Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dupa zece luni de la demararea proiectului si o investitie de sase milioane de euro, Volkswagen Vehicule Comerciale a inceput operatiunile in noul centru de testare a emisiilor poluante. Noul centru are o suprafata de 1.000 m2 si dispune de doua bancuri de testare. Testele sunt desfasurate conform cu Procedura Armonizata la Nivel Mondial de Testare a Autovehiculelor Usoare (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure -WLTP).
 

Pentru obtinerea aprobarii de tip pentru fiecare vehicul, acum, pentru fiecare vehicul sunt solicitate date de consum si emisii inregistrate prin procedura WLTP.
Ca urmare, vehiculele plaste in productie au nevoie de verificari constante prin noua procedura. Investitia VW s-a ridicatla sase milioane de euro.
„Noua cladire si echipamentul de ultima generatie cu care a fost dotata ne ajuta sa reproducem testele cu o precizie extraordinara“, a declarat Metin Karsak, managerul centrului de testare.
15 specialisti testeaza vehiculelor prin rotatie in doua ture. 
Pe langa bancurile de testare, o componenta cheie a cladirii este statia de comanda principala, prin intermediul careia sunt monitorizate toate testele. Intr-o camera curata special proiectata, emisiile de particule generate de vehiculului testat sunt cantarite pe un cantar de precizie fara vibratii (cu precizie de 0,001 miligrame). Pentru a elimina vibratiile, acestea sunt pozitionate pe o baza de fonta, de 500 de kilograme, umpluta cu beton si o placa de granit cu amortizoare de 20 cm grosime. O presiune de trei hectopascali exercitata in acesta incapere impiedica, de asemenea, patrunderea altor particule straine, cum ar fi praful. Temperatura incaperii este mentinuta la 22 OC, iar aerul are o umiditate de 45%.

Producatorii de masini folosesc modalitati de manipulare a testelor pentru a amplifica impactul asupra mediului al emisiilor actuale, acuza expertii Comisiei Europene, care ar fi descoperit dovezi in acest sens.
Conform unui raport publicat de Centrul Comun de Cercetare al Comisiei Europeane, 114 seturi de date arata ca producatorii de masini ar urmari exagerarea impactului emisiilor cu 4,5% sau chiar cu 13%, in functie de producator, relateaza Euractiv. Potrivit sursei citate, scopul este ca taierile de emisii prevazute pentru legislatia UE, ce va intra in vigoare in 2020, sa fie in realitate mai mici decat cele intentionate.
 

Emisiile masinilor vor trebui reduse cu 15% in intervalul 2020-2025, si cu inca 30% pana in 2030. Pragurile sunt, insa, inca supuse dezbaterilor intre Parlamentul European si statele-membre. Concluziile Centrului Comun de Cercetare arata o schimbare complet opusa de strategie a companiilor producatore de masini, comparativ cu anul 2016, anul izbucnirii scandalului Diselgate. Atunci, s-a descoperit ca Volkswagen utiliza mijloace de modificare a testelor de laborator cu scopul ascunderii emisiilor mari.