Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Centrul de sortare și logistică de ultimă generație pentru colete, un proiect comun al DHL eCommerce, Post & Parcel Germany și DHL Freight, este conceput pentru a oferi clienților o calitate îmbunătățită a serviciilor și timpi de livrare mai rapizi.

Grupul DHL sărbătorește deschiderea centrului său logistic internațional din Robakowo, în apropiere de Poznan, Polonia. Centrul de sortare și logistică de ultimă generație pentru colete, un proiect comun al DHL eCommerce, Post & Parcel Germany și DHL Freight, este conceput pentru a oferi clienților o calitate îmbunătățită a serviciilor și timpi de livrare mai rapizi.

Cu o investiție de aproximativ 180 de milioane de euro, noua facilitate se întinde pe o suprafață de 32.000 mp, echivalentă cu mărimea a cinci terenuri de fotbal. Aceasta dispune de 3.000 m de benzi transportoare și o capacitate de sortare de 45.000 de colete pe oră. În plus, DHL Freight operează un terminal dedicat procesării expedierilor paletizate și a încărcăturilor de tip “less-than-container-load” pentru clienții săi polonezi și europeni. Această configurație combinată, cu o forță de muncă de aproximativ 500 de angajați, face din această unitate unul dintre cele mai mari și mai avansate centre de sortare și logistică a coletelor din Europa. 

“Cu noul Centru Logistic Internațional, ne extindem capacitățile și capabilitățile pentru a face față volumelor tot mai mari de transporturi de comerț electronic. Această facilitate, dotată cu tehnologie de ultimă generație, va îmbunătăți calitatea serviciilor, ceea ce o va face o completare distinctivă a rețelei noastre europene. Aceasta va reduce timpii de tranzit către multe piețe europene, în special între Germania și Polonia, subliniind angajamentul nostru de a oferi clienților noștri servicii de transport transfrontalier rapide și fiabile”, a declarat Tobias Meyer, CEO al DHL Group.

Importanța strategică a locației din Poznan a fost un factor esențial în alegerea acesteia. Mulți comercianți cu amănuntul și comercianți cu amănuntul internaționali folosesc Polonia ca centru pentru expedierile lor de comerț electronic către și dinspre Europa, în special Germania. Marile branduri de retail și comercianții cu amănuntul online și-au stabilit centrele de îndeplinire și depozitele în vestul Poloniei, ceea ce face din această țară o poartă de acces din ce în ce mai importantă pentru comerțul electronic în Europa. În plus, piața internă de colete din Polonia a înregistrat o creștere extraordinară de aproape 120% în ultimii cinci ani, alimentată în principal de creșterea puternică a comerțului electronic.

Adăugare la rețeaua de transport rutier de marfă din Europa

DHL Freight operează un terminal de ultimă generație în noul Centru Logistic Internațional, cu o suprafață de 4.170 mp, cu 50 de docuri transversale și 1.360 mp de spații de birouri. Cu o echipă de 100 de angajați, terminalul este un înlocuitor al terminalului din Koninko. Acesta oferă conexiuni de import din Germania, Țările de Jos, Suedia și Danemarca, precum și conexiuni de export și viceversa. Furnizând zilnic conexiuni rutiere de transport de marfă, depozitare temporară și consolidare a transporturilor cu încărcătură mai mică decât cea a unui camion, terminalul joacă un rol crucial în rețeaua europeană a DHL Freight, deservind diverse industrii, inclusiv sectoarele auto, de retail/consum și tehnologie.

Cele mai bune practici pentru durabilitate în industria logistică

Centrul internațional de logistică a fost construit în conformitate cu strategia de sustenabilitate a DHL, subliniind angajamentul de a reduce amprenta ecologică. Acesta dispune de un sistem fotovoltaic care asigură o treime din necesarul de energie al instalației. Restul este furnizat de energie verde achiziționată, reducând la minimum utilizarea energiei fosile. Unitatea utilizează o varietate de soluții de transport ecologice. Camioanele electrice deplasează remorcile și containerele, eliminând gazele de eșapament și zgomotul motorului. De asemenea, centrul dispune de 40 de stații de încărcare pentru autoturisme, camionete și camioane electrice. Un sistem automatizat de gestionare a traficului la intrări și ieșiri reduce timpii de așteptare a vehiculelor și minimizează zgomotul și emisiile. Facilitatea a primit deja un premiu Gold Innovation Award, care subliniază accentul pus pe durabilitate și recunoaște investițiile în industria logistică.

