Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii logistice din lume, DB Schenker și MSC Mediterranean Shipping Company, liderul global în domeniul transportului și logisticii, au încheiat un acord important privind utilizarea a 12.000 de tone de biocombustibil care vor contribui la reducerea emisiilor în lanțul de aprovizionare pentru toate mărfurile consolidate.

Astfel, toate serviciile de transport maritim DB Schenker pe navele MSC pot fi acum rezervate cu emisii zero în 2023, fie că este vorba de transporturi LCL (Less-than-Container Load), de containere FCL (Full-Container-Load) sau de containere frigorifice de la MSC Mediterranean Shipping Company, cea mai mare linie de containere din lume. Totodată, clienții vor primi și un certificat anual de reducere a emisiilor achiziționate pentru bilanțul lor climatic.

În prezent, cantitatea de biocombustibil cumpărată este suficientă pentru a economisi CO2 aproximativ 35.000 de tone de-a lungul întregului lanț de aprovizionare de pe piață. În funcție de tipul de combustibil utilizat, cel puțin 30.000 de containere standard (TEU) vor fi transportate fără emisii de CO2, în funcție de modul în care este utilizat combustibilul în timpul navigației.

Acordul dintre DB Schenker și MSC reprezintă unul dintre cele mai extinse tranzacții încheiate până în prezent între un expeditor de mărfuri și o companie de transport maritim pentru utilizarea de biocombustibili de a doua generație, certificați ca fiind sustenabili și certificați – derivați din ulei de gătit uzat – în locul combustibilului marin convențional pe bază de combustibili fosili.

Cele 12.000 de tone de biocombustibil vor fi amestecate între 20 și 30% atunci când navele vor fi realimentate, astfel încât un total de aproape 50.000 de tone de amestec de biocombustibil va fi disponibil pentru navele de containere MSC. Astfel, DB Schenker poate oferi clienților săi un produs standardizat care permite un transport fără emisii, chiar și pe mare.

„Împreună cu MSC, le oferim clienților noștri o soluție convenabilă și curată, folosind biocombustibilul maritim de ultimă generație, care le permite să obțină o reducere suplimentară reală a emisiilor. Facem acest lucru pentru că suntem ferm convinși că este un lucru corect și, prin urmare, plătim în avans pentru achizițiile de biocombustibil. Un lucru este cert: cu cât mai mulți clienți cer neutralitate climatică în toate lanțurile de aprovizionare, cu atât mai repede vom ajunge la un transport maritim de containere curat.”,

a declarat Thorsten Meincke, membru al consiliului de administrație pentru transportul aerian și maritim, DB Schenker.

„Decarbonizarea transportului maritim de marfă nu poate fi realizat de un singur jucător, ci necesită o colaborare între companiile de transport maritim și logistic și clienții acestora. Soluția MSC Biofuel este primul nostru program certificat de introducere de CO2 care reduce emisiile în lanțurile de aprovizionare ale clienților noștri, accelerând tranziția energetică prin creșterea cererii pentru transportul maritim neutru care oferă economii directe de CO2. Suntem încântați de parteneriatul cu DB Schenker, cu care împărtășim ambiții climatice similare de-a lungul colaborării noastre către emisii zero.”,

a precizat Caroline Becquart, vicepreședinte senior, MSC.

Biocombustibilul poate fi utilizat pentru operațiunile obișnuite de transport maritim de mărfuri fără a ajusta infrastructura sau lanțul de aprovizionare al unei nave, ceea ce îl face o soluție deosebit de convenabilă. Soluția MSC Biofuel este concepută ca o abordare avantajoasă pentru ambele părți, pentru a trece de la ambiție la acțiune. MSC aprovizionează cu biocombustibil sustenabil, iar clienții beneficiază de economiile de CO2, transmițându-le pe tot lanțul său valoric al transportului maritim. Acest lucru diferențiază programul de inițiativele de compensare a emisiilor de dioxid de carbon care se concentrează pe viitoarele reduceri de emisii în afara industriei de transport maritim.

Terminalul de containere DP World din Southampton a obținut cel mai ecologic an din istoria sa în 2022, după ce a realizat o reducere de 55% a emisiilor nete de carbon din flota și instalațiile sale.

Southampton a devenit primul port din Regatul Unit care a eliminat complet motorina fosilă din operațiunile sale și a trecut la ulei vegetal hidrotratat (hydro-treated vegetable oil – HVO) în aprilie anul trecut.

„Vom utiliza HVO pe toată durata anului 2023 și, prin urmare, ne așteptăm la o reducere netă suplimentară de 35% a emisiilor de carbon din flota și instalațiile noastre până la sfârșitul anului, ceea ce înseamnă o reducere de 90% față de 2021. Această performanță de lider în acest sector arată angajamentul nostru de a ne juca rolul de a ajuta Marea Britanie să îndeplinească politica Net Zero 2050.”,

a declarat Steve McCrindle, directorul operațiunilor portuare DP World din Southampton.

În special, HVO este un combustibil durabil, biodiesel regenerabil permite reduceri de CO₂, nivelurile de oxid de azot, particule și monoxid de carbon.

Potrivit DP World, trecerea de la motorină la HVO în port economisește anual aproximativ 14.000 de tone de dioxid de carbon, echivalentul scoaterii de pe șosele a peste 8.000 de mașini de familie.

La un alt terminal din Marea Britanie, London Gateway, administrat tot de DP World, cea de-a patra dană, în valoare de aproximativ 424 de milioane de dolari, va crește capacitatea cu o treime atunci când va fi deschis în 2024. Primul tractor complet electric din terminalul din Marea Britanie fiind acum în funcțiune.

Combinat cu cifrele de la Southampton, acest lucru înseamnă că aproximativ 300.000 de camioane sunt scoase de pe drumurile britanice în fiecare an, economisind emisii și reducând congestionarea traficului. DP World prevede alte 1,2 miliarde de dolari pentru investiții în Marea Britanie în următorii 10 ani.