Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Din retrospectiva pieței europene de transport rutier din 2022 realizată de Upply reiese că anul care tocmai se încheie a fost neobișnuit și prin prima îngrijorărilor mai mari decât de obicei din rândul transportatorilor, cauzate de scumpirea combustibilului, și prin prisma protestelor operatorilor din multe țări.

În Spania mai ales aceste acțiuni au fost deosebit de acerbe. În martie, 20 de zile de grevă au provocat probleme grave de aprovizionare în întreaga țară, iar în noiembrie a avut loc o altă grevă, a cărei cauză a fost pasivitatea Ministerului Transporturilor în fața creșterii costurilor, dar și în ceea ce privește controlul și aplicarea legii. Mobilizarea din toamnă nu a avut însă succesul sperat și a fost întreruptă rapid.

În întreaga Europă, organizațiile profesionale au fost și ele mai active decât de obicei. UETR (Asociația Europeană a Transportatorilor Rutieri) a solicitat autorităților din toate țările să ia măsuri urgente și de anvergură pentru a contracara creșterea bruscă a prețurilor la combustibili. Organizația germană BGL a cerut autorităților o scădere temporară semnificativă a prețurilor motorinei/CNG-ului/LNG-ului, precum și actualizări săptămânale (nu lunare, ca până atunci) ale indicilor de preț ai Oficiului Federal de Statistică, astfel încât mecanismele de includere în tarife a modificărilor prețurilor combustibililor să își poată îndeplini rolul. În plus, BGL a solicitat termene de plată mai scurte pentru clienți, în vederea îmbunătățirii lichidității financiare a companiilor de transport amenințate de insolvență.

Într-un interviu acordat ziarului german Verkehrs Rundschau, asociația Elvis AG vorbește despre scăderea cererii de transport, avertizează cu privire la criza și recesiunea iminentă și le recomandă expeditorilor și transportatorilor de mărfuri să reconsidere deciziile de investiții pe termen lung, să le amâne dacă este posibil și să sporească urgent flexibilitatea capacității lor.