Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cushman & Wakefield Echinox, afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield în România, unul dintre liderii globali în domeniul serviciilor imobiliare comerciale, a coordonat cu succes procesul de certificare BREEAM Excellent pentru un portofoliu de parcuri logistice de aproape 500.000 de metri pătrați deținute de eMAG, unul dintre cei mai mari retaileri online din Europa de Est, România și Ungaria.

Certificarea recunoaște performanța ecologică a proiectelor prin implementarea unor măsuri variate de eficiență energetică și de reducere a impactului asupra mediului înconjurător.

Cea mai mare parte a portofoliului certificat, pe care eMAG l-a construit, este un parc logistic de 245.000 de metri pătrați situat în apropierea autostrăzii A1, București-Pitești. De asemenea, proiectul de certificare a inclus și parcul Sameday de 23.000 de metri pătrați din Chitila, județul Ilfov, precum și cea mai recentă investiție realizată de eMAG, o facilitate logistică cu o suprafață de 125.000 de metri pătrați în apropiere de Budapesta, la Dunaharaszti.

Nivelul de certificare BREEAM Excellent presupune implementarea mai multor soluții, adaptate zonei, variind în funcție de măsurile de conservare a biodiversității în care este amplasat proiectul. Spre exemplu, au fost construite căsuțe pentru păsări la montarea de contoare electrice pentru fiecare consumator al clădirii, sau la modificări arhitecturale. Alte măsuri care pot fi implementate sunt folosirea a unui număr minim de materiale cu certificare EPD (Environmental Product Declaration), care arată impactul produsului asupra mediului, echiparea clădirii cu un sistem de detecție a scurgerilor de agent frigorific la instalațiile de aer condiționat, montarea de senzori de mișcare pentru iluminat, asigurarea unui număr minim de locuri de parcare pentru vehicule electrice sau pentru car-sharing etc.

BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method) este unul dintre cele mai recunoscute sisteme de certificare pentru sustenabilitatea clădirilor, evaluând criteriile de performanță a unei clădiri, precum consumul de energie și apă, poluarea, transportul, deșeurile, inovația, reziliența, utilizarea terenului, biodiversitate, selecția materialelor, resursele, procesele de management și altele.

Departamentul de Project Management al Cushman & Wakefield Echinox oferă o gamă largă de servicii de construcție pentru conducerea, coordonarea și supravegherea proiectelor de amenajare a spațiilor, inclusiv birouri, retail, rezidențial, mixed use, industriale și logistice. Aceste servicii se adresează atât proprietarilor cât și chiriașilor de proprietăți imobiliare, care sunt din ce în ce mai interesați să investească în eficientizarea spațiilor și în obținerea certificărilor conform standardelor BREEAM, LEED sau WELL, chiar dacă acestea implică costuri mai ridicate. Totodată, Departamentul de Project Management oferă consultanță pentru obținerea acestor certificări atât pentru proiecte de birouri, cât și pentru parcuri industriale sau spații de retail.

„Standardul BREEAM măsoară performanța clădirilor din punct de vedere al eficienței energetice și implicit al impactului acestora asupra mediului, asigurându-se că proiectele îndeplinesc obiectivele de sustenabilitate. O certificare verde poate aduce multe avantaje atât pentru chiriași, cât și pentru proprietari, care se traduc prin costuri operaționale mai reduse, creșterea valorii activului, îndeplinirea obiectivelor legate de standardele ESG etc. Vedem în ultima perioadă o preocupare a jucătorilor de pe piața imobiliară – proprietari, investitori, chiriași – nu doar pentru certificarea portofoliilor, ci și pentru nivelul de certificare obținut, nivel care a devenit un avantaj competitiv în atragerea de noi talente de pe piața muncii, dar și în retenția angajaților și, în același timp în poziționarea și recunoașterea ca branduri cu impact pozitiv în comunitate.”,

a precizat Mihnea Cristescu, Project Manager și specialist în servicii de sustenabilitate în cadrul departamentului de Project Management al Cushman & Wakefield Echinox.

