Bosch, alături de Volkswagen, filiala Cariad, testează încărcarea automatizată cu valet pentru autovehicule electrice. Noua soluție utilizează sistemul automatizat de parcare cu valet furnizat de Bosch și ghidează autovehiculele electrice fără șofer către locurile de parcare neocupate, echipate cu un punct de încărcare, unde un robot se ocupă de reîncărcarea automată. După finalizarea reîncărcării, autovehiculul va fi deplasat autonom către alt spațiu de parcare.
În prezent, această tehnologie este testată în două parcări interne din Germania, una situată în parcarea personalului Cariad din Ingolstadt, în timp ce a doua este situată în parcarea Bosch din Ludwigsburg, aflată în dezvoltare. Noua inovație va fi prezentată în cadrul evenimentului CES 2024 din Las Vegas, unde va fi detaliată și tehnologia necesară pentru încărcarea automatizată.
Prin abordarea provocărilor cu încărcarea automatizată cu valet, confortul clienților va fi îmbunătățit considerabil atunci când încarcă autovehiculele electrice. Mai mult, tehnologia asigură o serie de avantaje pentru producătorii auto, operatorii de puncte de încărcare, operatorii de parcări și furnizorii de energie. În plus, pentru mediu, autovehiculele electrice ar reduce emisiile de carbon aferente traficului rutier.
„Automatizarea joacă un rol cheie în revoluția mobilității și tranziția către electromobilitate. Cele două servicii ale noastre, parcare automatizată cu valet și încărcare automatizată cu valet, fac experiența de mobilitate mult mai ușoară pentru utilizatori. Simplificând reîncărcarea autovehiculelor electrice reduce temerile oamenilor cu privire la autonomie și este esențială pentru ca electromobilitatea să fie acceptată pe scară largă. Având în vedere acest lucru, Bosch și Cariad pot face parcarea și încărcarea și mai eficiente și mai confortabile.”,
a declarat Manuel Maier, vicepreședinte al sectorului de produse pentru parcare intersectoriale, de Nivel 4 din cadrul Bosch.
„Suntem extrem de încântați să modelăm viitorul parcării și încărcării automatizate împreună cu Bosch. Colaborarea noastră ne permite să testăm tehnologiile într-un stadiu incipient al dezvoltării autovehiculului, astfel încât produsul final să fie de încredere și să ofere clienților cea mai bună experiență de utilizare posibilă.”,
a adăugat Rolf Dubitzky, șeful departamentului de parcare din cadrul Cariad.
Infrastructura va ghida autovehiculul către spațiul de parcare, iar un robot va deschide clapeta de încărcare și va introduce automat cablul de încărcare, urmând ca după încărcarea completă să îl scoată. Autovehiculul va fi întors apoi la un loc de parcare obișnuit, eliberând locul pentru un alt autovehicul electric cu bateria descărcată.
Parcarea automată cu valet este primul serviciu de parcare SAE Nivel 4 fără șofer din lume și funcționează în parcarea P6 de pe aeroportul din Stuttgart de aproape un an. Totodată, Bosch a început să echipeze și alte parcări din Germania cu tehnologia acestei infrastructuri.
Duvenbeck, compania de transport de marfă și logistică, susține trecerea Grupului Tehnologic ZF către e-mobilitate. La finalul lui noiembrie, Duvenbeck a înlocuit camioanele existente, alimentate cu GNL, cu cinci noi camioane din seria FH Electric 540 KW de la Volvo pentru serviciile de aprovizionare a fabricii ZF din Saarbrücken.
Grupul tehnologic ZF produce cutii de viteze automate pentru autoturisme la fabrica sa din Saarbrücken, care este una dintre cele mai mari site-uri de producție ale ZF. În prezent, fabrica este echipată pentru a produce, în viitor, sisteme de propulsie pentru vehicule pur electrice.
Timp de patru ani, Duvenbeck a fost responsabil pentru o parte din livrările de producție just-in-time în cadrul operațiunilor interne ale fabricii ZF. Camioanele noi electrice din flota Duvenbeck fac naveta între fabrica 1 și depozitul extern 4/DVZ, situat la 15 kilometri distanță. Vehiculele transportă cutii de viteze de serie și componente de construcții pentru a fi livrate, ulterior, clienților ZF în drumul lor către depozit. De asemenea, acestea transportă în principal containere goale pe drumul de întoarcere la fabrica 1.
„ZF și-a stabilit obiective ambițioase în cadrul inițiativei noastre intitulate “Pe drumul spre Viziunea Zero” – o lume în care vehiculele funcționează fără emisii și fără accidente. Prin urmare, noul cvintet de camioane fără emisii se integrează perfect în strategia noastră privind clima.”,
a declarat Johannes Buchmann, șeful rețelei de transport de marfă și achiziții pentru Europa din cadrul Grupului ZF, explicând cea mai recentă evoluție.
„Cea mai nouă investiție a noastră în camioane electrice fără emisii este un bun exemplu al modului în care partenerii din industrie și logistică progresează împreună în transformarea ireversibilă a tehnologiei”,
a adăugat Bernd Reining, șeful departamentului de gestionare a flotei de vehicule de la Duvenbeck.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit