Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Compania Arctic continuă eforturile în direcția reducerii amprentei de carbon și introduce vehicule utilitare 100% electrice în flota auto destinată rețelei de service-uri. Inițiativa face parte din strategia de sustenabilitate a companiei, fiind un prim pas în procesul de tranziție către un parc auto verde.

Un număr de 10 utilitare electrice Renault Kangoo E-Tech au intrat în flota destinată rețelei de service-uri Arctic. Noile vehicule electrice vor deservi centrele din județele Dâmbovița, Argeș, Sibiu, Vâlcea, Dolj, Bistrița-Năsăud, Cluj, Suceava și Brașov. Repartizarea acestora a avut în vedere acoperirea zonelor urbane mari și cu activitate intensă. Concomitent, în toate locațiile vor fi montate și stații de încărcare dedicate, care să asigure funcționarea eficientă a flotei auto.

Această primă schimbare în parcul auto al companiei va genera un impact pozitiv, urmând a fi evitate anual emisii de aproximativ 37 tone de dioxid de carbon. În prezent, Arctic administrează o rețea de 36 de centre de service, pentru care dispune de un parc auto alcătuit din 110 vehicule.

„De-a lungul ultimilor ani, la Arctic am îmbinat gestionarea eficientă a resurselor, utilizarea de energie verde și adoptarea de tehnologii inovatoare, demonstrând că sustenabilitatea, eficiența operațională și competitivitatea nu sunt doar compatibile, ci și interconectate. Acest nou pas pe care îl facem vine să întărească angajamentul nostru de a ne desfășura operațiunile cu un impact redus asupra mediului. Vom continua să implementăm măsuri pe tot lanțul valoric, care să ne permită să contribuim activ la dezvoltarea unui viitor sustenabil”, a declarat Murat Büyükerk, Chief Executive Officer, Arctic.

Cu cele 36 de reprezentanțe în cele mai mari orașe din țară, Arctic este singura companie de pe piața locală care deține propria rețea de service cu acoperire la nivel național. Echipa dedicată de experți reprezintă un element vital pentru organizație și o parte esențială a angajamentului față de clienți. Astfel, pe lângă dezvoltarea de produse eficiente din punct de vedere energetic sau al consumului de apă, Arctic are în focus și eficientizarea propriilor operațiuni.

„Inovarea în serviciile pe care le oferim este strâns legată de angajamentul nostru de a contribui la crearea unui viitor mai bun. Această tranziție către un parc auto verde ne va permite să reducem emisiile de carbon și, totodată, să oferim un exemplu concret de responsabilitate în interacțiunea cu clienții noștri”, a precizat Ovidiu Ștefănescu, Director Customer Care Service, Arctic.

În ultimii ani, Arctic a făcut pași importanți în integrarea practicilor sustenabile în întregul său lanț valoric. Aceasta a vizat implementarea unor serii de măsuri, în conformitate cu viziunea centrată pe sustenabilitate a grupului Arçelik, care prevede atingerea obiectivului de zero emisii de carbon până în 2050. În prezent, Arctic operează la Ulmi una dintre cele mai sustenabile unități de producție Industry 4.0 din lume. Performanțele fabricii de mașini de spălat rufe au fost recunoscute la nivel internațional de către Forumul Economic Mondial, care a acordat unității statutul de Sustainability Lighthouse, distincție menită să evidențieze producătorii care aplică inovații Industry 4.0 pentru protejarea mediului.

Anul trecut, Arctic a finalizat cu succes instalarea de panouri fotovoltaice la fabrica din Găești, extinzând concomitent capacitatea existentă a instalației de la Ulmi. În 2022, în ambele fabrici, compania a pus în aplicare 35 de proiecte de optimizare a consumului de energie, care au dus la economii de energie de 7.567 GJ și au prevenit emisia a 561 de tone echivalent CO2.

Compania de transport și logistică DSV își renovează remorcile și introduce o inițiativă pentru a-și reduce amprenta ecologică. În 2023, compania internațională de logistică își propune să dubleze durata de viață a 1.100 dintre remorcile sale și, prin urmare, lansează un program de modernizare a remorcilor. În fiecare an, compania de logistică transportă milioane de tone de mărfuri ale clienților săi în mii de remorci pe drumurile din Europa. În acest an, DSV va recondiționa 1.100 de remorci în atelierele proprii și în cooperare cu furnizorul de servicii pentru echipamente TIP Group. Acestea vor fi apoi refolosite pentru transporturi la nivel european, în loc să fie înlocuite cu vehicule noi.

„DSV are mari ambiții de a opera în mod mai durabil. Pentru a realiza acest lucru, este adesea nevoie de inovare și de noi tehnologii. Dar, uneori, putem adăuga multă valoare cu soluții mai simple. Prin revizia remorcilor în loc să le înlocuim, putem economisi CO2, oferind în același timp clienților servicii de înaltă calitate”, explică Søren Schmidt, CEO al DSV Road.

Uneori, inovația și tehnologia se află în centrul inițiativelor DSV de reducere a emisiilor. Revizuirea, mai degrabă decât înlocuirea remorcilor, este un exemplu de inițiativă cu o abordare mai pragmatică.

Revizia celor 1.100 de remorci din acest an marchează începutul noului program de modernizare a remorcilor al furnizorului de servicii logistice: toate remorcile deținute de DSV în rețeaua europeană a companiei vor fi revizuite complet cel puțin o dată înainte ca firma să returneze vehiculele la producător. DSV va pune în circulație primele remorci revizuite la sfârșitul lunii ianuarie 2023 și va revizui ultimele 1.100 de remorci până la sfârșitul lunii decembrie 2023.

Reduceri semnificative ale emisiilor

DSV utilizează de obicei o remorcă timp de aproximativ 5 ani înainte de a o returna companiei de leasing sau producătorului și de a închiria o remorcă nouă. După recondiționarea unei remorci după primii 5 ani, DSV se așteaptă să adauge un alt ciclu de viață complet de 5 ani la remorcă. Pe baza datelor necesare și folosind factorii de conversie a emisiilor recunoscuți, TIP Group a calculat o amprentă de carbon de 18,6 tone pentru o prelată nou produsă.

Recondiționarea unei remorci este asociată cu o reducere semnificativă a emisiilor. Recondiționarea celor 1.100 de remorci DSV include înlocuirea acelor părți ale remorcilor care sunt cele mai sensibile la uzură, cum ar fi discurile de frână, plăcuțele de frână, airbag-urile și perdelele laterale și de acoperiș. Pe baza calculelor Grupului TIP, recondiționarea unui curtainsider uzat emite aproximativ 2,7 tone de CO2. Aceasta include materialele, energia și încălzirea utilizate pentru renovare. Diferența de emisii între o remorcă nouă și una recondiționată arată o economie de emisii estimată la 16 tone pentru fiecare remorcă și aproximativ 18.000 de tone pentru totalul de 1.100 de remorci care vor fi recondiționate în 2023.