Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TX Logistik AG a înregistrat o cerere semnificativă pentru transporturi internaționale de deșeuri pe calea ferată în cursul anului 2023. Compania de logistică feroviară, deținută în totalitate de Mercitalia Logistics (Gruppo FS Italiane), se așteaptă ca până la finalul anului transporturile să se tripleze și să ajungă până la 850 de trenuri pe an.

TX Logistik a reușit să transfere numeroase transporturi de deșeuri de la rutier la feroviar, în special pe rutele coridorului european nord-sud. Printre altele, compania transportă deșeuri urbane transfrontaliere către centrele de reciclare din mai multe țări europene. Odată cu achiziția recentă a companiei de transport feroviar de marfă Exploris Deutschland Holding, vor exista și noi oportunități și capacități pentru astfel de transporturi, întrucât Exploris se ocupă în principal de transportul feroviar de marfă în sectorul transportului convențional.

Încă de la început, TX Logistik s-a specializat în transportul deșeurilor din diverse industrii în divizia de transport feroviar de marfă. Compania din Troisdorf este certificată ca specialist în gestionarea deșeurilor pentru transportul unor astfel de deșeuri din 2002. Cel mai recent audit, în care TX Logistik a fost certificată ca îndeplinând permanent cerințele de înaltă calitate pentru transportul de deșeuri periculoase și nepericuloase pe calea ferată în Europa, a fost cu succes finalizată în august 2023.

Conform reglementărilor pentru companiile specializate în gestionarea deșeurilor în temeiul Legii privind ciclul închis al substanțelor și gestionarea deșeurilor (Kreislaufwirtschafts- und Abfallgesetz), certificatul necesită dovezi regulate a expertizei personalului, cerințele tehnice pentru transportul adecvat, gestionarea completă a documentelor și a datelor, precum și a legilor și acoperirea asigurărilor. Formarea angajaților și mai departe educația este deosebit de importantă în acest context, deoarece un număr mare de cerințe de mediu și de reglementări de transport trebuie respectate la transportul deșeurilor peste granițe.

Trecerea deșeurilor pe calea ferată aduce beneficii și mediului. Un tren de marfă generează doar aproximativ un sfert din cantitatea de CO₂ de tonă-kilometru decât un camion. Acest lucru are un efect și mai mare cu cât traseul este mai lung și cantitățile transportate mai mari. Prin urmare, transportul feroviar de marfă aduce o contribuție decisivă la reducerea emisiilor de dioxid de carbon.

IVECO, brand al Iveco Group, și Shell au demarat turneul bioLNG „PE DRUMUL SPRE EMISIILE NETE ZERO,” o călătorie de zece zile în Europa cu un camion IVECO S-Way propulsat cu bioLNG. Turneul a început la stația Shell Mittenwalde din Berlin, având opriri în punctele-cheie ale rețelei bioLNG din Germania, Olanda și Italia. Scopul principal al acestui camion IVECO S-Way este de a încheia turneul cu zero emisii nete.

Fiecare etapă a acestui turneu va reuni lideri din industrie și utilizatori finali implicați în rețeaua bioLNG pentru discuții privind utilizarea profitabilă a bioLNG în procesul de decarbonizare a transportului rutier de mărfuri.

Proiectul comun urmărește să sublinieze modul în care cooperarea strategică și politicile de leadership pot încuraja adoptarea bioLNG în piața europeană a flotelor, cu scopul de a crește conștientizarea asupra potențialului de decarbonizare oferit de bioLNG pentru transportul pe distanțe lungi. Industria de transport contribuie cu aproximativ 9% din emisiile totale de CO₂ din Uniunea Europeană, în timp ce aproape 73,1% din mărfuri sunt transportate pe uscat.

În ultimii ani, IVECO și-a extins activitățile de dezvoltare și către soluții electrice, inclusiv vehicule cu baterii și cu hidrogen, consolidându-și astfel poziția de pionier în dezvoltarea motoarelor cu ardere internă pentru combustibili alternativi timp de peste două decenii.

„Continuăm să investim în camioane propulsate cu bioLNG, deoarece bioLNG s-a dovedit a fi o tehnologie matură, disponibilă imediat pentru a oferi alternativa verde viabilă la diesel, atât din punct de vedere operațional, cât și financiar, fără a compromite puterea motorului, autonomia, capacitatea de transport sau timpul de alimentare.”,

a precizat Giandomenico Fioretti, IVECO Head of Alternative Propulsion Business Development.

Turneul bioLNG, rezultat al colaborării dintre IVECO și Shell, are ca scop să demonstreze că transportul pe distanțe lungi în Europa se poate realiza cu un camion propulsat cu bioLNG.

Compatibilitatea bioLNG cu infrastructura LNG existentă din Uniunea Europeană, care numără 668 de stații, face din acest combustibil o opțiune gata de utilizare pentru camioanele propulsate cu LNG, fără a necesita modificări sau investiții noi. Datorită acestei rețele extinse de stații LNG în întreaga UE, inclusiv opțiuni 100% bioLNG, flotele de camioane pot accesa cu ușurință bioLNG fără a suporta costuri adiționale.

Prin colaborarea strânsă cu stakeholderii și companiile de transport, IVECO și Shell contribuie activ la identificarea căilor profitabile și viabile pentru decarbonizarea sectorului de transport rutier greu.

„Credem cu tărie că abordarea multienergetică este cea mai bună soluție pentru transportul viitorului și pentru a continua procesul decarbonizării industriei transporturilor”,

a spus Giandomenico Fioretti.

„Ne propunem să poziționăm bioLNG ca o sursă de energie în creștere pe piața europeană a transportului. Împreună, vom contribui la trecerea industriei către un viitor cu emisii nete zero”,

a adăugat Giandomenico.