la ceremonia de asezare a primei caramizi la fundatie.
„Conform calculelor, costul drumurilor construite cu bitum-cauciuc poate scadea cu 30% pe durata unui ciclu de viata de 30 de ani. Aceasta reducere a costului va stimula utilizarea bitumului-cauciuc pe scara larga in economia nationala. Astfel, ajutam mediul inconjurator cu o solutie ecologica, asumandu-ne totodata un rol in crearea unor drumuri cu nivel scazut de zgomot si fara gropi in Ungaria”, a declarat Zsolt Hernádi, Presedinte si CEO al Grupului MOL.
In ultimii sase ani, in Ungaria s-au construit sau renovat 60 km de drum cu ajutorului bitumului-cauciuc, ceea ce inseamna ca s-a utilizat cauciuc obtinut de la aproximativ 150.000 de anvelope uzate.