A doua etapă a raliului Dakar din acest an s-a desfășurat între Ha’il și Al-Qaisumah și a totalizat 453 km de legătură și 338 km de cursă specială. Victoria i-a revenit tot unui echipaj Kamaz, de data aceasta condus de Andrey Karginov (no. 509), urmat la 38 de secunde de Dmitry Sotnikov (Kamaz), care astfel își păstrează primul loc în clasamentul general, și la 2’14” de Eduard Nikolaev (Kamaz), care rămâne al doilea în clasamentul general. Echipajele Kamaz au fost pe primele patru locuri și în etapa a doua și în clasamentul general, fiind urmate de Ales Loprais (Praga), care inițial avusese al treilea cel mai bun rezultat al etapei, dar a primit o penalizare de 15 minute.
Deoarece ploaia din prima etapă a raliului a dus la inundarea bivuacului din Al-Artawiyah, organizatorii au modificat traseul: etapele a doua și a treia trebuia să fie etape maraton, adică echipajele și piloții să se ocupe singuri de întreținerea/reparațiile vehiculelor, fără ajutorul tehnicienilor din exterior, dar până la urmă au devenit etape normale.
Etapa a doua a pus mari probleme de navigație în prima ei parte și a primit comentarii negative din partea concurenților, fie ei veterani, fie fără experiență, circa 10 echipaje și biciclete petrecând câteva ore încercând să găsească punctele de control printre numeroasele urme lăsate de populația locală și 14 fiind penalizate cu 15 minute pentru că au ratat câte un punct de control.
Primii 20 km ai zilei au fost pe suprafață rapidă cu nisip, care încă nu se uscase în urma ploii, și cu urme abia vizibile lăsate de concurenți, după care s-a trecut la drumuri cu dune mici, unde concentrarea era foarte importantă, pentru a nu rămâne blocat.
Etapa a treia, cu plecare din Al-Qaisumah și întoarcere la Al-Qaisumah, are 255 km de cursă specială.
Învingătorul de la Dakar 2021, pilotul Kamaz Dmitry Sotnikov, a câștigat prima etapă a ediției din acest an a raliului, la 38 de secunde de Eduard Nikolaev (Kamaz) și la 9’15” de Ales Loprais (Praga), ce intervine astfel între primele două și următoarele două echipaje Kamaz, care au pierdut timp pentru că au avut anvelope înțepate sau au comis erori de navigație. Această ordine se păstrează și în clasamentul general.
Etapa întâi, denumită oficial 1B, a avut plecarea la Ha’il și întoarcerea tot la Ha’il și a inclus 333 km de cursă specială și 181 km de legătură, iar la finalul ei în bivuac a plouat puternic, ceea ce nu a modificat semnificativ activitatea echipajelor. Doar că s-a inundat tabăra din Al-Artawiyah, unde concurenții urmau să stea la finalul celei de-a doua etape, astfel că bivuacul a fost mutat rapid la Al-Qaisumah, unde era planificat finalul etapei a treia.
Traseul etapei 1B as inclus porțiuni nisipoase și peisaje montane, adică a fost rapid în prima treime, urmat de porțiuni cu dune mari pe suprafețe dure cu nisip, iar de la km 127 viteza a scăzut deoarece s-a intrat deja în zona muntoasă.
Următoarea etapă, a doua, are 338 km de cursă specială și se desfășoară între Ha’il și Al-Qaisumah.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit