Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dezvoltatorul și constructorul danez de proiecte de energie regenerabilă, European Energy va finaliza, în acest an, construcția celei mai mari instalații din lume de producție a e-metanolului și a hidrogenului verde, aducând o contribuție semnificativă în dezvoltarea energiilor regenerabile, urmând a fi probabil cea mai mare fabrică comercială de energie regenerabilă la un cost competitiv.

Prin evoluția recentă a legislației privind combustibilii verzi (PtX), cu accent pe hidrogenul verde, România este interesată în dezvoltarea unor centrale și în atragerea de investiții în această direcție a energiilor regenerabile, făcând un prim pas prin aprobarea unui proiect de lege de către Senatul României, privind integrarea hidrogenului din surse regenerabile și cu emisii reduse de carbon în sectoarele industriei și al transporturilor, însă acesta va trebui completat cu investiții masive în infrastructură și crearea unor condiții de piață fezabile și durabile pentru producția extinsă de electricitate verde.

European Energy recunoaște importanța cooperării inter-sectoriale, având o experiență semnificativă în dezvoltarea de energie regenerabilă în Europa, și susține ideea dezvoltării de „insule” energetice care să asigure o producție eficientă și adaptată la nevoile comunităților locale. Totodată, vede o implicare mai activă a României în alianțe internaționale pentru a promova colaborări în domeniul energiei regenerabile și a tehnologiilor avansate, așa cum „Consiliul Hidrogenului Celor Trei Mări”.

European Energy a anunțat deja cinci proiecte în Danemarca și urmărește dezvoltarea de facilități PtX pe multe piețe în care operează, inclusiv SUA, Brazilia și Australia. De asemenea, vizează furnizarea hidrogenului verde la portul Esbjerg din Danemarca, dintr-un parc eolian cu o capacitate de 12 MW, reprezentând un exemplu de dezvoltare a energiilor regenerabile într-un mod sustenabil și cu un impact semnificativ.

Producția de e-metanol ar putea juca un rol mai important în decarbonizarea anumitor sectoare, acolo unde sunt în prezent limitate, în special ca materie primă în industria chimică sau drept combustibil în transportul rutier sau maritim.

În acest an, European Energy va finaliza și construcția celei mai mari instalații din lume de producție a e-metanolului și a hidrogenului verde utilizând electricitatea de la parcul solar cu capacitatea de 300 MW. Mai mult, căldura în exces rezultată din producția de hidrogen va fi folosită pentru încălzirea a peste 2.000 de gospodării din zonă.  Aceste inițiative vor contribui la decarbonizarea industriei combustibililor grei și a industriei plastice, potențial subliniat și de acordurile de furnizare cu cea mai mare companie de jucării din lume, LEGO Group, cu liderul în domeniul sănătății, Novo Nordisk A/S și cu cea mai mare companie de transport maritim din lume, Maersk.

În sectorul aviației, Metafuels AG din Elveția și European Energy A/S au anunțat semnarea unui memorandum de înțelegere pentru a colabora la dezvoltarea și implementarea unei instalații de producție a unui combustibil de aviație durabil (SAF) în Danemarca, utilizând procesul proprietar al Metafuels, aerobrew.

„Economiile naționale trebuie să ajungă la neutralitatea climatică nu doar prin îmbunătățirea mixului energetic, ci și prin decarbonizarea industriei grele și a transportului, abordând diferențele de proces și facilitând extinderea producției și utilizării de hidrogen verde și e-metanol. Reducerea costurilor va necesita o varietate de decizii politice, cu un climat de investiții previzibil și fiabil, un cadru regulator clar și transparent, care să permită acorduri pe termen lung cu parteneri, instrumente financiare pentru partajarea riscurilor. Astfel, e-metanolul și hidrogenul verde ar putea deveni mai competitive în ceea ce privește prețurile, comparativ cu cotațiile fluctuante ale energiei fosile, accelerând tranziția către consumul de combustibili verzi, în industria grea și în transport, contribuind astfel la crearea unei piețe sustenabile de hidrogen verde și e-metanol în Romania”,

a precizat Ioannis Kalapodas, Head of the Bucharest Office, European Energy.

Ionity, o societatea mixtă cu capital german, a anunțat inaugurarea uneia dintre cele mai mari stații de alimentare din Europa cu 18 încărcătoare de mare putere (HPC), alimentate cu energie 100% regenerabilă, situate în zona Affi, la ieșirea de pe autostrada A22, de lângă Lacul Garda.

Italia are una dintre cele mai mici cote de mașini electrificate de pe Continent, spre exemplu în aprilie, doar BEV-urile reprezentau puțin peste 3% din piață, în timp ce Germania avea peste 14%. Cu toate acestea, centrul comercial Affi, unde a fost construită instalația, nu este un loc obișnuit. În primul rând, pentru că este situat la ieșirea de pe A22 Brennero, pe care turiștii o iau pentru a merge spre Lacul Garda sau pentru a „tăia” spre Peschiera și a intra pe A4, Milano-Veneția, unde pot ajunge în alte locuri. Potrivit presei italiene, în timpul sondajului efectuat de Paște, stația Affi s-a clasat pe locul 25 în rândul celor 500 de stații ale companiei în ceea ce privește numărul de călătorii complete efectuate.

„O cifră extrem de semnificativă, care o plasează imediat sub cele mai aglomerate stații din țările scandinave și din Regatul Unit”,

a explicat Elena Airoldi, managerul Ionity pentru Italia.

Municipalitatea Affi a fost prima zonă din Italia care a atins obiectivele planului Protocolului de la Kyoto, deschizând, printre altele, primul parc fotovoltaic de 1 MW într-un sens giratoriu rutier și instalând două turbine eoliene de 2 MW fiecare.

Întreaga stație oferă până la 350 kW, numai energie regenerabilă certificată, dintre care o parte provine din aceeași copertină fotovoltaică de 75 kWp care protejează instalația.

„Locația reprezintă o intrare perfectă în regiunea Lacului Garda și, în același timp, reprezintă o escală ideală pentru călătorii pe distanțe lungi care merg spre nord sau spre sud”,

a declarat Elena Airoldi, manager de țară pentru Italia al Ionity.

Cu cea din Affi, Ionity operează 28 de stații de alimentare din Belapese, ajungând la un total de 172 de puncte de reîncărcare de mare putere. Alte nouă zone sunt în construcție, iar pentru trei dintre acestea, lucrările au început săptămâna trecută, potrivit unui comunicat de presă. Deși rețeaua de reîncărcare a Ionity se referă la câțiva producători (membrii sunt grupurile Bmw, Mercedes-Benz, Volkswagen, Hyundai și Ford), toate mărcile pot alimenta la rețeaua de reîncărcare Ionity.

În Europa, Ionity are deja aproximativ 460 de stații și un total de peste 2.100 de stații de reîncărcare (care se preconizează că vor deveni 7.000 până în 2025), răspândite în 24 de țări.

„Această nouă stație Ionity din comunitatea noastră este un element cheie al mobilității durabile și va fi benefică atât pentru consumatori, cât și pentru întreprinderile regionale”,

a explicat primarul comunei Affi, Marco Giacomo Sega.