Noile date ale Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), relevă faptul că înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au crescut cu +14,6% în octombrie 2023, atingând un nivel de 855.485 de unități.
În perioada ianuarie-octombrie 2023, în total au fost înmatriculate 8.795.017 de unități, cu o creștere de +16,7% față de aceeași perioadă din 2022. Creșteri semnificative s-au înregistrat și în Italia (+20,4%), Spania (+18,5%), Franța (+16,5%) și în Germania (+13,5%). Din totalul autoturismelor înmatriculate în UE, 1.233.913 unități au fost full electrice, în timp ce 2.912.888 de autoturisme au avut propulsie hibridă.
România ocupă locul 14 în UE, având un volum de 122.104 de autoturisme noi înmatriculate, înregistrând o creștere de +15,4%. Dintre acestea, 12.886 de unități au fost full electrice, iar 36.703 au avut propulsie hibridă.
În privința constructorilor de automobile, grupul VW a înregistrat cele mai multe înmatriculări, cu 2.769.887 de unități, în creștere cu +21,7%, urmat de STELANTIS cu 1.831.653 de unități (+6%) și Grupul Renault cu 1.028.869 de unități (+21%), din care DACIA a înregistrat 464.902 de unități, în creștere cu +21,2%. Autoturismele marca Ford au reprezentat 481.215 de noi unități înmatriculate în perioada ian-octombrie 2023, cu o creștere de +3,9% față de perioada similară din 2022.
Stellantis a raportat rezultate impresionante în trimestrul al treilea, înregistrând o creștere a veniturilor nete de 5% față de anul trecut în operațiunile extinse ale Europei.
De asemenea, determinată de o creștere de 11% a livrărilor și a prețurilor nete consistente, grupul și-a asigurat o cotă de piață de 18,3% în trimestrul al treilea, situându-se pe a doua poziție în vânzările de pe piața europeană. Segmentul vehiculelor comerciale (CV) a continuat performanța, consolidând poziția de lider a Stellantis Pro One, cu o cotă de piață stabilă de peste 30%.
În Germania, cota de piață de 14,9%, marcată în septembrie, a crescut cel mai mult față de ultimii aproape trei ani, având contribuții puternice din partea mărcilor Opel, Jeep și gama CV. În Marea Britanie, Stellantis a atins o cotă de piață de 14% în aceeași lună – înregistrând cel mai mare volum lunar – cu cel mai bine vândut vehicul din segmentul B, Vauxhall Corsa.
În plus, creșterea rapidă de 41% față de T3 2022 a vehiculelor electrice (BEV) pe piață, a atras o cotă de piață de 15,3% în Europa, cu vânzări trimestriale constante, plasând Stellantis pe locul al doilea în clasamentul european, având peste 87.000 de vehicule BEV livrate în T3.
Modele Fiat 500e, Opel/Vauxhall Corsa electric, Peugeot e-208, Jeep Avenger și întreaga linie BEV CV (a înregistrat o cotă de piață de 38%), ceea ce a sporit performanța companiei, în special, câștigând poziția de top în segmentul de mașini electrice din Germania pe luna septembrie, luând o cotă de piață de aproape 23%.
Rezultatele preliminare pentru luna octombrie în UE29 indică o creștere de 14% a înmatriculărilor față de anul trecut, cu o cotă de piață de aproximativ 19,1% (+0,2% față de septembrie 2023) și de 18,8% pentru primele zece luni ale anului. În cele cinci țări europene cheie, vânzările din octombrie sunt mai mari decât anul trecut, respectiv +21,3% în Franța, +28,9% în Germania, +18,2% în Italia, +6,4% în Spania, +6% în Marea Britanie. În timp ce Franța, Italia și Portugalia conduc piața totală, piața electrificată este dominată de Franța, Portugalia și Spania. În Marea Britanie, Vauxhall este marca nr. 1 în materie de e-CV-uri, iar versiunile Vauxhall Corsa, Mokka și Vivaro Electric sunt în fruntea segmentelor BEV. Octombrie a fost pentru Stellantis o lună puternică în Germania, aproape dublându-și vânzările de vehicule comerciale și contribuind la o cotă de piață record de 25,7%.
„Nu numai că am redus decalajul față de liderii de piață din Europa, dar i-am și depășit în ultimul trimestru pe piața BEV. Într-un mediu dinamic și competitiv, marcat de perturbări continue, dăm dovadă de rezistență, eficiență și agilitate prin valorificarea ofertei noastre unice de produse pe baza dedicării angajaților noștri și a angajamentului rețelei noastre de dealeri. De asemenea, impulsul electrificării noastre a crescut în luna octombrie și suntem pe cale să ne dublăm oferta de modele complet electrice până la finalul anului 2024, ca parte a planului nostru strategic Dare Forward 2030. Mai este încă un drum lung de parcurs, dar suntem pregătiți pentru succes în călătoria noastră împreună.”,
a declarat Uwe Hochgeschurtz, directorul operațional al Stellantis pentru Europa extinsă.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit