Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Mike Manley, CEO al Fiat Chrysler Automobiles NV si actualul presedinte al Asociatiei Europene a Producatorilor de Automobile (ACEA), a trimis o scrisoare catre Thierry Breton, comisar pentru industrie, antreprenoriat si IMM din cadrul Comisiei Europene, solicitand amanarea cu sase luni a noilor standarde de emisii care ar trebui sa intre in vigoare in urmatoarele luni, respectiv Euro 6d TEMP pentru autoutilitare grele si ambulante (1 septembrie 2020), Euro 6d ISC-FCM pentru autoturisme si autoutilitare (1 ianuarie 2021), Euro VI Etapa E pentru camioane si regulamentul general de siguranta (clusterele A si B).
Industria doreste asta pentru ca oprirea productiei si a vanzarilor impusa de statele membre pentru combaterea Covid-19 a provocat deja o acumulare semnificativa de stocuri la producatori, importatori si dealeri. Aceste vehicule indeplinesc standardele actuale de emisii, dar nu noile standarde care vor intra in vigoare in urmatoarele luni. In total, se estimeaza ca 600.000 de vehicule produse nu vor respecta Euro 6d ISC-FCM, in timp ce aproape 40.000 de vehicule nu vor respecta Euro 6d TEMP. 
De asemenea, multi producatori nu au reusit sa aiba vehiculele certificate pentru indeplinirea noilor standarde din cauza perturbarii procesului de omologare, cauzata de restrictiile guvernamentale. Se estimeaza ca aproximativ 2.100 de astfel de aprobari sunt inca in curs de obtinere pentru vehiculele care indeplinesc deja Euro 6d ISC-FCM, care, impreuna cu omologarea ulterioara a intregului tip de vehicul, va dura cel putin sase luni.
„Fara obtinerea acestei amanari, producatorii se vor confrunta cu nevoia de a alege intre stocarea vehiculelor nou produse pana la finalizarea procesului de omologare de tip sau oprirea productiei vehiculelor in cauza. Este clar ca a doua optiune va avea implicatii negative atat pentru lucratorii producatorilor de vehicule, cat ai furnizorilor“, se arata in scrisoare. 
Manley subliniaza ca guvernul chinez a amanat recent cu sase luni intrarea in vigoare a noilor valori limita ale emisiilor de particule pentru vehiculele usoare, iar guvernul japonez a decis sa amane cu trei luni data trecerii la urmatoarele norme de emisii. 
 
Ca parte a strategiei de dezvoltare a serviciilor de distributie din Spania, de la jumatatea lui mai, Arcese a lansat un nou serviciu zilnic care conecteaza Barcelona si Madrid cu un timp de tranzit de 24 de ore. Datorita unei retele de distributie consolidate si integrate, serviciul door-to-door este disponibil pentru toate tipurile de marfuri.
In conformitate cu politica de mediu a Grupului, care vizeaza reducerea impactului operatiunilor sale, cursele vor fi efectuate cu vehicule cu GNL pe ruta Barcelona-Madrid-Barcelona si cu vehicule hibride si electrice pentru livrarea last mile de la sucursala din Madrid. Vehiculele cu gaze naturale permit reducerea cu aproape 40% a CO2, cu 94% a oxidului de azot si cu aproape 95% a particulelor. Pe langa reducerea emisiilor poluante, vehiculele electrice permit si o reducere semnificativa a poluarii fonice, cu aproape 5 decibeli, comparativ cu vehiculele diesel. Astfel, Arcese continua sa corespunda noilor legislatii europene in ceea ce priveste sustenabilitatea mediului. „In ultimii ani, in Spania, am investit in solutii ecologice, ceea ce inseamna servicii de distributie mai durabile. Aceasta si multe alte initiative fac parte din politica noastra de mediu. Datorita acestor optiuni vom putea continua sa ne dezvoltam afacerile si sa oferim clientilor din ce in ce mai multe servicii ecologice”, a spus Josè Luis Iranzo, Country Manager al Arcese Spania.