Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dezvoltarea organică accelerată, dar și integrarea locală a unor firme achiziționate de DSV la nivel global – precum UTI Logistics, Agility sau Panalpina – a determinat decizia de a separa în România cele trei divizii – DSV Road, DSV Solutions și DSV Air&Sea – de mai bine de trei ani.

Integrarea Panalpina și separarea completă a diviziei proprii de aerian și maritim a durat aproape doi ani, astfel că planul separării DSV Road a luat ceva mai mult timp și ca urmare a pandemiei.

De aproape o lună de zile, echipa DSV Road s-a mutat într-o clădire de birouri nouă, modernă, în zona AFI Cotroceni, pentru a crea un mediu de lucru mai confortabil pentru angajați, fiind mai aproape de oraș, dar și de centrele universitare, cu atât mai mult cu cât compania este în căutare de talente pentru a-și extinde echipa. Separarea juridică se va produce, însă, cel mai probabil în 2023.

“Înființarea DSV Road SRL este parte din strategia noastră de business. Fiecare divizie își va concentra propriile resurse pe segmentul propriu și va avea o echipă de management dedicată, însă în continuare vom lucra împreună – avem echipe de vânzări care promovează  serviciile și soluțiile noastre integrate și complete – pentru ca partenerii noștri să beneficieze de aceeași expertiză și experiență ca și până acum”, a spus Sergiu Iordache. Managing Director-ul DSV Road a adăugat că un alt serviciu pe care îl vor împărți cele trei entități separate juridic va fi cel de suport, care va fi un local shared service centre într-una dintre cele trei companii și vor face servicii finance&accounting, IT, quality, marketing, admin pentru toate cele trei companii.

„Anul acesta închidem undeva la 60-65 de milioane de euro după calculele noastre. Înseamnă o creștere cu 35-40% față de anul trecut. E o creștere sănătoasă, de circa 20%, dacă scădem rata inflației – 15%”, conchide Sergiu Iordache, care dezvăluie planul DSV Road pentru anul viitor: „Ne dorim creșterea cifrei de afaceri până la 100 de milioane de euro, deci o creștere cu 50% față de rezultatele acestui an”.

După un an de avarie pe durata pandemiei, piața locală de transport și logistică a înregistrat în 2021 o creștere accelerată a cererii atât pentru servicii de transport (rutier, aerian, maritim și feroviar), cât și pentru servicii de depozitare în centre logistice, datorată atât scumpirii semnificative a transporturilor maritime și aeriene, mai ales, cât și exploziei e-commerce.

După publicarea rezultatelor financiare pe 2021, topul companiilor de logistică cu cele mai mari cifre de afaceri este condus, ca în fiecare an, de cei doi distribuitori mari, Aquila Part Prod Com și Havi Logistics, ale căror cifre de afaceri nu sunt formate doar din valoarea facturilor pentru servicii logistice și transport, ci înglobează în multe situații și prețul produselor comercializate.

Dintre companiile de expediții, Schenker Logistics Romania este în continuare pe primul loc, cu o cifră de afaceri de 136,67 milioane de euro, în creștere cu 20,3 milioane de euro (+18%) față de 2020, urmată de Kuehne + Nagel, cu 100,59 milioane de euro, o cifră de afaceri cu 38,23 milioane de euro mai mult decât cea înregistrată în 2020. Specialistul transporturilor maritime a profitat de situația de pe piață și a înregistrat o creștere cu 61% a veniturilor înregistrate în 2021, cu mult peste rezultatele din ultimii 4-5 ani. De altfel este prima oară când Kuehne + Nagel urcă pe locul al doilea în topul caselor de expediții.

Gebruder Weiss păstrează poziția a treia în topul expeditorilor (locul 5 dacă luăm în considerare și cei doi distribuitori), cu o cifră de afaceri de 95,6 milioane de euro, în creștere cu 40% față de 2020, când a totalizat afaceri de 68,2 milioane de euro. Și Gebruder Weiss explică avansul mai ales prin creșterea tarifelor la transport aerian și maritim, în timp ce rutierul a înregistrat o creștere a volumelor transportate cu 13% și a tonajului transportat cu 8%. De asemenea, serviciul Home Delivery, care a contribuit consistent la cifra de faceri și în 2020, a înregistrat anul trecut o creștere de 8%.

Transmec, pe locul al 2-lea în 2020 în topul expeditorilor, a coborît acum pe al 4-lea, deși a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu 23%, de la 75,63 milioane de euro la 93,33 milioane de euro. O explicație pentru creșterea ceva mai mică decât a Kuehne + Nagel sau cea a Gebruder Weiss poate fi faptul că firma cu capital italian nu prea activează în segmentul air&sea, care a adus cele mai mari creșteri în ultimii doi ani.

Pe locul al 5-lea se situează DSV Solutions (pe locul al 4-lea în 2020), cu o cifră de afaceri în 2021 de 78,92 milioane de euro, cu 12 milioane mai mult decât în anul anterior. Creșterea de 18%, la nivelul celei a Schenker Logistics, se explică, la fel ca în cazul Transmec, prin faptul că DSV derulează expedițiile air & sea prin compania separată, creată prin achiziția Panalpina Romania.

Pe locul al 6-lea (de pe 7, în 2020) a urcat cargo-partner Expeditii, cu 77,57 milioane de euro, în creștere cu 31 de milioane de euro (+67%). Expeditorul austriac a înregistrat o creștere spectaculoasă și în 2020 (+8 milioane de euro), când s-a situat pentru prima oară în top 10 expeditori în România. Creșterea a venit atât de pe segmentul air & sea, dar și pe celelalte activități – rutier, contract logistics, vamă – volumele au crescut.

Yusen Logistics a schimbat poziția cu cargo-partner și a trecut astfel de pe locul 6 pe 7, cu o cifră de afaceri de 68,93 milioane de euro, cu 11,16 milioane de euro mai mult decât în 2020 (+19%).

KLG Europe Logistics și-a continuat tendința de creștere manifestată încă din 2020 și a urcat pe 8, înaintea GEFCO Romania, care a avut de suferit major ca urmare a dependenței importante de industria auto, unde criza de componente a scăzut vânzările și, totodată, volumul de comenzi de servicii de transport. KLG Europe, însă, a înregistrat o creștere foarte mare în 2021 (+43%), când a totalizat o cifră de afaceri de 65,15 milioane de euro, cu 19,7 milioane de euro mai mult decât în 2020. Pe lângă segmentul air & sea, care reprezintă un motor important de creștere în 2021 și va reprezenta, probabil, un factor important și în cifrele pe 2022, KLG Europe a crescut foarte mult și pe logistica contractuală și serviciile dezvoltate în jurul e-commerce, care a explodat în 2021. Apartenența la grupul chinez Sinotrans, un specialist al e-commerce și cu proiecte spectaculoase de automatizare în țara de origine, KLG Europe România a făcut pași importanți în implementarea unor servicii de fulfillment apreciate (simplify) și home delivery pe nișa de bunuri de mari dimensiuni și greutate (Strongo).

Locurile 9-10 în clasament sunt disputate de IB Cargo și Quehenberger Logistics. Astfel, după ce în 2020 Quehenberger s-a clasat a 9-a cu o cifră de afaceri de 43,58 de milioane de euro (iar IB Cargo avusese 37,88 milioane de euro), locurile s-au inversat la finele lui 2021, IB Cargo crescând cu 60% față de anul anterior, până la 60,51 milioane de euro cifră de afaceri. Volumele importante derulate în expedițiile air & sea și-au spus cuvântul în cazul IB Cargo, care, în plus, a demarat anul trecut operațiunile logistice pentru IKEA la nivel regional.

Chiar dacă a pierdut un loc în topul expeditorilor, Quegenberger Logistics a încheiat un 2021 excelent pentru veniturile și profitabilitatea companiei, cu o creștere de 15 milioane de euro în planul cifrei de afaceri, până la 58,65 milioane de euro. Spre deosebire de celelalte companii care au cunoscut creșteri importante ale activității în 2021 datorită scumpirii enorme a transportului maritim și aerian, creșterea de 35% a veniturilor s-a datorat, în cazul Quehenberger Logistics, creșterii e-commerce, fiind operatorul de logistică cu cea mai mare suprafață de depozitare din România.

O analiză detaliată a rezultatelor financiare a TOP 500 companii de expediții și logistică va fi publicată în ediția de septembrie a revistei Tranzit Logistica

CompanieJudețCifra de afaceri 2021
AQUILA PART PROD COMPRAHOVA€ 380,399,348.54
HAVI LOGISTICS SRLBUCURESTI€ 153,906,459.01
SCHENKER LOGISTICS ROMANIA S.A.BUCUREŞTI€ 134,674,897.65
KUEHNE + NAGEL SRLGIURGIU€ 100,590,483.14
GEBRUDER WEISS SRLGIURGIU€ 95,606,533.98
TRANSMEC RO SRLBIHOR€ 93,339,007.46
DSV SOLUTIONS SRLILFOV€ 78,928,333.57
CARGO-PARTNER EXPEDITII SRLBUCUREŞTI€ 77,579,888.66
YUSEN LOGISTICSILFOV€ 68,935,220.76
KLG EUROPE LOGISTICS SRLGIURGIU€ 65,152,810.52
I.B. CARGO SRLILFOV€ 60,510,272.99
QUEHENBERGER LOGISTICS ROU SRLARGES€ 58,657,042.37
GEFCO ROMANIA SRLBUCUREŞTI€ 52,786,317.16