Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Organizația internațională non-profit CDP (cunoscută anterior sub numele de Carbon Disclosure Project) a acordat pentru al cincilea an consecutiv nota maximă companiei Continental pentru eforturile sale exemplare de atenuare a schimbărilor climatice.

Totodată, Continental a primit nota maximă și pentru eforturile sale de a crea lanțuri de aprovizionare mai sustenabile, menite să contribuie la resursele și la atingerea obiectivelor vitale de atenuare a schimbărilor climatice.

Continental Tires urmărește o abordare integrată pentru a face cauciucul natural mai sustenabil în lanțurile de aprovizionare complexe și fragmentate, potrivit unui comunicat de presă.

Angajamentul companiei cuprinde de la instruirea micilor proprietari în colaborare cu agenția germană de ajutor pentru dezvoltare Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) până la utilizarea tehnologiei digitale de ultimă generație și efectuarea de cercetări privind sursele alternative pentru cauciucul natural.

De asemenea, Continental colaborează din 2017 cu EcoVadis, cel mai important furnizor mondial de evaluări de sustenabilitate pentru companii și lanțuri de aprovizionare globale pentru a reuși să evalueze performanța de sustenabilitate a furnizorilor. Responsabilitățile și obligațiile clare pentru selectarea furnizorilor contribuie la minimizarea riscurilor și emisiilor de mediu, precum și a celor sociale, referitoare la respectarea drepturilor omului.

„Ne dorim o eficiență mai mare și emisii mai mici. Până cel târziu în 2050, dorim să realizăm sustenabilitate în lanțurile de aprovizionare și lucrăm cu toată viteza pentru a atinge acest obiectiv. Obținerea acestui punctaj din partea CDP dovedește că suntem pe drumul cel bun pentru a reduce în continuare emisiile generate atât în cadrul companiei noastre, cât și în exterior.”,

a declarat Claus Petschick, șeful departamentului de sustenabilitate de la Continental Tires.

Continental își propune să utilizeze doar cauciuc natural provenit din surse responsabile în producția de anvelope până în 2030.

De mai bine de zece ani, Continental participă la raportarea și publicarea anuală a datelor relevante pentru protecția climei în vederea evaluării de către CDP. Pe lângă punctajul maxim obținut în domeniul lanțului de aprovizionare, compania a obținut calificativul „A-“ în domeniul protecției climei și, astfel, așa-numitul statut de lider. Organizația non-profit a acordat această distincție doar unui procent de 1,5% dintre companiile care au participat la evaluare. În domeniul gestionării durabile a apei, Continental și-a menținut performanța din anul precedent, primind din nou calificativul „B”.

În total, au fost analizate peste 13.000 de organizații din întreaga lume. Analiza se bazează pe datele transmise de companii din punct de vedere al emisiilor generate în exterior, tot astfel și de contextul întregului ciclu de producție (emisii Scope 3) și de gestionare a lanțului de aprovizionare. În special, CDP se concentrează asupra strategiilor și măsurilor care contribuie la măsurarea riscurilor de mediu și a emisiilor de-a lungul lanțurilor valorice, astfel încât acestea să poată fi în cele din urmă reduse la minimum.

Parlamentul elvețian (Consiliul Național) urmează să voteze dacă vehiculele grele de transport de marfă ar trebui să circule doar cu viteza maximă de 70 de kilometri/oră pe autostrăzi și pe drumurile rurale, în loc de 80 de kilometri/oră.

O moțiune în acest sens a fost depusă de cei trei deputați Isabelle Pasquier-Eichenberger, Christophe Clivaz și Emmanuel Amoos.

Scopul inițiativei este de a economisi peste 100.000 de tone de dioxid de carbon pe an, precum și de a încuraja trecerea la un transport mai ecologic cu 8%.

Django Betschart, directorul executiv al organizației de mediu, consideră că se așteaptă însă la discuții controversate. Presa germană din domeniul transporturilor relatează că ar putea fi dificil să se obțină o majoritate în parlament pentru o limitare a vitezei camioanelor la 70 de kilometri pe oră.

Cei trei parlamentari au introdus și alte două moțiuni. În una dintre ele, se solicită să se pună bazele legale pentru „zone fără emisii” în orașe și comune, care nu există încă în Elveția. O altă moțiune propune ca infrastructura de realimentare și de încărcare a camioanelor să fie promovată. În prezent, legea CO₂ prevede numai promovarea infrastructurii de încărcare pentru electromobilitate.

În plus, Betschard se așteaptă ca o promovare mai mare a infrastructurii de realimentare și de încărcare să fie luată în considerare și de comunitatea de afaceri. Toate cele trei moțiuni sunt menite să contribuie la obiectivul de a face ca transportul de marfă în Elveția să fie neutru din punct de vedere climatic până în 2035. Potrivit lui Betschard, deocamdată nu s-a decis când vor fi votate moțiunile, însă procedura ar putea dura cel mult doi ani înainte de a se lua o decizie.