Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

FPT Industrial, liderul mondial în producția de soluții cu impact redus asupra mediului, și Prinoth, lider mondial în producția de mașini de curățat zăpada și vehicule cu șenile, au oferit un plus de emoție în timpul Cupei Mondiale de Schi de la Flachau (Austria).

Recent, cu ocazia celei de-a 30-a aniversări a Cupei Mondiale de la Flachau, Klaus Tonhäuser, președinte și director executiv al grupului PRINOTH, a participat la discuția „Sustenabilitatea în sporturile de iarnă”, organizată de Snow Space Salzburg Bergbahnen, care s-a axat pe ideile și noile tehnologii care pot reduce impactul asupra mediului al tuturor activităților legate de schi.

Unul dintre punctele culminante ale acestei discuții cu presa, la care au participat peste 100 de jurnaliști, a fost prezentarea oficială a modelului Prinoth Leitwolf h2MOTION, prima mașină de deszăpezire cu motor cu combustie internă alimentată cu hidrogen din lume, realizată de FPT Industrial. Noul vehicul concept este de fapt echipat cu noua versiune FPT XC13 Hydrogen, motorul FPT XC13, de 13 litri, cu 6 cilindri, care dezvoltă 460 CP (338 kW) și un cuplu de 2.000 Nm.

Complet pregătit pentru testele de teren, Leitwolf h2MOTION poate fi soluția ideală pentru stațiunile de schi orientate spre durabilitate, cum ar fi Snow Space Salzburg Bergbahnen, ale căror emisii de CO2 rămase sunt în mare parte atribuite pregătirii pârtiilor.

Dezvăluit la IAA 2022, noul FPT XC13 este primul motor monobază multicarburant. De la motorină la gaze naturale – inclusiv biometan – la hidrogen și combustibili regenerabili, motorul de bază a fost proiectat cu mai multe versiuni pentru a oferi o standardizare maximă a componentelor și o integrare ușoară în produsul final.

Bazându-se pe o experiență îndelungată în domeniul combustibililor alternativi, motorul pe hidrogen XC13 este un prim concept care vizează o ofertă complementară pentru a accelera procesul de decarbonizare a sectorului aplicațiilor industriale.

Motorul cu combustie pe hidrogen instalat pe Prinoth Leitwolf h2MOTION este o tehnologie suplimentară în portofoliul FPT Industrial pentru soluții cu emisii zero de CO2, oferind clienților familiaritatea cu care sunt obișnuiți cu mașinile tradiționale. Combustibilul de hidrogen este stocat în 5 rezervoare montate în partea din spate a mașinii pentru o durată de funcționare orientativă de peste 3 ore.

Proiectat în primul rând pentru pregătirea pârtiilor din stațiunile de schi mai mari, datorită puterii și dimensiunilor sale, noul vehicul concept este un alt pas spre obiectivul Prinoth de a avea o flotă cu zero emisii de carbon, iar colaborarea cu FPT Industrial semnalează angajamentul reciproc al celor două companii față de sustenabilitate în aplicațiile off-road.

„Dezvăluit în septembrie 2022, acum pregătit pentru primul său test pe teren. Un interval de timp atât de scurt dezvăluie calitatea unică a motorului nostru XC13″, comentează Pierpaolo Biffali, vicepreședinte Product Engineering la FPT Industrial. „Suntem mândri să fim alături de Prinoth în misiunea noastră de a oferi soluții de propulsie durabile pentru clienții noștri.”

„Motorul FPT Industrial al Leitwolf h2MOTION este similar cu un motor diesel”, spune Klaus Tonhäuser, „și oferă clienților noștri ceea ce sunt obișnuiți să primească de la alte mașini. Acest lucru va contribui la acceptarea tehnologiei.”

Cei trei producători de top de vehicule comerciale Daimler Truck, Traton Group și Volvo Group au semnat un acord pentru a crea un joint venture (JV) pentru a instala și opera o rețea publică de încărcare de înaltă performanță pentru baterii electrice, camioane grele pentru transport pe distanțe lungi și autocare în toată Europa.

După cum s-a comunicat anterior, părțile s-au angajat să inițieze și să accelereze construirea necesară a infrastructurii de încărcare pentru numărul tot mai mare de clienți de vehicule electrice în Europa și să contribuie la transportul neutru din punct de vedere climatic în Europa până în 2050. Crearea acestui joint venture este supusă aprobării de reglementare.

