Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

La invitația Președinției austriece a SUERD (Strategia Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării), Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), reprezentată de Cristina Chiriac, președinta confederației a avut o contribuție semnificativă la evenimentele „Women in Business – Networking along the Danube” și „Danube Region Business Summit”. Aceste evenimente, organizate sub egida Camerei Economice Federale a Austriei (WKÖ), Președinției Austriace a SUERD și Ministerului Federal Austriac al Afacerilor Externe, au oferit un cadru propice pentru dezvoltarea de relații, schimbul de idei inovatoare și găsirea unor soluții comune pentru provocările economice din regiunea Dunării.

Cristina Chiriac, în calitate de keynote speaker, a participat la evenimentul „Women in Business – Networking along the Danube”, organizat de Camera Economică a Vienei (WKW), subliniind rolul strategic al CONAF în susținerea egalității de gen și a antreprenoriatului feminin. Totodată, a evidențiat contribuția CONAF la dezvoltarea unui ecosistem antreprenorial sustenabil și incluziv în România și Europa. În prezența unor lideri de afaceri și oficiali de rang înalt, precum Dr. Kasia Greco, Vicepreședinta WKV, și Sandra Kolleth, CEO Miele Austria, Cristina Chiriac a împărtășit impactul CONAF și rolul său în schimbarea mentalităților în societate.

Dr. Kasia Greco, Vicepreședinta WKV
Dr. Kasia Greco, Vicepreședinta WKV
Sandra Kolleth, CEO Miele Austria

Programul, inițiat de CONAF, „Maratonul pentru Educație Antreprenorială” este dedicat liceenilor pentru a-i ajuta să își descopere vocația și să dezvolte spiritul antreprenorial. De asemenea, susține includerea educației antreprenoriale în curriculumul educațional. Acest program este un exemplu de bune practici, care demonstrează impactul concret al antreprenoriatului feminin în formarea unei mentalități orientate spre inovație și sustenabilitate în rândul tinerelor generații, contribuind astfel la construirea unui viitor economic solid.

„CONAF este mai mult decât o simplă confederație, este o forță pentru schimbare, care a reușit să aducă la masa deciziilor guvernamentale teme esențiale pentru antreprenori și politici economice sustenabile. Prin inițiative precum ”Pactul pentru Muncă”, ”Gala Women In Economy” și ”De Vocație Antreprenoare”, susținem antreprenoriatul feminin și formăm lideri în diverse regiuni, contribuind astfel la o economie mai flexibilă și incluzivă.”,

a subliniat Cristina Chiriac.

Agenda evenimentului a inclus discuții aplicate pe teme esențiale, precum bunele practici în afaceri, mentoratul de succes și colaborarea transfrontalieră în regiunea Dunării. Atmosfera de cooperare, completată de un recital de pian, a creat un cadru ideal pentru participanți de a construi legături solide și de a dezvolta inițiative care să valorizeze potențialul economic al antreprenoarelor.

La Danube Region Business Summit, Cristina Chiriac a continuat să promoveze colaborarea strategică între mediul de afaceri românesc și cel internațional. În cadrul unei întâlniri oficiale cu Mag. Bernadette Jandl, directoarea executivă a Asociației Femeilor de Afaceri din Austria, s-a discutat despre nevoia de a încuraja vocațiile și educația antreprenorială, cu un accent deosebit pe sprijinul oferit femeilor în dezvoltarea unei cariere antreprenoriale solide. Această colaborare vizează transformarea intențiilor în acțiuni concrete și crearea unui viitor mai incluziv și sustenabil pentru femeile antreprenor din regiune.

„Împreună putem schimba paradigmele și deschide noi orizonturi pentru femeile antreprenor din regiunea Dunării”, a declarat Cristina Chiriac. „Puterea noastră stă în unitate și colaborare, în a crea un mediu de afaceri propice dezvoltării sustenabile, incluziv și deschis inovării.”

Prin implicarea activă la evenimente internaționale, CONAF își continuă misiunea de a susține antreprenoriatul feminin și de a promova un mediu de afaceri bazat pe incluziune și diversitate, în concordanță cu valorile europene și parteneriatele transfrontaliere. Aceste demersuri fac parte dintr-un capitol mai larg de a aduna idei inovatoare și de a construi un viitor economic bazat pe cooperare și sprijin reciproc, valorificând potențialul femeilor antreprenor din România și Europa.

Ambasada României în Republica Austria împreună cu Biroul de Promovare Comercial Economică Viena au contribuit la asigurarea unei prezențe românești relevante la evenimentele din cadrul summit-ului.

Companiile europene se află în fruntea investițiile pentru atenuarea și adaptarea la schimbările climatice, cu 61% dintre firme care au făcut deja astfel de investiții și 53% care intenționează să o facă. Totodată, utilizarea tehnologiilor digitale avansate este în creștere, 74% dintre companii europene adoptând aceste tehnologii pentru a-și îmbunătăți competitivitatea. În fața șocurilor comerciale, companiile se concentrează pe crearea unor lanțuri de aprovizionare mai rezistente și sigure.

