Stellantis a anunțat începerea unei consultări cu angajații și partenerii săi sindicali cu privire la o propunere de consolidare a producției sale britanice de vehicule comerciale ușoare (LCV) pentru a crea un centru de vehicule durabile, complet electrice, la unitatea sa din Ellesmere Port, Cheshire, printr-o investiție de 50 de milioane de lire sterline.
Propunerea, făcută în contextul mandatului ZEV al Regatului Unit, va contribui potențial la o mai mare eficiență a producției, inclusiv la producția suplimentară de vehicule comerciale ușoare electrice cu baterie de dimensiuni medii K0, și va sprijini ambiția companiei de a deveni producătorul nr. 1 de vehicule comerciale ușoare la nivel global. Portul Ellesmere este propus ca noul centru britanic de LCV-uri complet electrice pentru a profita de expertiza angajaților britanici pe noua linie, de amprenta locației și de proximitatea față de Green Automotive Hub situat la docurile adiacente Queen Elizabeth II Eastham și de centrul de distribuție a pieselor Stellantis UK de 59.500 m² construit recent.
În 2021, Stellantis a investit 100 de milioane de lire sterline în Ellesmere Port pentru a transforma instalația pentru producția de vehicule LCV cu baterii electrice, devenind astfel prima fabrică din lume dedicată vehiculelor electrice cu baterii pentru Stellantis. În prezent, aceasta este prima și singura instalație de producție de volum din Regatul Unit care produce doar vehicule electrice și care construiește gama de vehicule LCV mici a companiei: Citroën ë-Berlingo, Vauxhall Combo Electric, Opel Combo Electric, Peugeot E-Partner și Fiat Professional E-Doblo.
Compania a transformat fabrica din Ellesmere Port cu un nou atelier de caroserie, asamblare generală modernizată, o compresie a zonei de amplasare și crearea unui atelier de asamblare a pachetelor de baterii la fața locului. În plus, există sprijin suplimentar pentru a permite o cale către neutralitatea carbonului pentru uzină mai târziu în acest deceniu, iar uzina își propune să fie 100% autosuficientă în ceea ce privește energia electrică.
Stellantis intenționează să transforme fabrica din Ellesmere Port într-un hub sustenabil pentru producția de vehicule utilitare ușoare, relocând operațiunile similare din Luton. Dacă această propunere va fi aprobată, compania se angajează să sprijine angajații afectați printr-un pachet atractiv de relocare pentru cei care doresc să se mute la Ellesmere Port. În noua locație, vor fi create sute de locuri de muncă permanente, contribuind la creșterea economică locală. Pentru angajații care aleg să rămână în zona Luton, Stellantis va implementa un program amplu de sprijin, care include reconversie profesională și colaborări cu administrația și angajatorii locali pentru a identifica oportunități de angajare în regiune. Aceste măsuri vin în contextul poziționării zonei Luton ca un important centru economic, situat strategic în apropierea aeroportului internațional, și reflectă angajamentul Stellantis de a sprijini comunitatea și forța de muncă afectată.
Stellantis își consolidează poziția ca lider pe piața britanică de vehicule comerciale ușoare electrice, cu peste 32.000 de unități vândute de la lansarea acestora. Compania continuă să fie singurul producător de volum de vehicule comerciale ușoare din Regatul Unit, reafirmându-și angajamentul față de industria locală și tranziția către soluții de mobilitate sustenabile. Această poziție strategică reflectă atât cererea în creștere pentru vehicule electrice, cât și abilitatea Stellantis de a răspunde cu modele competitive și tehnologii avansate.
Optimizarea amprentei de producție a vehiculelor comerciale ușoare din Regatul Unit, împreună cu noile investiții în țară, subliniază angajamentul Stellantis de a-și atinge ambiția Pro One: să devină lider global în producția de vehicule comerciale ușoare. În plus, inițiativele susțin eforturile companiei de a atinge neutralitatea emisiilor de carbon până în 2038, conform unui plan ce include reducerea emisiilor în toate domeniile de aplicare și o compensare minimă a emisiilor rămase, sub un prag procentual de o singură cifră.
Stellantis investește 100 de milioane de lire sterline (137 milioane de dolari) în uzina din Vauxhall Ellesmere Port pentru producția exclusivă de vehicule electrice. Măsura va contribui la înființarea unei industrii auto cu zero emisii de carbon în Marea Britanie până în 2030, până la care se va încheia producția de vehicule cu motor pur pe benzină și diesel.
Vauxhall a devenit parte a Stellantis când fostul său proprietar GM a vândut-o către PSA Group în 2017. PSA Group a continuat apoi să formeze joint venture-ul Stellantis cu FCA Group. Fuziunea respectivă a fost finalizată în ianuarie anul curent.
Ellesmere Port va fi prima fabrică Stellantis care produce doar vehicule electrice cu baterii, inclusiv vehicule comerciale și de pasageri pentru mărcile Vauxhall, Opel, Peugeot și Citroën. Producția va începe până la sfârșitul anului 2022, iar vehiculele vor fi destinate piețelor interne și de export.
Anunțul Ellesmere Port, de pe 6 iulie, este o veste binevenită pentru o fabrică care a încetinit producția și a redus schimbările în ultimii ani. Producția anuală inițială este acum stabilită la 50.000 de unități, iar fabrica va reveni la două schimburi. Amprenta de producție este mai mică pentru producția de vehicule electrice, astfel încât Stellantis va condensa fabrica și va realoca terenul. Stellantis a anuntat că își propune să păstreze toți cei 1.000 de angajați în prezent la uzină.
Investiția, care este susținută de guvernul britanic, va avea ca rezultat o nouă caroserie, o linie de asamblare modernizată și o unitate de asamblare a bateriilor.
Celulele și componentele bateriei sunt furnizate în prezent de la furnizorul Stellantis din Europa, dar în viitor vor veni de la Automotive Cells Company (ACC),joint-venture-ul înființat anul trecut între Grupul PSA, Opel, Total și Saft. Până la sfârșitul anului 2023 ACC va avea două fabrici gigantice care produc baterii în Douvrin (Franța) și Kaiserslauten (Germania).
Stellantis și-a anunțat, de asemenea, intenția de a construi un centru de distribuție a pieselor în uzina Ellesmere Port. Producătorul auto a declarat că își propune să facă instalația 100% autosuficientă pentru electricitate, iar lucrările vor începe in curand pe potențiale ferme eoliene și solare.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit