Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Stellantis și Orano au semnat un memorandum de înțelegere pentru a înființa o întreprindere comună dedicată reciclării bateriilor de vehicule electrice scoase din uz și deșeurilor produse de gigafabricatele din Europa și America de Nord.

Parteneriatul are ca obiectiv consolidarea poziției Stellantis în lanțul valoric al bateriilor pentru vehicule electrice, asigurând accesul la resurse, precum cobalt, nichel și litiu, esențiale pentru electrificarea și tranziția energetică.

Prin acest joint-venture, Stellantis urmărește să sprijine gestionarea materialelor durabile pentru bateriile de vehicule electrice, aliniindu-se cu obiectivele de dezvoltare sustenabile și cu direcția economiei circulare.

Totodată, întreprinderea comună va utiliza tehnologia cu emisii reduse de carbon a companiei Orano pentru a recicla integral materialele din bateriile litiu-ion și pentru a produce noi materiale catodice, cunoscute sub numele de „black mass” sau „active mass”. Aceste materiale vor fi rafinate într-o uzină hidrometalurgică din Dunkerque, Franța pentru a fi reutilizate în baterii, creând astfel o economie circulare în acest domeniu.

Cu o abordare inovatoare de pretratare și tehnologie hidrometalurgică avansată, rata de recuperare a metalelor poate depăși 90%, ceea ce sprijină producătorii de echipamente originale în atingerea obiectivelor Comisiei Europene privind sustenabilitatea modelului de afaceri.

Parteneriatul reprezintă un angajament semnificativ al industriei pentru sprijinirea economiei circulare în ceea ce privește producția și consumul de baterii pentru vehicule electrice. Producția în cadrul acestei întreprinderi comune este programată să înceapă în prima parte a anului 2026, aducând beneficii durabile pentru angajați și pentru mediul înconjurător.

„Obiectivele au confirmat necesitatea de a găsi soluții, precum aceasta cu Orano pentru a face față provocării reprezentate de penuria de resurse naturale și de sustenabilitate. Ghidată de planul nostru strategic Dare Forward 2030, Stellantis se angajează să își schimbe modelul de producție și de consum, îndeplinindu-și angajamentul privind economia circulară.”,

a declarat Alison Jones, Stellantis Senior Vice President, Circular Economy Business Unit.

„Suntem încântați de acest parteneriat cu un jucător important, precum Stellantis pentru a lucra împreună în reciclarea bateriilor electrice uzate. Suntem mândri să aducem expertiza și know-how-ul nostru, care permite o adevărată buclă închisă. Orano își continuă angajamentul de a dezvolta o economie cu emisii reduse de carbon prin reciclarea materialelor strategice pentru tranziția energetică și economia circulară.”,

a declarat Guillaume Dureau, Director of Innovation, R&D and Nuclear Medicine, Magnets and Batteries.

WattHub, cea mai mare zonă din lume pentru încărcarea rapidă a camioanelor electrice și a vehiculelor off-highway, a fost inaugurată în Țările de Jos de către TSG Netherlands și Kempower. La deschiderea oficială a participat și Majestatea Sa Regală Regele Willem Alexander.

TSG Netherlands în colaborare cu Kempower au proiectat și construit zona de încărcare WattHub, inclusiv furnizarea și instalarea încărcătoarelor, precum și stațiile de transformare.

TSG s-a ocupat de toate lucrările electrice pentru ca WattHub să funcționează exclusiv pe energie eoliană și solară.

Kempower a furnizat soluțiile sale de încărcare rapidă pentru WattHub, care a fost inaugurat oficial în orașul olandez Geldermalsen. Instalația a fost proiectată și construită de TSG Olanda.

Dezvoltarea WattHub marchează un pas important în tranziția industriei construcțiilor către tehnologii bazate pe energie regenerabilă care produc zero emisii.

Sistemul de încărcare Kempower de la WattHub are o capacitate totală de 3,6 MW cu șase unități de putere Kempower de 600 kW și 36 de sateliți Kempower. Sateliții sunt controlați în grupuri de șase și oferă o putere maximă de încărcare între 25 și 400 kW, fiind cea mai rapidă viteză de încărcare disponibilă oriunde în Olanda. Locația WattHub este strategic poziționată între Rotterdam și autostrada spre Germania pentru o oprire perfectă a camioanelor electrice în tranzit.

De asemenea, Kempower a furnizat pentru zona WattHub software-ul său de gestionare a încărcării, numit Kempower ChargEye Depot Master. Sistemul bazat pe cloud asigură monitorizarea și gestionarea securizată a încărcărilor, minimizează costurile de energie electrică pentru încărcare și distribuie dinamic energia electrică către încărcătoare, eliminând riscul de supraîncărcare.

„Suntem încântați de faptul că WattHub este acum deschis și accesibil șoferilor olandezi de vehicule electrice și de faptul că impresionanta sa capacitatea de încărcare este utilizată pe deplin. Zona de încărcare joacă deja un rol important în electrificarea flotelor și a echipamentelor grele de construcții din regiune și oferă o soluție în lipsa unei infrastructuri insuficiente pentru încărcarea camioanelor electrice.”,

a declarat Tomi Ristimäki, directorul general al Kempower.

„Construirea primei locații WattHub este o mare realizare pe care am finalizat-o împreună cu Kempower. Suntem foarte mândri că ne putem folosi experiența noastră de zeci de ani în domeniul (E-)mobilității pentru a contribui la emisii zero în proiectele de construcții și la încărcarea echipamentelor grele.”,

a completat Tommy van der Sluijs, EV Business Development Manager la TSG Olanda.