Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pentru aceasta, președintele propune un plan de investiții, „Franța 2030“,  în valoare de 30 de miliarde de euro, prin care să modernizeze economia țării, astfel încât ea să redevină o locație industrială importantă, care să crească prin inovație.

În următori cinci ani ar urma să se facă investiții în zonele cheie din Franța, cum ar fi industriile automotive, aerospațială, alimentară și farmaceutică, dar și în energie nucleară, prin dezvoltarea de reactoare nucleare mici, astfel încât această țară să devină unul dintre lideri în domeniul hidrogenului verde. În plus, până în 2030 Franța ar trebui să atingă o capacitate de două milioane de mașini electrice și hibrid pe an.

O condiție a punerii în practică a acestui plan ar fi realegerea lui Emmanuel Macron în 2022 ca președinte al Franței. El încă nu și-a anunțat ca oficial candidatura, dar nu există dubii că o va face.

Pietele vestice de transport sunt in cautare de forta calificata de munca. In Franta, executivul condus de Emmanuel Macron a lansat o initiativa numita „Tremplin“, prin care sa raspunda dificultatilor companiilor de transport rutier si logistica in angajarea de personal. Astfel, autoritatile din Hexagon au stabilit ca au nevoie de 22.363 de oameni, cei mai multi soferi profesionisti. La randul sau, Asociatia transportatorilor de marfuri (FTA) din Marea Britanie a raportat, in noiembrie 2017, ca lipsa de soferi din Regatul Unit a crescut brusc la 52.000 anul trecut, fiind cu 49% mai mare decat inainte.
 

In Franta sectorul transportului si logisticii trebuie sa acopere 22.363 de posturi de lucru, ceea ce reprezinta 5% din totalul angajatilor din domeniu, din care 16.646 de soferi profesionisti. Celelalte profesii in care exista locuri de munca sunt operatorii de logistica (3.591), operatorii portuari (946), lucratorii in depozite (218), mecanicii (434) si multi altii. Alaturi de guvern, la initiativa „Tremplin“ participa asociatiile profesionale, centrele de ocupare a fortei de munca si alte institutii din domeniu.