Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Compania energetică Engie și rețeaua de autostrăzi APRR au anunțat construirea a 5 stații de reîncărcare de foarte mare putere între Paris și Lyon, dedicate vehiculelor grele electrice și autocarelor de lung parcurs. Aceasta este o premieră în Franța, care ar trebui să fie implementată până în vara anului 2024.

Aceste stații vor fi echipate la deschidere cu un terminal de 400 până la 500 kW cu două puncte de încărcare ultra-rapidă, permițând încărcarea simultană a două camioane sau autocare electrice. De asemenea, va fi instalat un punct de încărcare de rezervă. Astfel, camioanele electrice cu o autonomie medie de 300 km vor putea parcurge întregul traseu dintre Paris și Lyon, în ambele sensuri, cu o stație în medie la fiecare 150 km, la Melun, Auxerre și Beaune.

APRR-AREA reamintesc că au fost primele rețele de autostrăzi care au fost echipate 100% cu stații de reîncărcare electrică pentru vehicule ușoare, în decembrie anul trecut.

Producătorul italian de camioane și Engie lansează o ofertă care să permită trecerea mai ușoară a firmelor de transport de la camioane pe benzină la camioane pe gaz și implicit reducerea sau chiar eliminarea emisiilor de CO2. Cele două companii își propun ca, în perioada 1 august-31 decembrie 2021, să finanțeze, pentru primii 100 de cumpărători din Franța ai unui camion S-Way cu contract de întreținere și reparații 2XL-Life sau 3XL-Life, diferența de cost dintre combustibilii bio și motorină folosiți pentru parcurgerea a 600.000 km.

Engie, care oferă CNG bio în toate stațiile sale, încearcă să promoveze prin această campanie transformarea deșeurilor organice în compost, pe de o parte, și biometan, pe de altă parte.

Biometanul este injectat în rețeaua de gaz și folosit pentru încălzirea locuințelor sau drept carburant, sub formă de CNG bio. În 2020, rata de încorporare a CNG bio era de aproape 18% din CNG-ul distribuit în Franța în stațiile racordate la această rețea. El permite reducerea cu 95% a emisiilor de CO2 prin comparație cu un vehicul diesel, adică până la 500 t de CO2 la 600.000 km.