Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ministerul german al Economiei are in plan ca economia Germaniei sa revina la nivelul de dinaintea crizei in a doua jumatate a lui 2022. Potrivit ministrului german al Economiei, Peter Altmaier, in trimestrul al doilea din 2020 este asteptata cea mai grava recesiune dupa cel de-al doilea Razboi Mondial. „Obiectivul guvernului federal este sa revenim pe o traiectorie de crestere din a doua jumatate a anului, sa inregistram o dinamica de crestere solida de aproximativ 5% anul urmator si sa revenim la taria de dinaintea pandemiei de coronavirus in a doua jumatate a lui 2022, cel mai tarziu.?
Germania a inregistrat in 2019 cel mai ridicat excedent de cont curent la nivel global, de 293 de miliarde de dolari. Coalitia guvernamentala a convenit sa lanseze un pachet de stimulente in valoare de 130 de miliarde de euro, pentru a accelera revenirea din criza coronavirusului. Peter Altmaier a subliniat ca acesta va fi cel mai mare pachet de stimulare a economiei de la infiintarea Republicii Federale in 1949.
Printre masurile anuntate figureaza, pe langa reducerea temporara a TVA si transferul datoriilor comunelor spre statul federal, o alocatie familiala de 300 de euro pentru fiecare copil sau noi ajutoare pentru firmele in dificultate. Prima pentru cumpararea unei masini electrice va fi dublata, de la 3.000 la 6.000 de euro.
Acest plan de stimulente se adauga celui de ajutoare de peste 1.000 de miliarde de euro pus in aplicare in martie, in punctul de varf al pandemiei, si care prevedea ajutoare pentru firme si imprumuturi garantate de stat in valoare de miliarde de euro.

Anul trecut, 898.000 de vehicule grele au tranzitat prin Alpii Elvetieni, ca parte a transportului rutier international, cu 43.000 mai putin decat anul precedent (-4,6%). Raportul anual al Oficiului Federal al Transporturilor (UTF) arata ca, in comparatie cu 2000, anul in care Elvetia a introdus taxa pe vehiculele grele, numarul camioanelor a scazut cu 36%. Cu toate acestea, Elvetia este inca mult sub numarul maxim de 650.000 de tranzite pe an care fusesera stabilite in 2018. Scaderea numarului de vehicule grele a fost cauzata in principal de situatia macroeconomica si, mai ales, de slabirea economiei italiene. Pasajul cu cele mai multe treceri de camioane ramane San Gottardo, care absoarbe 71,6% din cursele de tranzit, si care a inregistrat o reducere de 5,1% in 2019. Urmeaza San Bernardino, care reprezinta 14,6% din tranzit (-5,1%), iar prin Brenner, au tranzitat 2,47 milioane de camioane (+ 1,9%).