Joint venture-ul planificat – care va fi deținut în mod egal de către cele trei părți – este programat să înceapă operațiunile în 2022, după finalizarea tuturor proceselor de aprobare de reglementare. Părțile se angajează să investească împreună 500 de milioane de euro, care se presupune că este de departe cea mai mare investiție în infrastructura de încărcare din industria europeană a camioanelor grele până în prezent.

Planul este de a instala și opera cel puțin 1.700 de puncte de încărcare cu energie verde de înaltă performanță pe și în apropierea autostrăzilor, precum și în punctele logistice și de destinație în termen de 5 ani de la înființarea JV-ului. Numărul punctelor de încărcare se dorește să crească semnificativ în timp prin căutarea de parteneri suplimentari, precum și de finanțare publică. Viitorul JV este planificat să opereze sub propria identitate corporativă și să aibă sediul în Amsterdam, Țările de Jos. Acesta va putea să se bazeze pe experiența și cunoștințele vaste ale partenerilor săi fondatori de camioane grele.

Joint venture-ul va acționa ca și catalizator și facilitator pentru realizarea Pactului Ecologic al Uniunii Europene pentru transportul de marfă neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2050 – atât prin furnizarea infrastructurii necesare, cât și prin direcționarea energiei verzi la punctele de încărcare.

Acțiunea comună a Daimler Truck, a Traton Group și a Volvo Group abordează nevoia urgentă a unei rețele de încărcare de înaltă performanță pentru a sprijini operatorii de camioane în tranziția către soluții de transport neutre în CO2, în special în transporturile grele pe distanțe lungi. Infrastructura de încărcare de înaltă performanță care permite transportul pe distanțe lungi este o modalitate eficientă din punct de vedere al costurilor de a reduce emisiile semnificative. Această inițiativă este un început semnificativ și un accelerator pentru a face ca aceste camioane și autocare grele fără emisii de CO2 sa fie un succes.

Martin Daum, CEO Daimler Truck: „Anunțul de semnare de astăzi este o veste grozavă pentru industria transporturilor și societate, deoarece subliniază angajamentul puternic al tuturor partenerilor de a face ca aceste camioane neutre în CO2 să devină realitate. Este remarcabil faptul că trei concurenți înverșunați din domeniul camioanelor și tehnologiei vehiculelor iau măsuri împreună pentru a începe stabilirea infrastructurii de încărcare necesare. Împreună cu Volvo Group și Traton Group, dorim să transmitem un semnal clar tuturor părților interesate relevante pentru a ne urma exemplul și a acționa acum.”

Christian Levin, CEO Traton Group: „Avem o părere puternică că noi, în calitate de Traton Group, împreună cu mărcile noastre Scania și MAN, precum și industria vehiculelor comerciale în ansamblu, vom face parte din soluție atunci când vine vorba de o lume neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2. O colaborare cu concurenți puternici precum Daimler Truck și Volvo Group ar putea părea neobișnuită. Cu toate acestea, subiectul este de o importanță crucială și această cooperare unică ne va face mai rapizi și mai de succes în realizarea acțiunilor de transformare necesare pentru a aborda schimbările climatice. Asocierea noastră va fi un impuls puternic pentru dezvoltarea rapidă a camioanelor și autocarelor electrice cu baterie, cele mai eficiente și durabile soluții de transport.”

Martin Lundstedt, președinte și CEO Volvo Group: „Trecem de la cuvinte la acțiune, iar acest joint venture planificat cu Daimler Truck și Traton Group este un pas important în modelarea unei lumi în care dorim să trăim. Parteneriatele inovatoare ca acestea vor permite schimbarea atât de necesară de care vor beneficia clienții noștri și întreaga industrie. Aceasta arată angajamentul Grupului Volvo de a atinge emisii nete de gaze cu efect de seră până în 2040 și o flotă rulantă cu emisii nete zero până cel târziu în 2050.”

Un raport recent al industriei solicită până la 15.000 de puncte de încărcare publice și de destinație de înaltă performanță până în 2025 și până la 50.000 de puncte de încărcare de înaltă performanță până în 2030.

Prin urmare, această asociere este un apel pentru acțiune către toți ceilalți actori din industrie, precum și guverne și factori de decizie politică, pentru a lucra împreună pentru o extindere rapidă a rețelei de încărcare necesare pentru a putea contribui la atingerea obiectivelor climatice. Ca un semnal clar către toate părțile interesate, rețeaua de încărcare a celor trei părți va fi deschisă și accesibilă tuturor vehiculelor comerciale din Europa, indiferent de marcă.