Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În 2022 Black Friday eMAG este pe 11 noiembrie în România și pe 18 noiembrie în Ungaria și Bulgaria. Numărul de selleri care au propus oferte speciale pentru acest eveniment este de circa 40.000, iar numărul de clienți care urmează să facă achiziții în aceste zile era estimat la opt milioane. Negocierile pentru a pregăti toate stocurile au început cu 10 luni înainte, explică Tudor Manea, CEO-ul eMAG, iar numărul ofertelor este și el record, 1,5 milioane, față de circa un milion în 2021, dintre care 69% vor avea în zilele de Black Friday cel mai mic preț din 2022. Pe baza studiilor care au determinat cele mai interesante produse pentru clienți, compania s-a pregătit cu 60.000 de televizoare, 200.000 de telefoane mobile și gadgeturi, 40.000 de laptopuri, 60.000 de frigidere și mașini de spălat, 300.000 de produse fashion, dar și scutece, jocuri/jucării, cafea, băuturi. Iar printre produsele speciale se numără 24.000 de nopți de cazare în România, mașini de la 14 producători, vouchere cu reduceri de 50% pentru bilete de avion, servicii medicale.

Studiile realizate de companie în perspectiva evenimentului au arătat că 93% dintre români știu de Black Friday – cel mai mare procent de până acum, față de 90% în 2021, poate și pentru că inflația pune mare presiune pe puterea de cumpărare și deci reducerile sunt, în ultimele luni, la mare căutare, „ceea ce ne dă garanția că vom avea un eveniment de succes“.

Din aceleași studii reiese că români care vor să facă achiziții de Black Friday alocă pentru acestea un buget mediu de 2.500 de lei, în creștere cu 13% față de 2021, și că sunt interesați mai ales de electrocasnice mici (40%), televizoare (33%), telefoane mobile (22%), articole de îmbrăcăminte (22%), frigidere (20%). În total se estima să se ajungă la vânzări de 639 de milioane de lei, față de 600 de milioane de lei în 2021. Iar reducerile totale vor fi de 360 de milioane de lei.

Compania a început să experimenteze și noi metode de plată, cum ar fi cea din contul eMAG, unde pentru un milion de clienți se alocă o anumită sumă, pe baza istoricului achizițiilor, sau plata în 40 de rate fără dobândă, cu diverse carduri bancare.

În plus, între 7 și 13 noiembrie, clienții care plătesc un abonament Genius anual de 99 lei primesc banii înapoi sub forma a patru vouchere de câte 25 lei în patru aplicații: eMAG, Tazz, Fashion Days și Freshful.

Și sistemul infrastructura IT – server, service hosting, chat – a fost pregătit pentru a rezista la traficul foarte mare, numai în prima oră a zilei de BF fiind lansate de obicei 30-40% din numărul total de comenzi. Compania intenționa ca până pe 25 noiembrie să termine livrarea tuturor produselor comandate de Black Friday.

Compania a inaugurat un depozit în a cărui automatizare s-au investit 43 de milioane de euro, soluția tehnică incluzând un robot, 28 stații de picking și 432 de roboți tip shuttle. Datorită acestora capacitatea de procesare crește de la 100 unități/oră în cazul operării manuale până la peste 300 de unități/oră și se poate ajunge la 500.

Iar cei 10 km de bandă transportoare permit ca oamenii să meargă mai puțin și activitățile să fie deci mai structurate. Capacitatea de livrare rapidă (în aceeași zi în București, inclusiv în weekend, și a doua zi în țară) va crește la 500.000 de colete pe zi, consolidarea este mai bună (crește numărul de produse dintr-un colet), iar prețul de livrare nu crește, deși costurile cu energia sunt mai mari.

Automatizarea nu duce la scăderea numărului de angajați – dimpotrivă. Doar că personalul devine tot mai specializat, pentru a supraveghea activitatea roboților.

Întreaga tehnologie IT folosită în prezent de eMAG este dezvoltată în România și constă din 200 de sisteme conectate.

De toate aceste investiții în infrastructura logistică este nevoie și pentru a extinde gama de produse comercializate, și implicit cifra de afaceri. În prezent eMAG are în portofoliu circa 13.000.000 de produse, față de 5.000 în 2010. Pentru comparație, într-un supermarket sunt 60.000-70.000 de produse, într-un mall 300.000-500.000 și pe Amazon 300.000.000, deci mai este loc de creștere, iar pentru asta e nevoie de infrastructură logistică.