Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cosmin Vlad, Schenker Logistics

Revista Tranzit și-a desemnat câștigătorii premiilor de eficiență pentru expediții și logistică contractuală, pe care i-a premiat în cadrul evenimentului organizat la Oradea, joi, pe 4 aprilie.

Premiul I la categoria Expediții Rutiere a revenit Schenker Logistics, compania care a câștigat de cele mai multe ori acest trofeu și care continuă să înregistreze cea mai mare cifră de afaceri dintre “greii” expedițiilor și logisticii. Pe locul al doilea (atât din punct de vedere al punctajului obținut la capitolul Expediții Rutiere, cât și la general) s-a clasat firma specializată pe transport intermodal cu sediul chiar la Oradea, Transmec, urmată de IB Cargo, Gopet și Hellmann – ultimii recompensați cu mențiuni.

DSV Air & Sea și-a revendicat anul acesta titlul la Expediții Air & Sea, întrecând alte firme cu rezultate foarte bune în 2022, când ratele maritime și volumele de transport maritim erau la cote înalte. Specializată doar pe astfel de operațiuni, divizia firmei daneze de expediții a plusat foarte mult pe aerian în 2023, reușind să devină liderul segmentul air & sea de pe piața românească. Pe locurile următoare s-au clasat Kuehne + Nagel și Schenker Logistics, și ele lovite foarte mult de căderea segmentului maritim. Schenker Logistics a trecut un pic mai bine peste căderea abruptă de volume și tarife grație activității din Portul Constanța, unde operează de mai mulți ani. Pe locurile 4 și 5 s-au plasat anul acesta alte două companii cu experiență în domeniu – IB Cargo și cargo-partner & Expediții.

Adrian Oegar, DSV Air & Sea

Quehenberger Logistics Rou a rămas liderul pieței de logistică contractuală, după un an în care reducerea drastică a consumului a determinat și scăderea cifrei de afaceri, eficientizarea aducând însă un profit pe plus, o performanță puțin întâlnită în 2023 la companiile analizate, care, cele mai multe, au înregistrat scăderi atât în planul cifrei de afaceri, cât și a profitului. O performanță foarte bună a  înregistrat și IDL Bucharest, clasat pe locul al doilea în topul companiilor care oferă logistică contractuală, care a cunoscut o creștere semnificativă (cu  peste 10 milioane de euro) a cifrei de afaceri în 2023, și o creștere mai mică și în planul profitului. Ambele companii au câștigat clienți noi în 2023, în lipsa cărora și-ar fi trecut în dreptul lor pierderi ca urmare a scăderii volumelor clienților vechi. Yusen Logistics s-a clasat pe locul al treilea la Contract Logistics, urmat de H.Essers Logistics și Gebruder Weiss.

Alexandru Catană, Quehenberger Logistics Rou

Contracția lui 2023 din punct de vedere al tarifelor și al volumelor a avut impact în rezultatele financiare ale majorității companiilor importante de expediții și logistică analizate pentru premiile din acest an și probabil că va constitui o caracteristică întâlnită la întreg segmentul economic, cu câteva excepții, atunci când vom publica rezultatele financiare aferente lui 2023.

Trebuie să menționăm că pentru premiile din 2024 au contat în calculele noastre și rezultatele obținute în 2022.

Dezvoltarea organică accelerată, dar și integrarea locală a unor firme achiziționate de DSV la nivel global – precum UTI Logistics, Agility sau Panalpina – a determinat decizia de a separa în România cele trei divizii – DSV Road, DSV Solutions și DSV Air&Sea – de mai bine de trei ani.

Integrarea Panalpina și separarea completă a diviziei proprii de aerian și maritim a durat aproape doi ani, astfel că planul separării DSV Road a luat ceva mai mult timp și ca urmare a pandemiei.

De aproape o lună de zile, echipa DSV Road s-a mutat într-o clădire de birouri nouă, modernă, în zona AFI Cotroceni, pentru a crea un mediu de lucru mai confortabil pentru angajați, fiind mai aproape de oraș, dar și de centrele universitare, cu atât mai mult cu cât compania este în căutare de talente pentru a-și extinde echipa. Separarea juridică se va produce, însă, cel mai probabil în 2023.

“Înființarea DSV Road SRL este parte din strategia noastră de business. Fiecare divizie își va concentra propriile resurse pe segmentul propriu și va avea o echipă de management dedicată, însă în continuare vom lucra împreună – avem echipe de vânzări care promovează  serviciile și soluțiile noastre integrate și complete – pentru ca partenerii noștri să beneficieze de aceeași expertiză și experiență ca și până acum”, a spus Sergiu Iordache. Managing Director-ul DSV Road a adăugat că un alt serviciu pe care îl vor împărți cele trei entități separate juridic va fi cel de suport, care va fi un local shared service centre într-una dintre cele trei companii și vor face servicii finance&accounting, IT, quality, marketing, admin pentru toate cele trei companii.

„Anul acesta închidem undeva la 60-65 de milioane de euro după calculele noastre. Înseamnă o creștere cu 35-40% față de anul trecut. E o creștere sănătoasă, de circa 20%, dacă scădem rata inflației – 15%”, conchide Sergiu Iordache, care dezvăluie planul DSV Road pentru anul viitor: „Ne dorim creșterea cifrei de afaceri până la 100 de milioane de euro, deci o creștere cu 50% față de rezultatele acestui an”.