Conform sondajului Băncii Europene de Investiții (BEI), firmele din UE au rezistat relativ bine, în ultimii patru ani, în fața șocurilor legate de sănătate, prețuri și comerț. Sondajul BEI privind investițiile 2024, publicat la Reuniunile Anuale ale Băncii Mondiale și FMI de la Washington, evidențiază o imagine a leadershipului firmelor din UE pentru transformarea verde și consolidarea lanțurilor de aprovizionare în fața riscurilor geopolitice sporite și a perturbărilor lanțurilor de aprovizionare.

Mai multe firme din Europa sunt mulțumite de nivelul lor de investiții realizate în ultimii trei ani și se angajează în combaterea schimbărilor climatice și adoptarea tehnologiilor digitale. Sondajul a inclus aproximativ 12.000 de companii din toate țările UE și un eșantion comparativ din Statele Unite. Deși ponderea companiilor din UE care se așteaptă la o creștere a investițiilor a scăzut la un sold net de 7% pentru 2024, ele continuă să depășească rivalii din SUA, conducând în investițiile pentru reducerea emisiilor și adaptarea la impactul vremii severe. 61% dintre firmele din UE au investit în combaterea schimbărilor climatice, în creștere față de anii anteriori, cu 56% în 2023 și 53% în 2022. Tranziția verde aduce transformări semnificative, dar și oportunități, 27% dintre firmele din UE considerând că tranziția către o economie cu zero emisii nete reprezintă o oportunitate în următorii cinci ani.

„Angajamentul firmelor din UE față de tranziția verde și cea digitală ilustrează potențialul economiei europene”, a declarat președinta BEI, Nadia Calviño. „Sondajul confirmă că parteneriatul public-privat este esențial pentru investițiile strategice care susțin competitivitatea, securitatea și autonomia UE pe piețele globale.”

Aproximativ 90% dintre firmele din UE și SUA au implementat măsuri pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, concentrându-se pe strategii cheie, precum reducerea deșeurilor, reciclarea și eficiența energetică. Companiile din UE sunt mai înclinate să adopte transportul durabil, generarea de energie din surse regenerabile și să stabilească obiective de reducere a emisiilor decât cele din SUA. Totuși, o treime dintre companiile din UE (34%) consideră tranziția verde un risc pentru afaceri, comparativ cu 42% în SUA. În plus, 37% din totalul investițiilor realizate de companiile din UE sunt direcționate activelor intangibile, cum ar fi cercetarea, competențele și know-how-ul, subliniind accentul pe inovație și soluții digitale. 74% dintre firmele din UE folosesc tehnologiile digitale, înregistrând o creștere de 4% față de anul trecut, în timp ce SUA rămâne lider cu 81%.

Multe companii europene prioritizează mai mult investițiile de înlocuire decât pe extinderea capacităților. Doar 26% dintre firmele din UE plănuiesc să își extindă operațiunile în următorii trei ani, comparativ cu 47% dintre companiile din SUA.

„Concentrarea companiilor din UE pe inovare este binevenită și trebuie susținută”, a adăugat președinta BEI, Nadia Calviño. „De aceea, Grupul BEI lucrează la un nou Plan de Acțiune pentru a consolida integrarea piețelor de capital din Europa și, astfel, a canaliza economiile private în investiții productive în Europa.”

Mediul de afaceri reprezintă o preocupare majoră pentru companiile din UE și Statele Unite, cu probleme precum lipsa forței de muncă calificate și incertitudinea privind viitorul. Investițiile în afaceri sunt împiedicate de costurile ridicate ale energiei, considerate obstacole semnificative pentru 46% dintre firmele din UE. De asemenea, 60% dintre exportatorii europeni menționează că încă trebuie să respecte standarde și reguli de protecție a consumatorilor diferite de la un stat membru la altul, evidențiind fragmentarea pieței.

„Firmele europene fac progrese în abordarea atât a schimbărilor climatice, cât și a transformării digitale”, a declarat economistul-șef al BEI, Debora Revoltella. „Dar creșterea investițiilor în UE necesită o piață unică mai puțin fragmentată.”

Sondajul evidențiază importanța lanțurilor de aprovizionare robuste, arătând că, deși preocupările legate de perturbările comerciale s-au redus față de anul trecut, firmele nu au observat îmbunătățiri în reglementări, tarife sau restricții comerciale. Companiile din UE sunt bine integrate în comerțul global și au beneficiat substanțial de pe urma acestuia, dar, în contextul actual de tensiuni geopolitice crescute, ele își consolidează reziliența lanțurilor lor de aprovizionare pentru a asigura securitatea și eficiența economică.

Raportul din 2024 servește factorilor de decizie, economiștilor și liderilor de afaceri perspective asupra peisajului investițional și identifică acțiuni necesare pentru a stimula creșterea economică și reziliența.