Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DB Schenker va implementa 100 de autotractoare electrice în rețeaua sa europeană începând cu 2024, continuând să testeze în același timp și alte soluții pentru transportul pe distanțe lungi.

Modelul Mercedes-Benz eActros LongHaul a fost ales pentru acest proiect și va intra în producția de serie anul viitor.Promisiunea unei autonomii de până la 500 km fără reîncărcare l-a convins pe Cyrille Bonjean, șeful departamentului de transport terestru al DB Schenker Europe, să facă pasul cel mare.

„Cu eActros LongHaul va fi posibil să folosim vehicule electrice alimentate cu baterii pentru cursele pe distanțe lungi. Vom folosi aceste vehicule pentru transportul cutiilor mobile și în rețeaua noastră de grupaj”.

În Franța, DB Schenker a testat şi semiremorcile Krone echipate cu o punte electrificată Trailer Dynamics în condiții reale. Rezultatele au fost impresionante, cu un consum de motorină redus cu 24-55% față de o remorcă normală.

Puntea electrificată M300 dezvoltată de Trailer Dynamics este utilizată pentru a susține motorul tractorului la pornire sau la urcarea unei pante, dar ar putea fi folosită și pentru a crește autonomia unei combinații 100% electrice. Conform rezultatelor testelor, economiile de combustibil variază între 24 și 55%, în funcție de topografie sau de tipul de drum. O altă constatare interesantă este faptul că sistemul este capabil să prezică economiile în avans cu o precizie de peste 99%.

Prin urmare, DB Schenker, care a plasat deja o precomandă pentru 2.000 de sisteme Trailer Dynamics, va continua testele în rețeaua sa pe parcursul anului 2023.