ABB E-mobility, liderul mondial de tehnologie în domeniul electrificării și automatizării, a anunțat dezvoltarea unor noi concepte optimizate pentru încărcarea camioanele electrice cu transport de marfă mediu până la sfârșitul anului 2025.
Proiectul NextETRUCK face parte din programul de cercetare „Horizon Europe”, finanțat de UE, ce va permite cea mai bună integrare în operarea vehiculelor la cele mai mici costuri.
De asemenea, conceptul NextETRUCK va aduce îmbunătățiri adaptate pentru transportul de marfă regional, având ca scop creșterea eficienței energetice cu cel puțin 10% față de vehiculele electrice de referință existente.
Liderul mondial în infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice vine în ajutorul companiilor cu flote mai mari pentru tranziția complexă a vehiculelor electrice. Totodată, soluțiile sunt folosite în cele mai critice domenii ale managementului modern al flotei, respectiv planificarea încărcării și integrarea flotelor de vehicule electrice în operațiunile de transport. Proiectul își propune să joace un rol de pionierat și să demonstreze conceptele de mobilitate electrică de ultimă generație.
De asemenea, NextETRUCK intenționează să prezinte demonstrații ale activității sale la Istanbul, Barcelona și Utrecht.
„Suntem mândri să fim responsabili în cadrul acestui consorțiu de un proiect revoluționar pentru domeniile de gestionare și de control al încărcării, două domenii cruciale pentru managementul durabil și al eficientizării costurilor pentru flotele electrice”,
a declarat Frank Muehlon, CEO al ABB E-mobility.
„Sectorul transporturilor se află sub presiunea de a reduce emisiile și timpul se scurge: European Green Deal stabilește un obiectiv de reducere a emisiilor din transport cu 90% până în anul 2050. Strategia noastră pentru mobilitate durabilă și inteligentă stabilește clar că atingerea acestui obiectiv va necesita o eficiență operațională superioară.”,
a precizat Adina Vălean, comisarul UE pentru transport.
Guvernul italian a revenit pe regulamentul care prevede interzicerea producției și vânzării de autoturisme și camionete alimentate cu benzină și motorină începând cu anul 2035, în timp ce Bruxelles-ul încearcă să găsească soluții după opoziția Italiei, Germaniei, Poloniei și Bulgariei.
Prin urmare, într-o scrisoare adresată, în special, Vicepreședintelui Comisiei Europene, Frans Timmermans de către Adolfo Urso (ministrul Infrastructurii și Transporturilor), Matteo Salvini (ministrul Întreprinderilor și Made in Italy) și Gilberto Pichetto Fratin (ministrul Mediului și Securității Energetice) se subliniază că „Italia este pe deplin angajată în decarbonizarea sectorului transporturilor și în reducerea emisiilor provenite de la vehiculele ușoare” și este în favoarea principiului neutralității tehnologice „pentru a asigura o tranziție sustenabilă către o mobilitate cu zero emisii”.
Acesta este motivul pentru care a promovat utilizarea combustibililor neutri pentru a permite înmatriculările, chiar și după 2035.
De asemenea, scrisoarea subliniază că alegerea energiei electrice ca mod de alimentare a vehiculelor nu ar trebui să fie singurul mod de a obține zero emisii în faza de tranziție și își doresc mai degrabă o propunere a Comisiei Europene care să conțină „un act obligatoriu din punct de vedere juridic cu mult peste revizuirea din 2026”.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit