Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

IRU salută votul în plenul Parlamentului European, în sprijinul abordării pragmatice privind noile norme Euro 7 pentru standardele emisiilor poluante.

În urma propunerii Comisiei Europene de a stabili noi norme Euro 7 la începutul acestui an și a abordării generale a Consiliului, Parlamentul European și-a adoptat poziția.

Astfel, decizia Parlamentului este în mare măsură aliniată la abordarea generală la care Consiliul ajunsese la finalul lui septembrie, menținând limitele de emisii și condițiile de încercare existente pentru vehiculele ușoare, deoarece se așteaptă ca acestea să treacă rapid la emisii zero. Totodată, au fost stabilite valori limită mai stricte pentru vehiculele grele, dar mai pragmatice și mai proporționale decât cele propuse de Comisie.

„Ne bucurăm să vedem că plenul Parlamentului a ajuns la o poziție realistă cu privire la standardele de emisii Euro 7, cu proporționalitate între beneficiile de mediu urmărite și investițiile necesare, așa cum a solicitat IRU. Este exact ceea ce are nevoie UE, un mediu de reglementare care să favorizeze eficiența și sustenabilitatea.”,

a declarat Raluca Marian, directorul de advocacy al IRU în UE.

Într-o altă mișcare binevenită, deputații europeni doresc să alinieze metodologiilor de calcul și limitele UE pentru emisiile de particule de frână și rata de abraziune a pneurilor la standardele internaționale elaborate, în prezent, de Comisia Economică pentru Europa a Națiunilor Unite.

În viitorul apropiat, Parlamentul European va negocia cu statele membre pentru a modela forma finală a legii.

„Sectorul transportului rutier se angajează să îmbunătățească în continuare calitatea aerului cu valori limită mai stricte, în echilibru cu costurile suplimentare și sarcina administrativă. Facem apel la factorii de decizie politică să lase rațiunea, să prevaleze și să faciliteze călătoria de decarbonizare a UE, în loc să o împiedice cu obiective nerealiste, în detrimentul companiilor și cetățenilor UE.”,

a precizat Raluca Marian.

Asociația Constructorilor de Autovehicule Europeni (ACEA) își reiterează apelul pentru o reglementare adecvată a CO2 pentru camioane și autobuze.

În ciuda unui angajament ferm față de decarbonizare și a unor niveluri record de investiții în vehicule cu emisii zero din partea producătorilor, obiectivele privind emisiile de CO2 în Europa nu pot fi atinse fără o reglementare adecvată pentru camioane și autobuze. Chiar dacă producătorii s-au angajat ferm în decarbonizare și au investit semnificativ în vehicule cu emisii zero, aceste obiective rămân prea ambițioase fără a fi susținute de condiții favorabile solide.

Reprezentanții ACEA au subliniat că decarbonizarea în sectorul transportului greu necesită un efort colectiv, deoarece acesta operează într-un ecosistem interconectat. 

„Decarbonizarea transportului de mare tonaj nu este un efort individual. Operăm în cadrul unui ecosistem de transport extrem de interconectat. Pentru a crea un mediu în care producătorii de autovehicule să poată prospera și să îndeplinească obiectivele, avem nevoie de un efort de colaborare din partea tuturor părților interesate, inclusiv a factorilor cu decizie politică.”,

a declarat Sigrid de Vries, directorul general al ACEA.

Producătorii de camioane și autobuze au identificat mai multe provocări, printre care lipsa infrastructurii de încărcare și reîncărcare pentru vehiculele electrice sau cu hidrogen. De asemenea, cererea clienților pentru camioane și autobuze electrice sau alimentate cu hidrogen este încă cu mult în urma modelelor convenționale.

„Membrii ACEA au făcut investițiile, iar vehiculele cu emisii zero sunt gata de plecare, însă clienții trebuie să aibă în egală măsură încrederea de a investi”,

a adăugat Sigrid de Vries.

În privința factorilor de decizie, ACEA a menționat că există diverse instrumente la dispoziția acestora, cum ar fi scheme de achiziții, taxe și alte semnale de preț pentru a investi din timp în modele cu emisii zero. Cu toate acestea, lansarea lor nu ajunge să corespundă ambiției obiectivelor propuse privind reducere emisiilor de CO2.

„Fără să existe condiții favorabile, producătorii se vor strădui să atingă obiectivele și se vor confrunta cu sancțiuni, în timp ce respectarea acestora depinde în mare măsură de factorii care se află în afara controlului lor direct”,

a completat Sigrid de Vries.

Asociația a salutat unele îmbunătățiri aduse în cadrul discuțiilor politice, dar și-a exprimat îngrijorarea cu privire la includerea camioanelor de mici dimensiuni, respectiv de 5 tone, în reglementare. De asemenea, ACEA a solicitat un regulament privind emisiile de CO2 care să fie adecvat scopului și a îndemnat legiuitorii să abordeze deficiențele în viitorul vot în plen și în negocierile trilogului pentru a crea condiții favorabile în industrie.