Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Parlamentul a aprobat noile obiective de reducere a emisiilor de CO2 pentru autoturismele și vehiculele comerciale ușoare noi, parte a pachetului „Fit for 55″.

Cu 340 de voturi pentru, 279 împotrivă și 21 de abțineri, deputații au aprobat acordul încheiat cu Consiliul privind standardele revizuite de performanță a emisiilor de CO2 pentru autoturismele și van-urile noi, în conformitate cu ambiția sporită a UE în materie de climă.

Noua legislație stabilește calea spre emisii zero de CO2 pentru autoturismele și vehiculele comerciale ușoare noi în 2035 (un obiectiv la nivelul întregii flote UE de reducere a emisiilor de CO2 produse de autoturismele și van-urile noi cu 100% față de 2021). Obiectivele intermediare de reducere a emisiilor pentru 2030 sunt stabilite la 55% pentru autoturisme și 50% pentru camionete.

Măsuri-cheie prevăzute de regulament

Până în 2025, Comisia va prezenta o metodologie pentru evaluarea și raportarea datelor privind emisiile de CO2 pe parcursul întregului ciclu de viață al autoturismelor și al van-urilor vândute pe piața UE, însoțită de propuneri legislative, dacă este cazul.

Până în decembrie 2026, Comisia va monitoriza decalajul dintre valorile limită de emisie și datele privind consumul real de combustibil și de energie, va prezenta un raport privind o metodologie de ajustare a emisiilor specifice de CO2 ale producătorilor și va propune măsuri de monitorizare adecvate.

Producătorii responsabili de volume mici de producție într-un an calendaristic (între 1.000 și 10.000 de autoturisme noi sau între 1.000 și 22.000 de van-uri noi) pot beneficia de o derogare până la sfârșitul anului 2035 (cei care înmatriculează mai puțin de 1.000 de vehicule noi pe an continuă să fie scutiți).

Actualul mecanism de stimulare pentru vehiculele cu emisii zero și cu emisii scăzute (ZLEV), care recompensează producătorii care vând mai multe astfel de vehicule (cu emisii de la zero la 50 g CO2/km, cum ar fi vehiculele electrice și hibrizii plug-in performanți) cu obiective de reducere a emisiilor de CO2 mai mici, va fi adaptat pentru a răspunde tendințelor preconizate în materie de vânzări. Între 2025 și 2029, valoarea de referință ZLEV este stabilită la 25% pentru vânzările de autoturisme noi și la 17% pentru van-uri noi, iar începând cu 2030 stimulentul va fi eliminat.

La fiecare doi ani, începând cu sfârșitul anului 2025, Comisia va publica un raport de evaluare a progreselor înregistrate în direcția unei mobilități rutiere cu emisii zero.

Acest regulament încurajează producția de vehicule cu emisii zero și cu emisii reduse. El conține o revizuire ambițioasă a obiectivelor pentru 2030 și un obiectiv cu emisii zero pentru 2035, care este esențial pentru a atinge neutralitatea climatică până în 2050. Aceste obiective creează claritate pentru industria auto și stimulează inovarea și investițiile pentru producătorii de automobile. Achiziționarea și conducerea de autovehicule cu emisii zero va deveni mai ieftină pentru consumatori, iar o piață second-hand va apărea mai rapid. Aceasta face ca șofatul durabil să fie accesibil tuturor.

În urma votului final din plen, textul va trebui acum să fie aprobat în mod oficial și de Consiliu, înainte de a fi publicat în Jurnalul Oficial al UE la scurt timp după aceea.

FPT Industrial, liderul mondial în producția de soluții cu impact redus asupra mediului, și Prinoth, lider mondial în producția de mașini de curățat zăpada și vehicule cu șenile, au oferit un plus de emoție în timpul Cupei Mondiale de Schi de la Flachau (Austria).

Recent, cu ocazia celei de-a 30-a aniversări a Cupei Mondiale de la Flachau, Klaus Tonhäuser, președinte și director executiv al grupului PRINOTH, a participat la discuția „Sustenabilitatea în sporturile de iarnă”, organizată de Snow Space Salzburg Bergbahnen, care s-a axat pe ideile și noile tehnologii care pot reduce impactul asupra mediului al tuturor activităților legate de schi.

Unul dintre punctele culminante ale acestei discuții cu presa, la care au participat peste 100 de jurnaliști, a fost prezentarea oficială a modelului Prinoth Leitwolf h2MOTION, prima mașină de deszăpezire cu motor cu combustie internă alimentată cu hidrogen din lume, realizată de FPT Industrial. Noul vehicul concept este de fapt echipat cu noua versiune FPT XC13 Hydrogen, motorul FPT XC13, de 13 litri, cu 6 cilindri, care dezvoltă 460 CP (338 kW) și un cuplu de 2.000 Nm.

Complet pregătit pentru testele de teren, Leitwolf h2MOTION poate fi soluția ideală pentru stațiunile de schi orientate spre durabilitate, cum ar fi Snow Space Salzburg Bergbahnen, ale căror emisii de CO2 rămase sunt în mare parte atribuite pregătirii pârtiilor.

Dezvăluit la IAA 2022, noul FPT XC13 este primul motor monobază multicarburant. De la motorină la gaze naturale – inclusiv biometan – la hidrogen și combustibili regenerabili, motorul de bază a fost proiectat cu mai multe versiuni pentru a oferi o standardizare maximă a componentelor și o integrare ușoară în produsul final.

Bazându-se pe o experiență îndelungată în domeniul combustibililor alternativi, motorul pe hidrogen XC13 este un prim concept care vizează o ofertă complementară pentru a accelera procesul de decarbonizare a sectorului aplicațiilor industriale.

Motorul cu combustie pe hidrogen instalat pe Prinoth Leitwolf h2MOTION este o tehnologie suplimentară în portofoliul FPT Industrial pentru soluții cu emisii zero de CO2, oferind clienților familiaritatea cu care sunt obișnuiți cu mașinile tradiționale. Combustibilul de hidrogen este stocat în 5 rezervoare montate în partea din spate a mașinii pentru o durată de funcționare orientativă de peste 3 ore.

Proiectat în primul rând pentru pregătirea pârtiilor din stațiunile de schi mai mari, datorită puterii și dimensiunilor sale, noul vehicul concept este un alt pas spre obiectivul Prinoth de a avea o flotă cu zero emisii de carbon, iar colaborarea cu FPT Industrial semnalează angajamentul reciproc al celor două companii față de sustenabilitate în aplicațiile off-road.

„Dezvăluit în septembrie 2022, acum pregătit pentru primul său test pe teren. Un interval de timp atât de scurt dezvăluie calitatea unică a motorului nostru XC13″, comentează Pierpaolo Biffali, vicepreședinte Product Engineering la FPT Industrial. „Suntem mândri să fim alături de Prinoth în misiunea noastră de a oferi soluții de propulsie durabile pentru clienții noștri.”

„Motorul FPT Industrial al Leitwolf h2MOTION este similar cu un motor diesel”, spune Klaus Tonhäuser, „și oferă clienților noștri ceea ce sunt obișnuiți să primească de la alte mașini. Acest lucru va contribui la acceptarea tehnologiei.”