„Căutăm permanent soluții armonioase pentru natură și comunitate, care să diminueze impactul operațiunilor noastre asupra mediului și să ofere colegilor noștri care lucrează în hub-urile noastre logistice condiții superioare de confort. Prin intermediul acestor soluții și a tehnologiilor de ultimă oră am reușit să optimizăm consumul de energie electrică și chiar să o producem cu ajutorul unei rețele de 4.394 de panouri fotoelectrice.”,

a precizat Alexandru Niculescu, VP Operațiuni eMAG.

În primele șase luni ale anului, Freshful by eMAG, primul hipermarket 100% online din România, a înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor de fructe și legume proaspete.

Aproximativ 700 de tone de produse au fost vândute în acest an, în creștere de trei ori față de anul precedent. Freshful by eMAG oferă clienților săi o gamă largă de opțiuni, inclusiv peste 300 de tipuri de fructe și legume, dintre care peste 50 sunt eco.

1 din 5 produse adăugate în coșul de cumpărături, în aplicația Freshful by eMAG arată că interesul românilor pentru fructe și legume proaspete este în creștere. Potrivit companiei, oamenii alocă în medie aproximativ 15% din bugetul lunar de cheltuieli pentru mâncare, precum fructe și legume. În plus, clienții au arătat interes și pentru produsele eco, fiind în special căutate de familiile cu copii care acordă mai multă atenție stilului de alimentație. Vânzările de fructe și legume eco au reprezentat 25% din totalul vânzărilor, în creștere cu 100% față de anul precedent.

De asemenea, clienții Freshful by eMAG au totalizat comenzi de aproximativ 300 de tone de fructe și aproape 400 de tone de legume în acest an. Printre cele mai populare fructe comandate s-au aflat cele exotice, respectiv citricele sau bananele, iar dintre cele autohtone cele mai cumpărate au fost fructele de pădure. În privința legumelor, cele mai solicitate au fost roșiile, cartofii și ardeii. Aproape 8 din 10 comenzi au conținut cel puțin un fruct sau o legumă, în timp ce la o singură achiziție cea mai frecventă combinație întâlnită a fost pătrunjelul, bananele și roșiile.

Freshful by eMAG a lansat în oferta din acest sezon programele „Din grădină by Freshful” și „Din grădina Eco by Freshful” și a inclus încă de la începutul lunii iunie roșiile românești. Până în prezent, au fost vândute peste 6.000 de kilograme de roșii, cel mai popular soi fiind roșia Zadurella, datorită gustului său dulce autentic. În medie, clienții comandă roșii o dată sau de două ori pe săptămână.

Programul „Din Grădină by Freshful” cuprinde aproape 20 de tipuri de legume, inclusiv roșii, castraveți, ardei, vinete, dovlecei și patru tipuri de salate, disponibile și în varianta eco.

Legumele comercializate în cadrul programului „Din Grădină by Freshful” provin de la un grup de producători locali din Băleni, județul Dâmbovița, precum și din județele Giurgiu, Călărași și Prahova. Totodată, pentru programul „Din Gradina Eco by Freshful”, Freshful by eMAG colaborează cu „Ferma Legume Vesele”, un producător din Moara Mocanului, județul Argeș, care furnizează roșii roz, produse exclusiv pentru Freshful.

Producătorii au fost selectați și datorită proximității față de depozitele Freshful by eMAG, astfel încât legumele proaspete să ajungă la consumatori în cel mai scut timp posibil. Roșiile, castraveții și ardeii culeși dimineața de producători pot ajunge la consumatori în doar 5 ore de la recoltare. Pentru a asigura prospețimea legumelor, livrările către depozitul Freshful by eMAG se fac frecvent și în cantități mici.

„Am observat interesul în creștere al oamenilor pentru produsele autohtone, de aceea ne-am propus să devenim primul hypermarket online al micilor producători locali și am introdus în ofertă foarte devreme anul acesta fructele și legumele de sezon. Pentru noi, gustul produselor este cel care primează în selecția produselor locale pe care le comercializăm în platformă și a partenerilor. Căutăm legume care sunt crescute într-un sol curat, din semințe netratate chimic, pentru care se ține cont de rotația culturilor și fertilizarea cu compost realizat din resturile vegetale, care garantează savoare și gust ca în copilărie.”,

a declarat Andrei Popescu, General Manager Freshful by eMAG.