Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Parlamentul European, Consiliul și Comisia au stabilit un nou termen limită pentru sectorul rutier, astfel camioanele vor plăti pentru emisiile lor abia în 2027.

În luna iunie a anului trecut, Parlamentul European a aprobat anul 2025 ca fiind o dată limită, pentru ca transportul rutier să intre în sistemul de comercializare a certificatelor de emisii.

Totul s-a schimbat în primul weekend din 2023, când cele trei organisme ale UE au ajuns la un acord privind sistemul de comercializare a certificatelor de emisii, cunoscut sub numele de ETS II.

Cu toate că termenul a fost prelungit, acesta s-ar putea extinde, chiar și până în 2028, dacă prețurile energiei vor fi excesiv de ridicate. Trebuie amintit că studiul „The Dawn of Electrified Trucking” arată că UE va trebui să investească aproximativ 1 miliard de euro până în 2025 în infrastructura electrică necesară.

„Ne bucurăm să vedem că negocierile din Parlamentul European au ținut cont de motivele noastre și au modificat poziția”,

a precizat Raluca Marian, directorul pentru Europa al Organizației Internaționale a Transportatorilor Rutieri (IRU).

În plus, prin acest acord intră în sistemul de comercializare a certificatelor de emisii și vehiculele private.

Organismele europene au stabilit un plafon de preț pentru certificatele de emisii, împreună cu un mecanism care va garanta că acestea nu vor deveni prea scumpe, chiar dacă sunt sub nivelul maxim stabilit.

Iveco a participat la „Green Gas Mobility Summit”, ediția a 8-a a Congresului Gasnam, evenimentul anual care reunește profesioniști din sector și jurnaliști, pentru a discuta despre situaţia gazelor naturale și a celor regenerabile în Spania și în Europa. Asociația Gasnam, care are 135 de membri din sectoare precum energie, automotive, inginerie, furnizori, transporturi și instituții, promovează utilizarea gazelor naturale și regenerabile – biometanul și hidrogenul – drept combustibil pentru transportul rutier și maritim în Spania și Portugalia.

Iveco este pionier şi lider în tehnologia gazelor naturale, deţinând o gamă completă de vehicule alimentate cu acest combustibil durabil și peste 35.000 de unități vândute. La eveniment, Iveco și-a expus viziunea privind un viitor sustenabil pentru transportul rutier. Thomas Hilse, președintele Iveco Brand, a vorbit despre asistența clienților și alegerea căii către zero emisii pe piața camioanelor. „Obiectivul final al transportului cu emisii zero va fi atins cu ajutorul a diferite tehnologii, în funcție de misiunile și aplicațiile clientului. Nu există o soluție unică. Calea Iveco către neutralitatea carbonului începe cu gazul natural, continuă cu LNG, podul către hidrogen, iar Bio-GNL este propulsorul până la destinația finală.”

Ángel Rodríguez Lagunilla, Global Manufacturing Director pentru vehicule comerciale și speciale în cadrul Iveco, a subliniat că sustenabilitatea este un pilon fundamental pentru Iveco. „Am demonstrat asta prin angajamentul nostru față de tehnologia alimentării cu  gaz natural și prin gama completă de vehicule alimentate cu gaz natural.”

Pablo Cebrián, Vicepreședinte Product Development şi Engineering în cadrul Iveco, a participat la o masă rotundă despre „Mobilitatea cu hidrogen: un viitor din ce în ce mai prezent”. El a subliniat că toate tehnologiile existente și cele în curs de dezvoltare sunt necesare pentru a atinge obiectivul de reducere stabilit pentru 2030 și, bineînțeles, pentru a se poate face transport 100% fără CO2 până în 2050. „Hidrogenul este cea mai bună alternativă pentru transportul pe distanțe lungi. În următorii cinci ani vom vedea o intensificare enormă în toate tehnologiile care vor înlesni utilizarea hidrogenului: generarea, distribuția, depozitarea la presiune înaltă în camioane și, mai ales, celulele de combustibil.”

Iveco susţine utilizarea gazului naturalca singura alternativă durabilă, actuală, reală și disponibilă pentru transportul pe distanțe lungi și de călători, datorită echilibrului său energetic, performanței și reducerii emisiilor. Stocurile de gaz natural, precum și disponibilitatea, siguranța și costurile reduse fac din acest combustibil o soluție sigură care vine în întâmpinarea nevoilor transportatorilor, indiferent de misiunea lor.