Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Joi, 18 februarie, revista Tranzit discută cu reprezentanții Autorității Vamale Române și ai industriei de transport și logistică despre noile obligații vamale introduce de Brexit în schimburile comerciale dintre Uniunea Europeană și Marea Britanie, în general, și între România și Anglia, în mod special.

Cristina Ionescu (șef serviciu Serviciul Tranzit) și Constantin Trimbez (șef serviciu Serviciul Destinația Marfurilor, Regimuri și Taxe Vamale) vor clarifica modul în care Vama Română s-a pregătit pentru încheierea formalităților vamale pentru mărfurile provenite din Marea Britanie sau din alte țări ale lumii dar sunt expediate din Marea Britanie, precum și ce trebuie să facă agenții economici pentru a primi liberul de vamă cât mai repede.

Cosmin Dincă (Senior Consultant Global Trade Advisory Ernst & Young SRL) va trece în revistă principalele dificultati pe care le-au reclamat firmele care exporta sau importa bunuri din/în Romania pe relatia UK din punct de vedere al formalitatilor vamale/garantii etc., precum si care sunt implicatiile aduse de Brexit in volumele comerciale dintre UE si UK.

Ștefania Nicoară (director general Sty Trans), Mihai Teodorescu (DSV Solutions) și Emil Ion (director general Mainfreight) vor împărtași experiența firmelor pe care le reprezintă în ceea ce privește derularea operațiunilor de transport și a operațiunilor vamale implicate de la începutul anului.

Iar Cătălin Papuc (DSV Solutions) își va oferi perspectiva asupra Brexitului trăită ca rezident al Marii Britanii.

Fiți alături de noi, joi, 18 februarie, între 14:30 și 16:00!

Ne puteți trimite întrebări pentru speakeri în avans sau în timpul videoconferinței. Videoconferința va fi transmisă live pe pagina de FaceBook a revistei Tranzit și pe contul de youtube al Trafic Media, editorul revistei Tranzit.

Wim Bosman si-a extins anul trecut spatiul de depozitare de la Ploiesti cu 5.000 m2 si a deschis o filiala in Cluj, iar urmatorul oras vizat este Constanta. Extinderea a fost de bun augur deoarece compania a castigat un client mare si cativa mai mici, dar, pe de alta parte, a si pierdut unul important, iar volumele celorlalti s-au redus din al doilea trimestru al anului. Situatia de pe piata a impus modificari ale strategiei acestora, iar firmele de logistica si-au modificat si ele strategia, pentru a se adapta noilor cerinte. Astfel, experienta lor devine tot mai bogata, iar diferentele in ceea ce priveste serviciile nu mai sunt mari, asa cum remarca -directorul general Wim Bosman, Emil Ion.


In 2011, conducerea Wim Bosman a luat decizia de a extinde spatiul de depozitare de la Ploiesti cu 5.000 m2, iar in februarie 2012 a fost finalizata constructia. Investitia a fost binevenita deoarece la sfarsitul lui 2011 clientii si-au marit volumele si Wim Bosman a trebuit sa inchirieze circa 4.500 m2. Pe de alta parte, in 2012 compania a pierdut un client, Selgros, dar a castigat in loc unul important, alaturi de altii cu volume mai mici, asa ca situatia s-a mai echilibrat. Insa in martie volumele au inceput sa scada, astfel ca „am reusit sa ga-sim clienti pentru tot spatiul, si nu am scazut decat cu 10% ca volum de paleti tranzitati, dar a fost destul de greu“, explica Emil Ion.
Din cauza situatiei economice dificile, nici asteptarile ca zona Ploiestiului – care a fost privilegiata in ultimul timp datorita investitiilor in parcurile industriale – sa se dezvolte in continuare nu s-au confirmat. Totusi, aceasta zona devine tot mai importanta din punct de vedere al „hot spot”-ului logistic, astfel ca dezvoltarea va veni, si deja tot mai multe firme, inclusiv olandeze, au interese aici, mai ales ca, pe o raza de 10 km in jurul depozitului Wim Bosman, sunt circa 40.000 m2 de depozite disponibile.
Noul centru Wim Bosman de 5.000 m2 este doar pentru un singur client, nu are certificari ADR, precum celelalte spatii ale sale, si dispune de un rand de rafturi, depozitarea fiind pe podea, asa cum solicita clientul. Lor li se adauga 700 m2 pe care acesta ii poate folosi pentru servicii cu valoare adaugata. Investitia totala s-a ridicat la doua milioane de euro, ceea ce pe timp de criza inseamna foarte mult, si a fost realizata pe baza unui credit bancar aprobat cu ajutorul Grupului din care face parte Wim Bosman, pentru ca altfel „in Romania e imposibil sa mai iei credit. Bancile au potential de finantare, dar conditiile in care acorda banii sunt foarte stricte, iar dobanzile sunt mari“, explica Emil Ion, care considera insa ca piata nu e blocata doar din lipsa banilor, ci si psihologic.