Auchan Retail România continuă să investească în tranziția sa la energia verde. Retailerul își propune să producă energie din surse regenerabile pe 16 hipermarketuri din România, ca parte a unui parteneriat la nivel de grup semnat cu Helexia, un grup internațional specializat în tranziția energetică. Auchan Retail România și-a propus o reducere cu 40% a consumului de energie al magazinelor și utilizarea energiei electrice 100% din surse regenerabile până în 2030. Compania a finalizat recent instalarea panourilor fotovoltaice pe patru dintre magazinele sale, iar cele de pe acoperișul Auchan Coresi din Brașov sunt deja funcționale.

Cu ajutorul Helexia, Auchan Retail România va dota 16 magazine din toată țara cu panouri fotovoltaice, însumând 9,1 MW. Acestea vor furniza 10,4 GWh, vor acoperi 20% din consumul total al magazinelor și vor ajuta la evitarea consumului de aproximativ 5.800 de tone de CO2 pe an. Acest lucru va contribui la atingerea obiectivului pentru 2030 pe care Auchan Retail își propune să îl atingă.

Cele 1.622 de panouri fotovoltaice instalate pe Auchan Coresi din Brașov asigură aproximativ 16% din energia necesară magazinului, având o putere totală de peste 665 kW. Sistemul generează energie verde și va contribui la reducerea impactului negativ asupra mediului, eliminând anual peste 410 tone de emisii de CO2. De asemenea, Auchan își propune să instaleze peste 22.000 de panouri fotovoltaice pe magazinele de mari dimensiuni pe care le operează.

Panourile fotovoltaice sunt instalate în prezent și pe magazinele Cluj Iris, Brașov Vest și Auchan Oradea și urmează să fie puse în funcțiune. Următoarele hipermarketuri pe care vor fi montate panouri sunt: Auchan Baia Mare, Satu Mare, Pitești Bradu, Constanța Nord, Ploiești, Târgu Mureș, Pallady, Timișoara Sud, Pitești Găvana, Berceni, Craiova Craiovița, Timișoara Nord.

,,Proiectul de instalare a panourilor fotovoltaice, realizat împreună cu partenerul nostru Helexia, face parte din măsurile de eficiență energetică pe care le-am setat deja în Planul pentru Climat 2030, cu scopul de a avea un impact direct în combaterea schimbărilor climatice. Energia ce provine din surse regenerabile este o alternativă sustenabilă și ajută la menținerea unui mediu mai curat. Ne-am propus ca panourile să fie implementate în 16 hipermarketuri Auchan până la sfârșitul anului 2024, ceea ce va conduce la o producție totală aproximativă de peste 10.000 MWh pe an.” a declarat Cristian Drăghici, Director Auchan Renewable Energy.

„Suntem încântați să îl însoțim pe partenerul nostru Auchan în accelerarea implementării operaționale pentru a-și atinge obiectivele planului climatic pentru 2030. De asemenea, suntem bucuroși să ne continuăm expansiunea în România cu al doilea portofoliu de proiecte, însumând o capacitate instalată de 12,7 MW în țară”, adaugă Benjamin Simonis, CEO Helexia

Anul trecut, în contextul crizei energetice și în concordanță cu strategia companiei privind decarbonizarea operațiunilor, Auchan Retail România a demarat un set de acțiuni care asigură scăderea consumului energetic al companiei cu 20%. Retailerul a implementat multiple măsuri cu efect pe termen scurt și mediu, iar inițiativele, dezvoltate pe mai multe paliere, vin în completarea investițiilor deja existente pentru proiectele de eficiență energetică, parte din Planul pentru Climat 2030. Reducerea consumului de energie a fost o prioritate și în anii precedenți, Auchan reușind să diminueze consumul în perioada 2014-2020 cu încă 20%. La începutul anului 2023, Auchan România a înființat Auchan Renewable Energy, firmă care are ca obiectiv cumpărarea și furnizarea de energie către locațiile Auchan, precum și dezvoltarea de proiecte de eficiență energetică – panouri fotovoltaice, stații de încărcat mașini electrice și proiecte de eficientizare a consumului de energie. În plus, în premieră, în 2024, Auchan va cumpăra energie direct de pe piața liberă pentru 3 dintre magazinele sale.