Participanții la raliul Dakar 2022 au petrecut prima zi din noul an pe drumul lung dintre Jeddah și Ha’il, unde cele câteva sute de kilometri de cursă de legătură au fost întrerupte de un scurt prolog.
Printre favoriții ediției din acest an se numără echipajele Kamaz, dar și Martin Macik (IVECO), Ignacio Casale (Tatra) ș.a.
O caracteristică specială a Dakar 2022, care a fost inclus pentru prima dată în Campionatul Mondial de Raliu, a fost alegerea pozițiilor de stat pentru prima etapă a maratonului: primii 15 din fiecare categorie au început în ordinea inversă a clasamentului din etapa-prolog: de la al 15-lea spre câștigător.
Organizatorii, încercând să facă și mai dificilă cursa, au invitat participanții să concureze într-un prolog de 19 km, care în documentele oficiale apare ca „etapa 1A“. A fost o etapă de viteză, care a traversat drumuri cu nisip și dune mici și nu a ridicat probleme majore pentru piloții experimentați, așa cum se vede din faptul că 11 echipaje din 55 au ajuns într-un interval de 50 de secunde.
Învingător a fost pilotul Kamaz Eduard Nikolaev (no. 505), câștigător de cinci ori la Dakar, și care nu a participat la ediția din 2021 ca pilot, iar în 2020, când Dakar a fost organizat pentru prima dată în Arabia Saudită, a suferit o pană și a abandonat.
Acesta a declarat că este neobișnuit ca în prima etapă să concurezi printre dune, dar le-a mulțumit organizatorilor o etapă foarte interesantă.
La distanță de 7 secunde a urmat Dmitry Sotnikov (Kamaz, no. 500), învingătorul de anul trecut, care concurează pe un Kamaz-435091 din familia K5, al treilea a fost Andrey Karginov (Kamaz), iar al patrulea, Anton Shibalov (Kamaz).
In etapa a 11-a, a doua parte a maratonului Dakar 2020, concurentii au mers de la Shubaytah la Haradt, pe un traseu de 744 km, din care 379 km de cursa speciala, avand pe 90% din lungime nisip vascos, care a crescut consumul de carburant al camioanelor, si dune mai putin dificile, dar de pana la 250 m inaltime. Vantul nu a fost la fel de puternic ca in prima zi de maraton, astfel ca pilotii s-au putut orienta dupa urmele lasate in nisip de concurentii din fata lor si puteau aborda dunele cu mai multa incredere – zeci de echipaje insa de la toate categoriile au ramas oricum impotmolite pentru o vreme in ele. Ales Loprais (Instaforex Loprais Praga) a pierdut circa 20 de minute blocat, plus alte doua ore pentru a rezolva problemele tehnice aparute, ceea ce l-a costat pozitia a patra in clasamentul general, in favoarea lui Dmitry Sotnikov (Kamaz).
La finalul primei zile de maraton echipajele Kamaz si-au inspectat camioanele si nu au gasit nicio defectiune, astfel ca au avut mai mult timp de odihna inainte de partea a doua, au pornit grupat, s-au putut sprijini pe traseu si au ocupat primele patru locuri in clasament, in ordinea Andrey Karginov, Dmitry Sotnikov, la 1'27", Anton Shibalov la 3'25" si Eduard Nikolaev la 4'18", acesta din urma neconcurand insa pentru clasamentul principal al camioanelor. Astfel ca in clasamentul general cu o etapa inainte de finalul raliului continua sa conduca Andrey Karginov, la 39'33" de Shibalov, la 1 h 52'14" de Siarhei Viazovich (MAZ) si la 2 h 49'37" de Sotnikov.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit