Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Compania de expediere a mărfurilor și logistică Duvenbeck face încă un pas spre trecerea flotei sale la vehicule cu emisii reduse. În luna iulie a acestui an, firma a testat un cap-tractor terminal complet electric la sediul său comercial din Rastatt. Acesta a fost utilizat pentru a deplasa (semi)remorci decuplate la locul de producție al unui producător de vehicule.

„Autotractorul terminal fabricat de producătorul olandez Terberg și-a încheiat primele operațiuni în serviciul de zi cu zi fără a cauza probleme”, a declarat Volker Mürb, directorul sucursalei Duvenbeck din Rastatt, rezumând rezultatele. „Performanțele motorului electric nu sunt cu nimic inferioare celor ale unui motor diesel. A fost ușor posibil să finalizăm un schimb de o zi fără a fi nevoie să reîncărcăm bateria.”

Duvenbeck gestionează șantierul de remorci pentru un producător de vehicule. Aceasta presupune o parcare de mari dimensiuni în care sunt puse la dispoziție remorcile pentru camioane și cutii mobile, care sunt pline de componente care au fost furnizate, astfel încât acestea să poată fi conduse la punctele de descărcare relevante din fabrică. Duvenbeck utilizează în acest scop așa-numitele vehicule de manipulare și operează zece dintre acestea la Rastatt. Duvenbeck efectuează câteva sute de mișcări de manipulare în fiecare zi. Testarea unei variante electrice fără emisii face parte din răspunsul companiei la solicitările tot mai numeroase de sustenabilitate din partea clienților din industria auto.

Duvenbeck și clientul vor examina acum dacă testul ar trebui transformat într-o fază pe termen lung, cu durata de un an. Până în prezent, compania a utilizat tractoare cu motor diesel pentru a muta remorcile. Capacitatea bateriei variantei electrice Terberg YT203-EV, care a fost testată, este de 150 kWh, iar unitatea este de aproximativ două ori și jumătate mai scumpă decât versiunea diesel. De asemenea, este necesar să existe o infrastructură de încărcare corespunzătoare. „În general, orice trecere la tractoare terminale cu propulsie electrică ar implica investiții suplimentare semnificative”, adaugă Mürb. Duvenbeck lucrează de peste 25 de ani în domeniul gestionării parcului de remorci din Rastatt. Serviciile sale includ coordonarea și programarea intrării și ieșirii remorcilor de camioane și a carcaselor mobile, precum și deschiderea, închiderea și punerea la dispoziție a remorcilor, în funcție de nevoile producătorului de vehicule și de procedurile de producție; Duvenbeck este, de asemenea, responsabilă de asigurarea încărcăturilor. Flota completă a Duvenbeck include 1.500 de unități articulate, compuse dintr-un tractor și o remorcă, 3.500 de remorci și 1.000 de cutii mobile. Acestea sunt utilizate în principal pentru clienții care operează în industria auto.

De pe platforma germană VerkehrsRundschau aflăm că Duvenbeck testează două ansambluri în care camioanele Iveco sunt unul diesel și unul cu LNG, iar semiremorcile cu podea joasă sunt echipate cu panouri fotovoltaice de la furnizorul Trailar. Energia solară generată de fotocelule ajunge în bateria autotractoarelor și furnizează energie electrică pentru funcționarea alternatorului care oferă energie sistemelor electrice de la bord. Astfel, alternatorul necesită mai puțin combustibil pentru a genera energie electrică, ceea ce ar trebui să prelungească durata de viață a bateriei.

Prin intermediul unei platforme web sunt disponibile datele transmise telematic de Trailar cu privire la cantitatea de energie electrică generată de panourile solare.

Duvenbeck folosește ambele combinații de vehicule pentru livrarea de componente just-in-time la BMW Group, astfel că ele merg zilnic pe o rută identică, pe distanțe lungi, între uzina de motoare BMW din Steyr (Austria) și unitatea de producție BMW din Regensburg, și susțin inițiativa clientului de a menține la un nivel cât mai scăzut emisiile generate de transporturi din întregul lanț de aprovizionare cu componente. Iar în funcție de rezultatele testelor ar putea fi echipate cu panouri solare și alte vehicule.

Duvenbeck are o flotă totală de 1.500 de camioane și lucrează în special pentru clienți din industria auto, având peste 30 de locații în opt țări din Europa.